שני קרוס-אוברים חדשים לבורגוורד בזנבה: BX5 ו-BX6

יצרנית הרכב החדשה – ישנה 'בורגוורד' מציגה גרסת טרום ייצור לקרוס-אובר נוסף מתוצרתה, לצד מכונית תצוגה. מערכות ההנעה: היברידיות וחשמליות.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

רוב המבקרים בתערוכת ז'נבה השנה לא זוכרים מזיכרון אישי את 'בורגוורד', מי שעד לשנות השישים של המאה הקודמת הייתה יצרנית הרכב השלישית בגודלה בגרמניה ופשטה רגל בנסיבות מסתוריות, אבל מעתה הם יכולים כבר לראות את הסמל שלה מודבק על שלושה כלי רכב, או – ליתר דיוק – כמעט כלי רכב.

 

BX5-01-בורגוורד

 

במסגרת התערוכה חשפו אנשי 'בורגוורד' את BX5 – קרוס אובר בגודל מעט יותר קטן מ-BX7 אשר הוצג על-ידם בתערוכת פרנקפורט האחרונה. שני הכלים הללו עדיין מוצגים בגרסאות טרום-ייצור, לקראת התחלת הייצור שלהם בסין בהמשך השנה, כאשר במקרה של BX5 מוצג בינתיים אך ורק העיצוב החיצוני, ללא עיצוב פנים.

במקביל לשני אלה מוצגת גם מה שמוגדרת על-ידי הבורגוורדים "מכונית תצוגה", או 'Projekt'- כפי שהם מכריזים שייקראו מעתה כל מכוניות התצוגה שלהם – תחת שם הדגם BX6 TS – וזאת הגרסה שלהם לקרוס-אובר בתצורת קופה בסגנון ובממדים של ב.מ.וו. X4.

בורגוורד היא אמנם יצרנית בעלת שם גרמני, ומי שעמדו בעשור האחרון מאחורי החייאתה הם נכדו של מייסד החברה המקורית ושותפו העסקי, אבל החברה עצמה נמצאת למעשה בבעלות חברת 'פוטון' הסינית, שהיא חברת בת של יצרנית הרכב הגדולה BAIC מבייג'ין, סין.

הסינים, בחוכמתם, נותנים לגרמנים לעשות עבורם את העבודה – רוב השדרה הניהולית בנויה מגרמנים ואירופאים – ותיקי תעשיית הרכב – ומשרדי החברה כמו גם מרכז הפיתוח שלה ממוקמים בשטוטגארט, "עיר הבירה" של מרצדס ופורשה.

עיצוב הכלים בוצע במרכז העיצוב של החברה בעיר 'רנינגן' שבגרמניה, והופקד בידיו של רונלד שטרן שהיה מעורב בעיצובן של פורשה GT, וגם של פורשה 924 ו-944, ואילו התכנון ההנדסי והטכני הופקד בידי פיליפ שמידט שעבד במשך כ-15 שנים במרצדס.

הייצור הראשוני של המכוניות יבוצע בסין, שהיא גם שוק היעד העיקרי למוצרים שתייצר בורגוורד, אבל ערב התערוכה הכריזו ראשי החברה באופן רשמי על הכוונה להקים מפעל ייצור גם בגרמניה, ועוד קודם לכן לייצא את המכוניות שלה מסין ל"מדינות אירופאיות דוברות גרמנית" – כבר בשנה הבאה. בהודעת החברה לעיתונות נכתב שעדיין לא הוחלט סופית על המקום שבו יוקם המפעל הגרמני, אולם "נשקלות מספר אפשרויות".

"באביב הקרוב נחגוג את ההשקה שלנו בשוק הסיני עם דגם הפרימיום שלנו, BX7", הכריז אולריך ווקר, מנכ"ל בורגוורד, ובשנה הבאה נשיק את המותג גם בגרמניה ובאירופה.
לאחר מכן נשיק את המותג במדינות נוספות בעולם, תחילה את BX7, לאחר מכן את הקרוס-אובר הקומפקטי שלנו, BX5, ולאחר מכן, במועד מאוחר יותר, גרסה סדרתית של BX6".

מפליגים אל מים בטוחים

הרעיון הכללי של בורגוורד נשמע נהדר על הנייר: לייצר מכוניות באיכות שלא תיפול מזו של יצרני הפרימיום הגרמנים, אבל להציע אותן במחירים עממיים יותר.
עד כאן הכל באמת נפלא, ורק צריך לראות את המוצרים עצמם, וכאן לא נלקחו סיכונים מיותרים: אנשי 'בורגוורד' מבינים שעיקר הביקושים בשוק הרכב – גם בסין דרך אגב, הם לקרוס-אוברים דמויי ג'יפים וג'יפונים, ולכיוון המתפתח-במהירות הזה הם מפליגים.

