• Ad
  • תערוכת הרכב הישראלית חוזרת לחול המועד פסח ותיערך בסימן 'אגדות על גלגלים'. דורון גילר, האמרגן, משנה את יעודה ומגדיר אותה כ"חוויה מוטורית" במקום "תערוכה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אוטומוטור, תערוכת הרכב הישראלית, חוזרת אל חול המועד פסח לאחר ניסיון אחד של תצוגה בקיץ. דורון גילר, יזם ומפיק כל אירועי 'אוטומוטור' ב-26 השנים האחרונות, החליט לשנות השנה את ההגדרה של כ'תערוכת רכב' ותחת זאת הוא מכנה את האירוע 'חוויה מוטורית'. נושא השנה: 'אגדות על גלגלים'.

    חוזרים לפסח

    אוטומוטור שבה למועד ההיסטורי שלה בחול המועד פסח לאחר שביולי האחרון הדגישו מארגניה שהדבר אינו נכון מקצועית. "בשנה שעברה," אומר גילר, "כשהתערוכה נערכה ביולי, קצב הגעת הקהל לא היה אחיד. בבוקר היו מעט אנשים ובערב היה יותר ממה שהביתנים והדוכנים יכלו להכיל. לא ניתן היה להשתלט על כמות כזו של אנשים. התערוכה הצליחה מסחרית ובהחלט הלכנו טובים ושמחי לב לבנק, אך אי אפשר לנהל תערוכה כזו."

    נושא: אגדות מוטוריות

    הפעם, כמו בפעם הקודמת, גילר מגדיר נושא מרכזי לתערוכה. בשנה שעברה הנושא שנבחר היה 'מכוניות מהסרטים', השנה הנושא הוא 'אגדות על גלגלים'. מדובר במכוניות, בעיקר ספורטיביות, שהפכו לאגדות מוטוריות כמו דגמי שברולט קאמרו וקורבט, דגמים (שטרם הכריזו עליהם) של פורשה, למבורגיני, פרארי ועוד. גילר לא מוכן בינתיים לחשוף באילו דגמים בדיוק מדובר, לטענתו זאת על סמך נסיון העבר וכל עוד שהם טרם נחתו על אדמת ישראל.

    על השאלה אילו יבואניות יופיעו בתערוכה ענה גילר: "אנחנו חודש וחצי לפני התערוכה ולא הכל סגור. כך זה כל שנה. בינתיים הבטיחו את מקומן יבואניות קיה, אופל, מותגי UMI, רנו, פרארי ומזראטי. יופיעו גם נציגויות מעולם הדו-גלגלי אם כי עיקר הדגש יהיה בתחום מופעי הרחוב."

    "חוויה מוטורית" במקום "תערוכת רכב"

    לדברי גילר משמעות ההגדרה חוויה מוטורית נובעת מהדגש המיוחד שינתן על השתתפות הקהל במיצגים השונים. "אם בעבר אמרו שניתן לראות את הכל ברחוב המסגר אז השנה רחוב המסגר יישאר במקומו." אומר גילר. "השנה אני רוצה לשלב את הקהל בהפנינג. אני רוצה להלהיב את הקהל. אני רוצה ריח של צמיגים ורעש מנועים. אני רוצה שכל הכבישים במרכז גני התערוכה ינהמו כל היום. בעבר חלק מיבואניות הרכב לא אהבו את הדגמות הנהיגה, הפעם אני רוצה לשים את זה במרכז."

    גילר מספר כי בכבישי גני התערוכה יופיעו חברות להדרכת נהיגה מתקדמת שידריכו בנהיגה נכונה, יבנה מתחם לנסיעה ברכב חשמלי (עם דגמי רנו), ודגמי פרארי ומזראטי יופיעו במתכונת של תצוגת אופנה עם מסלול "הליכה" וכרוז שידווח על המכונית המוצגת.

    לאחר שנה ראשונה מוצלחת באוטומוטר 2013, חוזרים כוחות הביטחון לאוטומוטור בכוחות מתוגברים. בשנה שעברה היה זה צה"ל שהופיע לראשונה במטרה לפתוח את ענף הרכב לבני הנוער עם מיצגי רובוטיקה וכלי שיטור והנדסה. השנה מגיעים לתערוכה גם לוחמי האש וכוחות המשטרה. לוחמי האש ילבישו את המעוניינים במדי כבאים, יעלו אותם על סולמות ויכבו איתם אש יזומה. המשטרה תאפשר לקהל התנסות בנסיעה מדומת שכרות, כמו כן תלביש ילדים במדים ותדריך אותם על מכוניות פדלים במגרש עם תמרורים ומעברי חציה כששוטרים אמיתיים מכוונים את התנועה.

    "צריך להבין דבר מאוד פשוט," אומר גילר, "את הקהל הישראלי ניתן 'להדליק' מהר מאוד, אבל הוא גם ממצה את הנושא מהר מאוד. הגירוי החדש השנה הוא מפגש אינטראקטיבי של הקהל והמציגים כמו החיבור עם צה"ל וכוחות הביטחון מופעי הראווה ונסיעות ההתרשמות." גילר גם מספר שיבואנית קיה תציע לקהל להכניע שוער כדורגל מפורסם בבעיטות לשער. מי שיצליח יזכה להגיע למונדיאל שיערך השנה בברזיל. יצרנית הרכב קיה היא בין נותנות החסות למונדיאל.

    מתי וכמה עולה?

    לא פעם נשמעה ביקורת חריפה על מחירי כרטיסי הכניסה ועלות המזון בדוכני האוכל. ובכן, כאן יש בשורה חלקית. אמנם מחיר כרטיס הכניסה הרשמי עלה במקצת, מ-89 שקלים בעבר ל-95 שקלים השנה, אולם השנה מציע גילר כרטיס משפחתי עבור זוג + שני ילדים במחיר של 299 שקלים. בנוסף ילדים עד גיל 5 יכנסו חינם ויינתנו הנחות  לועדי עובדים וקבוצות שונות כמו מחזיקי לאומי קארד שיוכלו לרכוש כרטיס במחיר מלא ולקבל כרטיס נוסף מתנה (1+1).

    בנוגע לאוכל מבקש גילר להדגיש כי הוא אינו אחראי על דוכני המזון אלא עיריית ת"א, בעלת הבית של מרכז הירידים. הוא גם ממליץ להביא אוכל מהבית ולהימנע מעוגמת הנפש מיותרת.

    אוטומוטור תיערך בחול המועד פסח, בין ה-19-16 באפריל ולהערכת גילר צפויים לבקרה לאורך התקופה כ-300,000 איש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אוטומוטור 2014: משנים כיוון (שוב)

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.