• Ad
  • אאודי חושפת: מנוע הטורבו-בנזין היעיל בעולם

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסוואגן עתידה להכניס לשימוש דור חדש של מנועי טורבו-בנזין יעילים, חסכוניים וחזקים יותר – כך לטענת אנשיה

    במסגרת סימפוזיון טכנולוגי שנערך היום (ה') בעיר וינה, באוסטריה, חשפה אאודי בבכורה עולמית מנוע טורבו-בנזין בנפח שני ליטרים אשר לטענת אנשיה הוא "המנוע היעיל ביותר מסוגו בעולם".

    המנוע מוגדש הטורבו, שמספק 190 כ"ס ומכיל, כך אנשי אאודי, "טכנולוגיה פורצת דרך בתחום שיטת הבעירה", יניע את הדור הבא של A4 אשר תושק בהמשך השנה.

    קבוצת פולקסוואגן הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעולם שהימרה באופן גורף על מנועי בנזין קטני נפח אך מוגדשי טורבו, וזו בשעה שיצרניות רכב אחרות עדיין התעקשו שהגדשת טורבו לא מציגה פתרון טוב לדרישות זיהום האוויר וצריכת הדלק המחמירות.
    העובדה היא שכיום כמעט כל יצרניות הרכב כבר משתמשות במנועי בנזין קטנים ומוגדשים, וגם מי שעדיין לא שם כבר הצהירה על כוונתה להציג מנוע כזה בעתיד.

    טכנולוגיית TFSI של פולקסוואגן – שילוב של הגדשת טורבו עם הזרקת דלק ישירה – הושקה לראשונה במכוניות שנשאו את סמל ארבע הטבעות של אאודי כבר לפני יותר מעשר שנים.

    "פריצת הדרך" שאותה מבטיחים אנשי אאודי טמונה, כאמור, בשיטת הבעירה החדשה, שדומה באופן עקרוני ל"מחזור מילר". לדבריהם, משך זמן יניקת תערובת הדלק צומצם באופן משמעותי, אבל לחץ ההגדשה הוגדל וכך שומר המנוע על "טעינת תערובת אופטימלית" למרות קיצור משך היניקה.
    חלק מצמצום משך הזמן מושג על-ידי סגירה מוקדמת של שסתום היניקה – לפני שהבוכנה מגיעה ל"נקודה מתה תחתונה" – וכך מושג "יחס דחיסה יעיל מאד", גם זאת לדברי מהנדסי אאודי.
    ככל שתנאי העומס מחייבים זאת מוזן המנוע בהזרקת כמויות מדויקות של דלק אל סעפת היניקה, וזאת בנוסף לתערובת הדלק-אוויר שמוזרקת למנוע ישירות, והשילוב של מינון ותזמון מדויקים מסייע למנוע להגיע לתצרוכת דלק רשמית של 20 ק"מ לליטר, בנתוני מעבדה כמובן.

    המנוע בנוי מחומרים קלים וחזקים ושוקל 140 קילו בלבד, ומשולבות בו גם טכנולוגיות נוספות שחשובות בעיקר למי שחי באקלים קר – כמו חימום מהיר של המנוע באמצעות שליטה יעילה יותר בהזרמת נוזל הקירור והשילוב של סעפת הפליטה בראש המנוע.

    כאמור, באאודי טוענים שזהו המנוע היעיל ביותר מסוגו, ומעניין יהיה לדעת מה אומרים על כך המתחרים שלהם…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.