BX5 מתואר, כאמור, כ"אב-טיפוס שמתקרב לשלב הייצור הסדרתי", ולפחות בז'נבה הוא לא מוצג עם מנועי בנזין או דיזל קונבנציונליים אלא רק עם מערכת הנעה היברידית שמבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמייצר 143 כ"ס ומחובר למנוע חשמלי שמוסיף לו 115 כ"ס – ושניהם יחד מספקים 258 כ"ס.

 

BX5-02-בורגוורד

 

מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי מניע את הסרן הקדמי דרך תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול עם שבעה יחסי העברה, ואילו הסרן האחורי מונע באמצעות מערכת ההנעה הכפולה שמקבלת את כוחה מן המנוע החשמלי וגם מחזירה חשמל לסוללה באמצעות 'מערכת אינטגרלית להשבת אנרגיה קינטית' (KERS) שפועלת בתיאום אלקטרוני עם מנוע הבעירה הפנימית.

אורכו של BX5, אשר מעוצב בסגנון מעט יותר דינמי מזה של אחיו הגדול וטיפ-טיפה מזכיר את מאזדה CX-5, הוא 448.3 ס"מ, אורך בסיס הגלגלים הוא 268.5 ס"מ – דומה לזה של קיה ספורטאז', רוחבו 187.6 ס"מ וגובהו 167.7 ס"מ.

PROJEKT BX6 TS בנוי על אותה הפלטפורמה וחולק את אותו בסיס גלגלים, אולם הוא מעט ארוך יותר (449 ס"מ), וטיפה יותר צר (187 ס"מ) ונמוך (164.9 ס"מ).

 

BX6-TS-02-בורגוורד

 

אנשי בורגוורד עדיין לא חשפו מפרט מלא של הכלים שלהם, ונותר עדיין לגלות על איזו טכנולוגיה הם מבססים את המנועים עצמם ואת המערכות ההיברידיות – אסור לשכוח שלא קל לתכנן בימינו מנוע בעירה פנימית מבלי להתגבר על כמה אלפי פטנטים רשומים, אבל הנתונים התיאורטיים שהם מציגים נשמעים נפלאים. כך, למשל, הם מבטיחים טווח נסיעה של לא פחות מ-250 קילומטרים לגרסאות הכל-חשמליות שלהם, מה שהופך את המכוניות האלה לסוג של תחרות מול טסלה, לא פחות.

את דגם התצוגה 'Projekt BX6 TS ' מגדירים הגרמנים כ"יצור שונה לחלוטין" אשר "מציג את פוטנציאל הביצועים של המותג 'בורגוורד'…". הכח המניע, גם כאן, הוא מנוע טורבו-בנזין עם הזרקת דלק ישירה, במקרה זה מנוע בנפח 2.0 ליטר שמספק 240 כ"ס, והוא מחובר למנוע חשמלי שמוסיף לו 150 כ"ס משלו.
אנשי בורגוורד מספרים שהמערכת המשולבת הזאת יכולה להפיק "שמונה מצבי נהיגה שונים" – החל מכזאת שמעניקה לכלי ביצועים ספורטיביים מאד וכלה בנסיעה חשמלית בלבד, ולא מזהמת.

 

BX6-TS-01בורגוורד

 

עבור מי שתהה מה היא המשמעות של שמות הדגמים מספקים אנשי בורגוורד את ההסבר הבא: "כל שם דגם צריך לספק אוריינטציה ברורה ללקוחות כך שיהיו מסוגלים לזהות את פלח השוק שאליו הרכב שייך, בהתאם לכללים הבאים: שתי האותיות הראשונות מתארות את סוג הדגם, לדוגמה, BX מתאר כלי רכב מקטגוריית ה-SUV, ואילו הספרה מתארת את הגודל הפיזי של הקטגוריה אליו הוא שייך… BX 5 מתאר רכב שטח (BX) בפלח השוק לכלי רכב בגודל בינוני (5), גם BX 6 מתאר רכב שטח (BX) בפלח שוק בגודל בינוני (6), ו-BX 7 מתאר רכב שטח (BX) בפלח השוק של כלי רכב בגודל בינוני-גדול (7)… דגם הבכורה שלנו, BX7, יושק בסין בתחילת הקיץ ומיד לאחר מכן בהודו ובשווקים מתעוררים אחרים. ההשקה לשוק האירופאי תתקיים בשנה הבאה".

צריך לקוות שמה שעומד מאחורי המיזם הזה, ואכן יכול להביא להצלחתו, הוא הכלכלה הסינית המתוכננת ורבת העוצמה, והתקווה הזאת מוצגת כאן דווקא על רקע אמירה מעט מטרידה של קברניטי החברה, לפיה הם מתכננים לבצע הנפקת מניות בבורסה הגרמנית בהמשך השנה.

 

BX6-TS-03בורגוורד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.