תפריט

שמונה צוותים ישראלים יתחרו בראלי יוון הבינלאומי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מספר הצוותים הישראלים הגדול ביותר אי פעם יוצא להתחרות השנה במירוץ הראלי רייד הבינלאומי של יוון

רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר, ניצן שקל ודובי נוימן, רועי שפירא ואיתי מולדבסקי, ואביב קדשאי ויזהר ערמוני הם ארבעת הצוותים שיתחרו בראלי-רייד הבינלאומי של יוון עם "מכוניות" מירוץ. נוסף להם יתחרו גם דורון וינטר, נדס לוגסי, ברק דודאי וצליל ונדרהורן על אופנועים.
לחלק מן המשתתפים יש ניסיון בינלאומי של עשרות שנים, כולל גם במירוצים בינלאומיים חשובים ומפרכים, ולרובם יש גם "קבלות" והישגים במירוצים כאלה.

כך, למשל, רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר זכו בשנה שעברה במקום הראשון בראלי יוון והוכתרו כאלופי סבב הבלקן לשנת 2013, כלומר שמבחינתם מדובר בניסיון לשמור על תארים אלה.
ניצן שקל סיים בשנה שעברה במקום השלישי בראלי יוון, ושותפו, הנווט דובי נוימן, ניווט פעמיים בראלי דרך המשי, וכן בראלי הפרעונים. לאביב קדשאי יש ניסיון רב מאד – גם בכלי רכב ארבעה גלגליים וגם בדו-גלגליים, ובכלל זה בדאקאר (2009 ו- 2011).

דורון וינטר, מנבחרת CRANERGY לקח את המקום השני בראלי ברסלאו בלקן ב-2013, ונדב לוגאסי השתתף בהצלחה במספר מירוצי ראלי, בהם הדאקאר, הפרעונים, מרוקו, טוניס ואיחוד האמירויות.

למרבה הצער, גם אחרי הקמת רשות הספורט המוטורי והעברת חוק הספורט המוטורי, בישראל עדיין לא נערכים מירוצים מסודרים כמקובל בעולם, ולאחרונה – בהחלטה תמוהה ושערורייתית, החליט משרד האוצר לשוב ולהטיל מס קניה על כלי רכב שמיועדים לספורט מוטורי.
במצב כזה, האפשרות הרצינית הכמעט היחידה שיש לספורטאים המוטוריים הישראליים היא להתחרות בחו"ל, וצריך לקוות שהם גם ישובו משם עם השגים מכובדים.

אורך המסלול של ראלי יוון 2014 הוא כ-2,165 ק"מ, כלומר כ-30% ארוך מזה של השנה שעברה, ומתוכם כ-1,255 ק"מ נמדדים אשר מחולקים ל-13 קטעים ול-6 ימים, היתרה הם קטעי קישור.

בהמשך השנה יתקיימו שלושה מרוצים נוספים – ראלי אלבניה, ראלי בלקן ו24- השעות של יוון.

לראלי יוון נרשמו 180 משתתפים על גבי "מכוניות" בקטגוריות T1, T2, UTV . בנוסף, 5 קטגוריות האופנועים הן עד 450 סמ"ק, 450 עד 625 סמ"ק, 650 סמ"ק ומעלה צילינדר אחד, 650 סמ"ק ומעלה 2 צילנדרים וטרקטורונים.