• Ad
  • אחרי יותר מ-60 שנה: יגואר מחזירה את ה-D טייפ לייצור

    יותר משישה עשורים לאחר שירדה מפס הייצור יגואר מחזירה לחיים את ה-D טייפ המקורית בעזרת שרטוטי הייצור, התוכניות והמפרטים של הרכב המקורי ובעזרת בעלי מקצוע מיומנים שיבנו את הרכבים ביד, בדיוק כמו פעם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    62 אחרי שידרה מפס הייצור, יגואר מחזירה לחיים את ה-D טייפ, אחת המכוניות המרהיבות והאייקוניות שלה שתיחשף מחדש בסלון Retromobile בפריז המושלגת במהלך סוף השבוע הקרוב.

    ה-D טייפ היא ככל הנראה המכונית המהפכנית והחשובה ביותר של יגואר מעולם. היא יוצרה בין 1954 ל-1956 והציגה תכנון אווירודינמי לא שגרתי עם כנף אופקית ייחודית באחוריים שאפשרה לה להגיע למהירות מרבית של כמעט 280 קמ"ש, יותר מכל פרארי באותה תקופה.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות האספנות היקרות בעולם
    הפורשה הפסיכדלית של ג'ניס ג'ופלין נמכרה במעל ל-1.7 מיליון דולר
    חתול פסיכי: יגואר משיקה XE עם 600 כ"ס

    התוכנית הראשונית של יגואר בשנות ה-50' הייתה לבנות 100 יחידות של ה-D טייפ אך בסופו של דבר רק 75 יחידות עלו על הכבישים (היו עוד כמה אבות טיפוס ורכבים שמעולם לא קיבלו רישוי) כש-34 מתוכן יוצרו עם שדרוגים לנהיגת מסלול שאפשרו ליגואר, בין היתר, לנצח שלוש שנים ברציפות במרוץ 24 השעות של לה מאן הנחשב.

    כעת, יותר משישה עשורים מאוחר יותר, ביגואר החליטו שהגיע הזמן להשלים את מכסת הייצור המקורית עם 25 רכבי D טייפ חדשים שיבנו בסדנת הרכב הקלאסי של JLR ויעלו על הכביש בשנה הקרובה כמודל 2018.

    מדובר במכוניות חדשות לגמרי שייוצרו מאפס ולא ברסטורציה או בשחזור של רכבים ישנים. עם זאת, בניגוד לגרסה המחודשת של הדיפנדר הקלאסי הכוללת שיפור משמעותי במכלולים השונים, במקרה של ה-D טייפ אין שום שינויים ולמרות שבהחלט ניתן לשדרג את ה-D טייפ ולהוסיף לה מנוע עוצמתי יותר, בלמים ראויים וצמיגים דביקים, ביגואר בחרו לשמור על נאמנות מוחלטת למקור וליצור העתק מושלם של ה-D טייפ המקורית בעזרת שרטוטי הייצור, התוכניות והמפרטים של הרכב המקורי ובעזרת בעלי מקצוע מיומנים שיבנו את הרכבים ביד, בדיוק כמו פעם.

    מאחר שביגואר בחרו לא לשנות דבר ולייצר ב-2018 את הרכב בדיוק לפי המפרט המקורי משנות ה-50 המכוניות החדשות יעמדו בתקנות ויוכלו להשתתף במרוצי מכוניות קלאסיות.

    25 הלקוחות  המאושרים יכלו לבחור בין הצורה של שנת המודל 1955 קצרת האף לזו של 1956 בעלת האף הארוך יותר.

    לפני קצת יותר משנה יגואר D טייפ מקורית משנות ה-50' שניצחה את מרוץ 24 השעות בשנת 1956 ושרדה במצב מצוין קבעה שיא חדש בכל הנוגע למחיר של מכוניות מהממלכה המאוחדת כאשר נמכרה במסגרת מכירה פומבית בפסטיבל פבל ביץ' שבארצות הברית בעבור לא פחות מ-22 מיליון דולרים.

    ביחס לסכום האסטרונומי הזה ה-D טייפ החדשה עם תג מחיר של סביב מיליון פאונד (כ-1.4 מיליון דולר לפי השער בימים אלה) היא מציאה של ממש – רוצו להזמין.

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.