• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סצנת האספנות הארץ ישראלית עברה בעשור האחרון מהפך ומעיסוק "למשוגעים בלבד" הפכה לתחביב מעורך שסוחף אליו מדי שנה עוד ועוד אנשים שקושרים את החיים שלהם במכוניות נוסטלגיות.
    מבול הקשישות שעושות מדי שנה עליה לישראל ללא ספק הפך את ההיצע המקומי למגוון וססגוני יותר ויש לציין גם את היחס משופר לו זוכות המזדקנות המקומיות שלנו שעד לא מזמן חוו בעיקר הזנחה מתמשכת ובסופו של דבר נטישה להירקב מאחור בשולי אזורי תעשיה או שטחים חלקאיים במושבים.

    עוד ב-TheCar:
    אוסף רכבי הפורד הגדול בעולם למכירה
    7 מועדוני אספנות ארצישראליים לכבוד 70 שנה למדינה
    ראלי הולילנד 1,000 מילא את כבישי ישראל בפנטזיות מוטוריות

    אבל עם כל הכבוד לכל המוסטנגים, הקורבטים, הקאדליקים, הפורשים ועוד מגוון רב של רכבי אספנות שהגיעו לכאן ממעבר לים ולצד הערכה רבה למקומיות כמו סובארו DL, רנו 5, דודג' דארט, פורד אסקורט ורבות אחרות שניצלו מגורל אכזר, אין מנוס מלציין שגם ב-2018 החיפושית של פולקסווגן היא מכונית האספנות הפופולרית בישראל.

    אמנם החיפושית מעולם לא הייתה במחוזותינו "מלכת השוק" אך היא נמכרה במספרים יפים ובשילוב פשטות מכלולים, מרכב חזק ועמיד יחסית לחלודה, אמינות גבוהה, מלאי חלקים זמין במחיר שפוי  ובעיקר מראה שובב ללא גיל עוזרות למכונית העגלגלה לשמור על רלוונטיות אפילו בקרב בני דור הסמארטפונים.

    החיטובים העגלגלים והנשיים של החיפושית אפשרו לרבים לשכוח את לידתה בימים החשוכים של השלטון הנאצי בעקבות דרישה ישירה של היטלר מהמהנדס הגאון פרדיננד פורשה לתכנן מכונית מודרנית אך פשוטה לבני העם הארי. בסופו של דבר היצור האזרחי של החיפושית החל רק לאחר תבוסת הנאצים ו"מכונית העם" זכתה להצלחה מיידית וחובקת עולם והפכה ברבות השנים, ביחד עם הטרנספורטר שמבוסס עליה שנולד בראשית שנות ה-50, באופן פרדוקסלי למזוהה עם שלום, אחווה וצעירים יפי נפש.

    מעבר ליחסי הציבור המצוינים שילדי הפרחים עשו לחיפושית ולטרנספורטר נראה גם שרבים אוהבים את החופש, בניגוד למכוניות אספנות אחרות בהן המטרה היא להגיע לשחזור נאמן ככל האפשר של המקור, להתייחס לחיפושית כקנבס ריק שאותו כל משפץ יכול לקחת לאיזה מחוזות שהוא רוצה.

    בסוף השבוע התקיים בנמל יפו האירוע השנתי של "מועדון מקוררי האוויר" – מועדון אב המאגד את פעולתם של מועדוני החיפושית, הטרנספורטר והבאגי בישראל.

    מעל ל-200 רכבים ססגוניים מילאו את רחבת החניה הגדולה באירוע שחברת צ'מפיון יבואנית פולקסווגן בישראל נתנה לו חסות. היו שם חיפושיות שעדיין מחכות לשחזור, אחרות  שנראו כאילו התגלגלו הרגע מפס היצור וכאלו שקיבלו טוויסט אישי בין אם בצביעה מיוחדת, נגיעות RAT ROD, ג'אנטים ענקיים, מרכבים מונמכים, קאמברים קיצוניים ועוד. ניכר גם שהמשתתפים השקיעו הרבה בהעמדה בהשראת אירועים דוגמת הפנינג ווטרסי באוסטריה והשלימו את המראה בעזרת אקססוריז כמו גלשנים, מזוודות בסגנון רטרו ועוד.

    לא יותר מדי רכבי באגי הגיעו לישראל במהלך השנים, עם זאת רכבי החופים המבוססים על רצפת החיפושית, כמו בכל העולם, הפכו גם אצלנו לנחשקים מאוד ומשמשים ככר כמעט אין סופי לשדרוגים ושיפורים וכמו כן אי אפשר שלא לציין 3 קארמן גיאה מרהיבות (מכונית קופה/קבריולט המבוססת אף היא על החיפושית),ופורשה 912 ו914 מקוריות לחלוטין שבאו לתת כבוד.

    לצד החיפושיות והבאגים ניכר שבשנים האחרונות נרשם במחוזותינו זינוק של ממש בנחשקות של הטרנספורטרים ומספרם באירוע השתווה לזה של החיפושיות וכלל בין היתר טרנספורטר T1 שהציג שיפוץ מושלם ברמה בינלאומית, מגוון רכבי דור שני T2 בשלל צבעים וצורות מרכב, רכבים מהדור השלישי T3 (אגב לא כולם מקוררי אוויר) הרבוע שכמוהם עדיין ניתן לראות מעת לעת גם כרכבי עבודה ובמקביל הפכו בשנים האחרונות לנחשקים על ידי חובבי הותיקות ומספר מפתיע של גרסאות קראוון קאמפר Westfalia שמתברר שהגיעו לארץ (לא יבוא חדש כרכב אספנות) במהלך השנים.

    חיפושיות וטרנספורטרים עדיין מהווים בעבור רבים את כרטיס הכניסה לסצנת האספנות, אך בניגוד לעבר כבר ממש לא בטוח שכיום מדובר באופציה הזולה ביותר הקיימת בסביבה להתחדש בזקנה כשבשוק היום גרוטאות שעמדו שנים ומצריכות שיקום מהייסוד מחליפות ידיים בעבור לא מעט אלפי שקלים וכדי להפוך לבעליהם של אקזמפלרים משופצים צריכים להיפרד כבר מכמה עשרות אלפים ואף מעבר לכך. בכל מקרה דבר אחד בטוח "הביטלמניה" כאן כדי להישאר וטוב שכך.

    צילומים: נעם וינד 

    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind
    Aiir cooled VW- IL
    photos by Noam Wind

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אוויר לוהט: המפגש השנתי של מקוררי האוויר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.