• Ad
  • אחרי הסטירה: פולקסווגן רוצה לחיות

    לנוכח הזעזוע של פרשת מנועי הדיזל החליטה הלילה מועצת המנהלים של פולקסווגן על שינוי כיוון אסטרטגי: הגברת מאמצי הפיתוח של טכנולוגיות הנעה מתקדמות, וקיצוצים כספיים ניכרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כבר בהתייחסות הראשונה שלנו אל מה שנקרא כעת "פרשת דיזלגייט" – חשיפת העובדה שפולקסוואגן ביצעה תרמית מתמשכת במבחני פליטות המזהמים של מנועי דיזל – הערכנו שמדובר באירוע בעל משמעויות אדירות שיזעזע את הארגון הזה ויעצב אותו מחדש.

    הלילה (בין שלישי לרביעי), לאחר מספר דיונים והודעות שעסקו בהכלת הפרשה ובשינויים פרסונליים בארגון, פרסמה מועצת המנהלים של פולקסוואגן הודעה ראשונה שמתארת צעדים אופרטיביים אסטרטגיים אשר אמורים לעצב מחדש את עתיד החברה.

     

     

    ההצהרה שמסכמת את ההחלטות והכוונות, ומובאת מפיו של מנכ"ל מותג פולקסווגן הרברט דיאס (Diess) היא זאת: "מותג פולקסווגן ממצב את עצמו מחדש לנוכח העתיד. אנחנו הופכים להיות יעילים יותר, אנחנו ממקדים מחדש את מגוון המוצרים שלנו ואת טכנולוגיות הליבה, ואנחנו יוצרים מקום לטכנולוגיות צופות פני עתיד על ידי זירוז תכנית התייעלות".

    בחינת הצעדים שפורסמו בשלב זה לא מגלה רעיונות חדשים לחלוטין, אבל כן מצביעה על שאיפת דירקטוריון החברה לשים את כל כובד המשקל על היחלצות מן הצרה הכלכלית מחד, ומאידך על התמקדות בנתיב התקדמות ששם את כל כובד המשקל על פיתוח טכנולוגיות הנעה מתקדמות.

    ההצהרה הראשונה, לכן, היא שהארגון מתחיל ב"יישום מואץ של תכנית התייעלות במסגרת ארגון מחדש", ושזה צפוי לכלול את "ייעול התהליכים במטרה למקסם את פוטנציאל החיסכון בעלויות בכלל ועלויות קבועות בפרט".

    אפשר לשער שהמשמעות המעשית של אמירה זאת צפויה להיות פיטורי עובדים, סגירת חטיבות פחות רווחיות ולחץ על ספקים להרוויח פחות.
    בדירקטוריון מעריכים שצעדים מידיים אלה יצמצמו את הוצאות הארגון בכמיליארד אירו בשנה בהשוואה לתוכנית העבודה הקיימת.

    הדיזל לא מת. להיפך

    בניגוד לחששות שהובעו בשבועות האחרונים על-ידי לא מעט פרשנים וגופים (למשל התאחדות יצרני הרכב האירופאים), בפולקסווגן לא עומדים לוותר על טכנולוגיית הדיזל אלא דווקא להיפך: הם מתכוונים להשקיע ולפתח אותה. בהודעתו לעיתונות מבטיח הדירקטוריון "ארגון מחדש של אסטרטגיית הדיזל עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר"

    במונחים מעשיים הכוונה היא לעבור באופן מיידי לשימוש בממירים מסוג SCR – שבהם נעשה שימוש באוריאה (שתנן) נוזלית (מה שמכונה בפולקסווגן טכנולוגיית AdBlue) לטיפול בתחמוצות החנקן, וזאת בכל מנועי הדיזל של הקבוצה, ובהקדם האפשרי.

    אגב, בהודעה צוין במפורש שהכוונה היא להשתמש ב-SCR "באירופה ובצפון אמריקה", מה שמותיר עדיין את האפשרות שפולקסווגן תשתמש במנועים ה"ישנים" יותר בשווקים מתפתחים ובסין.

    מאידך נאמר גם ש"(בכל) מנועי הדיזל ייעשה שימוש (אך ורק) במערכות פליטת מזהמים שעושות שימוש בטכנולוגיה הסביבתית הטובה ביותר", כך שכאן נותר עדיין פער שצריך להיות מוסבר.

    במקביל, כך קבעה מועצת המנהלים, יואץ הפיתוח של מערכות הנעה אלטרנטיביות, כש"הדגש הוא על מכוניות היברידיות-נטענות עם טווח נסיעה גדול יותר, כלי רכב חשמליים (טהורים) עם טווח נסיעה של עד 300 קילומטרים, פיתוח מערכות חשמל במתח של 48 וולט ("היברידי מתון") וכן פיתוח נוסף של טכנולוגיות דיזל ובנזין יעילות יותר, וכן הנעה באמצעות גז טבעי".

    חיזוק הפלטפורמה המודולרית

    בתוך קבוצת פולקסווגן המורחבת אחראית חטיבת פולקסווגן על פיתוח הפלטפורמות שעליהן נבנות מכוניות נוסעים של מותגים אחרים בקבוצה, ובכך לא יהיה שינוי.
    מועצת המנהלים החליטה על "פיתוח שיטתי נוסף של "ארגז הכלים" של הפלטפורמה המודולרית MQB, עם דגש רב יותר על טכנולוגיות ההנעה המתקדמות שפורטו לעיל (היברידיות-נטענות, חשמליות, גז טבעי וכו'), וגם על הגברת המאמצים לפיתוח כל מה שקשור ב"מכונית המקושרת".

    במקביל זוכה להדגשה מיוחדת ההחלטה להתמקד בפיתוח "ערכת כלים" להנעה חשמלית, פלטפורמה שנקראת MEB ואשר תהווה בסיס למגוון דגמים בכל רחבי הקבוצה – גם במכוניות נוסעים וגם בכלי רכב מסחריים. פלטפורמה זו אמורה לאפשר לכלי הרכב הללו טווחי נסיעה של בין 250 ל-500 קילומטרים בין טעינות.

    פרויקט דגל נוסף, עליו תוכלו לקרוא בנפרד, הוא פיתוח דור שני למכונית הדגל של המותג – פייתון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.