• Ad
  • הבצורת הסתיימה: אחרי שנה יבשה משיקה אאודי בישראל שלוש מתיחות פנים של דגמים פופולריים, והבטחה למספר רב של דגמים נוספים בהמשך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2019 מסתכמת בהתכווצות של כלל שוק הרכב, וגם – לראשונה מזה כעשור – בהצטמקות של שוק הפרימיום אשר נשלט לאורך העשור הזה בישראל על-ידי אאודי.

     

    בעוד שההסבר להתכווצות המכירות בשוק כולו קשור בעיקר למצב הכלכלי ולגודש הבלתי נסבל בכבישים, הרי שהירידה במכירות בשוק הפרימיום קשורה ברובה לתקינת זיהום האוויר המחמירה באירופה. אלה צמצמו באופן דרסטי גם את מספר הדגמים הרלבנטיים אלינו, ויותר מכך את מספר המכוניות שיצרניות הרכב יכלו להקצות לשוק הישראלי.
    בתוך סגמנט הפרימיום, פלח השוק שזוכה לעדנה בשנים האחרונות (ועל כך מגיעה תודה גדולה לרשות המיסים), הוא זה של מכוניות היברידיות נטענות שנהנות – לפחות לפי שעה – מהטבת מס מרשימה ולא מוצדקת בעליל. כמובן שכדי ליהנות מן ההטבה הזאת צריך שיהיה לך מה למכור, אבל אם כבר הצלחת לשים יד על דגם היברידי-נטען תקבל את הטבת המס לא רק על יחידת ההנעה אלא על הרכב כולו – ובכלל זה גם על אבזור מפואר ויקר ככל שיהיה בו.
    במהלך 2019 אאודי "הורידה ראש" כמו שאר מתחרותיה, בהמתנה לשוך הסערה, וכעת היא פותחת את 2020 עם מבול של דגמים מחודשים ומספר גרסאות היברידיות-נטענות שצפויות בהמשך.

    הראשונה ברשימה היא אחת ממכוניות "הלחם והחמאה" של אאודי באירופה, A4, אשר עברה מתיחת פנים משמעותית באמצע חיי הדגם. המנועים שלה התעדכנו כבר בשנה שעברה אבל כעת היא מגיעה עם עיצוב חדש, מעוגל יותר, ועם רמות אבזור משודרגות במידה רבה. מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר מוצע כעת בהספקים של 150, 190 ו-245 כ"ס (לגרסת הקוואטרו), ועם מחירי מחירון שמתחילים ב-255,000 ש"ח לגרסת הכניסה, 280,000 לגרסה החזקה ו-320,000 ש"ח לגרסת הקוואטרו.
    A4 המתוחה מוצעת בשתי רמות אבזור ועיצוב פנים משודרג, וכמובן גם עם חבילה מכובדת של מערכות בטיחות אקטיביות.

     

     

    אאודי עדיין לא יכולה להציע לשוק הישראלי את כל הדגמים שלה עם מערכת היברידית-נטענת, ומבחינת היבואנים שלה לישראל זה בוודאי חבל. אבל שלושה דגמים שכן ייהנו ב-2020 מן הסידור הזה הם מכונית הדגל – A8, הגרסה החדשה של Q5, וגם אחת המכוניות היותר יפות של המותג: A7. מכונית זאת, בתצורת ספורטבק, מגיעה מעכשיו עם גרסה היברידית נטענת, ועל חשבון הטבת המס היא אובזרה כמעט בכל פריט אבזור שקיים בקטלוג של היצרנית. המכונית מונעת באמצעות מנוע שמספק (הספק משולב) 367 כוחות סוס ומומנט מרגש של כמעט 51 קג"מ. לאחר טעינה מלאה אפשר לנסוע ב-A7 ההיברידית-נטענת כ-51 קילומטרים "על חשמל" בלבד.
    עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג לקוחים כעת מן הסדרות הגדולות והמפוארות של אאודי, ובכלל זה שלושת המסכים – עם אחד שמחליף את לוח השעונים הקונבנציונאלי ואחד את מתגי השליטה בבקרת האקלים. מחיר המחירון של המכונית הזאת "על הכביש" הוא כ-500,000 ש"ח.

    המלכה האמיתית

    מכונית הדגל של אאודי היא אמנם A8, אבל המכונית היותר חשובה בנראות של המותג (כאשר משקללים מספר מכירות ונוכחות ויזואלית) היא ללא ספק Q7 – הקרוסאובר הגדול (אבל לא הכי גדול…) שתפס נתח שוק מכובד מאד בדור הנוכחי שלו.
    אאודי לא הספיקה להעמיד גרסה היברידית-נטענת של המכונית הזאת, מה שבאמת יכול היה להזניק את המכירות בישראל בעידן הטבות המס, לכן נבחרה כאן טקטיקה שונה: הקרוסאובר מיובא ארצה רק ברמת אבזור אחת, גבוהה מאד, ועם שבעה מושבים (לגרסה היברידית-נטענת, אשר תגיע יום אחד לישראל, אין אופציה כזאת).

     

    לדברי ניב אורון, מנהל חטיבת אאודי, אנשי היצרנית טוענים שמתיחת הפנים של Q7 היא המשמעותית והמקיפה ביותר שבוצעה אי פעם לדגם שלהם, והיא כוללת לא רק עיצוב מחדש של החזית ושל הפנסים אלא גם הוספת "פנסים דינמיים", חישוקים חדשים, ושדרוג דרמטי של עיצוב הפנים וסביבת הנהג ויישור קו עם Q8 החדשה.
    המכונית תשווק במקומותינו, לפחות עד להופעת גרסה היברידית-נטענת, עם מנוע טורבו-דיזל ומנוע טורבו-בנזין, שניהם בנפח 3.0 ליטר (340 ו-286 כ"ס בהתאמה), שניהם עם מערכת היברידית-קלה במתח של 48 וולט שמשפרת מעט את תצרוכת הדלק, ברמת אבזור אחת, כאמור, ובמחיר מחירון של 590,000 ש"ח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי משיקה את דגמי 2020: התעוררות בשוק מצטמק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.