• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט שלוש שנים לאחר שפרסמה "חקירה לעומק" של התאונה בה נהרג טל שביט, "מביעה העמותה צער על פרסום דו"ח המומחים". מעט ומאוחר

    היום (21.3.14) פרסמה עמותת אור ירוק מודעה ובה נכתב "עמותת אור ירוק מביעה את צערה על פרסום דוח המומחים בחקירת תאונת הדרכים בה קיפח את חייו טל שביט".

    העמותה מציינת כי "בפסק הדין שניתן בנוגע לתאונה זו, הובהר כי טל שביט לא היה אשם בתאנה. לפיכך, העמותה מצרה על עוגמת הנפש והצער שנגרמו למשפחה. מי ייתן והמשפחה לא תדע עוד צער".

    ההקשר

    ב-2.3.11 נהרג טל שביט בתאונת אופנוע בחיבור כביש 5 לכביש 4; רכב פנה בזווית חדה מהשול הימני בו חנה אל אי התנועה המצויר משמאל, תוך שהוא חוצה שני נתיבים, וגרם לכך כי האופנוע פגע בו באופן קטלני. חמישה שבועות לאחר מכן, ב-10.4.11, התפרסם על-ידי עמותת אור ירוק "דוח חקירה לעומק" שנעשה לפי הזמנתה.

    בדוח ישנן שגיאות רבות ביותר, החל מציון מידות שגוי לרכב ולשול, ועד הגדרת לא נכונות למבחן דרכים וטעויות ביחס לטכנולוגיות מקובלות באופנועים.

    למעשה, הדוח הטיל חלק ניכר מן האשמה בתאונה על טל שביט, תוך התעלמות או פרשנות שגויה של עובדות הנוגעות למקום התאונה, ולחוקי פיזיקה בסיסיים. בין השאר הושמטה הסיבה העיקרית להתרחשות התאונה: הנהג הפוגע עצר בשול הימני ולאחר מכן חצה את שני נתיבי הנסיעה בניצב לתנועה.
    נוסף לכל עולה מן הדוח האשמה עקיפה לפיה טל שביט אולי אף היה תחת השפעת סמים או אלכוהול, וגם בכך הוכפש זכרו.

    שנתיים וגם שלוש אחרי

    הנהג שהרג את טל שביט הורשע בדין, ובית המשפט קבע כי הוא האשם היחיד בתאונה. הנהג נשלח ל-14 חודשי מאסר, ערער לבית המשפט המחוזי, וחזר בו לאור תגובת בית המשפט.

    עמותת אור ירוק גנזה את הדוח זמן קצר אחרי שפורסם, אך למרות פניית מועדון האופנועים הישראלי וגופים נוספים סירבה להתנצל על הדברים שנכתבו בו.

    רק היום, ולאחר שהמשפחה פנתה ליו"ר העמותה אבי נאור, פרסמה, כאמור, העמותה את הבעת הצער.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עמותת אור ירוק מביעה צער בפני משפחת שביט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.