• Ad
  • אובר מפסידה כסף. אז מה?

    מגזין הרשת האמריקני Gawker חושף בפעם הראשונה את נתוני ההפסד של חברת 'אובר', אשר שוויה מוערך כבר ביותר מ-50 מיליארד דולר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפליקציית ההסעות 'אובר', שנחשבת לסטארט אפ שגייס הכי הרבה כסף בהיסטוריה (די בצמוד ל'פייסבוק' מבחינה זאת), הפסידה יותר מ-56 מיליון דולר בשנת 2013, ויותר מ-160 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2014. כך עולה ממסמכים שחשף הלילה סם בידל ממגזין הרשת האמריקני Gawker.

    אובר בישראל

    בעוד שמאות מאמרים, סקירות וכתבות בעולם דווחו בשנתיים האחרונות על הנס הכלכלי הזה, ועל תחזיות רווח פנטסיות ושווי שוק לא ייאמן של החברה – עד היום מעולם לא נחשפו המספרים שמתארים האם החברה הזאת מרוויחה או מפסידה כסף (והתשובה היא שהיא הפסידה, במצטבר, מאות מיליוני דולרים).
    ישנם אמנם מספר שווקים שבהם אובר מרוויחה כסף, והרבה, אבל בסיכום קצת יותר משלוש שנות פעילותה הראשונות אובר צברה ככל הנראה הפסדים של מאות מיליוני דולרים.

    הסיבה העיקרית להפסדים המצטברים היא התרחבות מהירה אל 58 מדינות ו-323 ערים בעולם, שכרוכה בהשקעה עצומה בשירותי הלוביסטים ויחסי הציבור שנדרשים כדי להתמודד עם החקיקה המגבילה באותן מדינות.

    אובר התחייבה להשקיע מיליארד דולר בשוק הסיני השנה, והיא נמצאת בעיצומם של הרבה מאד "קרבות רגולציה", בין השאר גם בישראל. בנוסף, החברה מחדשת ומוסיפה רעיונות ושירותים כמעט על בסיס חודשי, ולאחר שהוסיפה שירות הטסה במסוקים היא נכנסה גם לעסקי משלוחי המזון, שליחים על אופניים, אפליקציה לצי רכב שיתופי ולהשכרת רכב.

    אך לפני כחודשיים גייסה אובר יותר ממיליארד דולר, מה שמביא את סך הגיוסים שלה עד כה ל-6 מיליארד דולר ומעיד על כך ששוק ההון מעריך את שוויה בכ-51 מיליארד דולר.

    אובר, בדרכה הצינית האופיינית, הגיבה לפרסום בתגובה קצרה וארסית: "הלם, אימה, אובר מפסידה כסף. זה כמעט לא חדשות, וחדשות ישנות. זהו 'מודל עסקי 101': אתה מגייס כסף, אתה משקיע כסף, אתה גדל (בתקווה), אתה מרוויח, ואתה יוצר תשואה למשקיעים".

    לאחרונה דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' שאובר צופה הכנסות של שני מיליארד דולר השנה, וזה בהחלט אפשרי אם כי המספרים שחשף בידל הרבה יותר 'רגועים'.
    לפי מסמכים אלה הגיעו ההכנסות נטו של אובר ברבעונים הראשון והשני של 2013 ל-32 מיליון דולר, ובמחצית השנייה של 2013 היו כ-72 מיליון דולר, כלומר שסך הכנסות 2013 היו 104 מיליון דולר.
    במחצית הראשונה של 2014 ההכנסות כמעט הוכפלו ועמדו על 103 מיליון דולר ואילו נתוני המחצית השניה, או המחצית הראשונה של 2015, טרם נחשפו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.