• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    איגוד המוסכים טוען שתנאי המכרז של חברת הביטוח הממשלתית מפלים לרעה את המוסכים הקטנים אשר נאבקים על עצם ההישרדות שלהם

    איגוד המוסכים פנה בימים האחרונים אל חברת הביטוח הממשלתית ענבל בדרישה לפרסם מכרז חדש לתיקון כלי רכב שמעורבים בתאונות.
    במכתב שנשלח לחברה על ידי עו"ד אינגריד הר-אבן, היועצת המשפטית של האיגוד, נטען כי המכרז שפרסמה ענבל מעניק עדיפות ברורה למוסכים גדולים, בהם מוסכי הסדר של חברות ביטוח וגופים גדולים, ופוגע בתחרות החופשית בענף.

    האיגוד מבקש מהחברה לפרסם מכרז חדש שבו ישונו התנאים באופן שיאפשר גם למוסכים קטנים ובינוניים להתמודד על האפשרות לתקן את כלי הרכב הממשלתיים.

    באגרת ששיגר יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, לחברי האיגוד, הוא כותב שהמוסכים הקטנים, שמהווים את רוב המוסכים החוקיים בישראל, לא יכולים להשתתף במכרז הקיים בגלל תנאי סף קשיחים אשר דורשים, למשל, פרישה ארצית של 16 מוסכים. דרישה כזאת מאפשרת רק למוסכי רשת של יבואנים, לחברות ליסיג והשכרה או לחברות ביטוח להתמודד במכרז.

    בנוסף, דרישת המכרז להפרדה בין אספקת החלפים שנדרשים לתיקון לבין עבודת התיקון עצמה (החלפים, לפי המכרז הנוכחי, יסופקו על ידי החברה) פוגעת במוסכים, היות שחלק ניכר מרווחיהם נובע ממכירת החלפים. במכתב לענבל טוען האיגוד שדרישה כזאת מעניקה עדיפות נוספת למוסכים גדולים שקשורים ליבואנים ו/או ליבואני חלפים.

    עוד טוען איגוד המוסכים שחברת ענבל מבקשת למנות ממונה מטעמה אשר יקבע באילו חלפים יתוקן הרכב, וזאת למרות שבעיניי המחוקק האחראי לאיכות התיקון של הרכב הוא המנהל המקצועי של המוסך.

    באגרת ששלח לחברי איגוד המוסכים כותב לוי כי המכרז של "ענבל" מחדד ומשקף בעיה שמסכנת את עצם השרידות של מוסכים קטנים: "המיתון הנוכחי במשק, והשיטות שבהן מתוקנים כלי הרכב בישראל בקבלנות משנה-של-המשנה יוצרים למוסכים החוקיים בעיה קשה של שרידות, ולצערנו מספר לא מבוטל של מוסכים מורשי-יבואן נסגרו בחודשים האחרונים בגין קשיים כלכליים ו/או חוסר יכולת לעמוד בדרישות להשקעות נוספות מצד היבואנים. זאת, במקביל לפרסומים על חגיגות הרווחיות של יבואני הרכב בשנת 2013. אין לנו אלא להבין מכך כי חלק מיבואני הרכב אינם ערים לסכנה הטמונה למוניטין המותג אותו הם מפיצים מכך שמוסכים שמשרתים את המותג אינם יכולים לשרוד כלכלית".

    חברת ענבל, שהיא כאמור חברה ממשלתית, טרם השיבה לפניית האיגוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איגוד המוסכים לחברת הביטוח הממשלתית: תקנו את תנאי המכרז לתיקון כלי רכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.