• Ad
  • סוזוקי פרסמה תמונות רשמיות ראשונות של ג'ימני החדש, וגם צפירת הרגעה לחובבי השטח: הננס הקשוח יוסיף להציע שלדה נפרדת וסרנים חיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי ג'ימני הוא אחד הדגמים הוותיקים ביותר שמיוצרים כיום בעולם, ומאז שהוצג לראשונה, לפני 20 שנים, בוצעו בו שינויים קלים בלבד. ג'ימני הוא שריד כמעט אחרון לדור אחר של רכבי פנאי אשר נועדו לנהיגה בשטח ולא נוצרו רק לטובת "סיבוב דאווין עירוני". כמו 'סמוראי', שאותו הוא החליף, ג'ימני הסתיר תחת גופו הצנום מכלולי שטח קלאסיים, עם שלדת סולם, שני סרנים חיים, ותיבת העברה עם הילוך כוח. ממש רכב שטח אמיתי.

    בעת שהושק נחשב המבנה של ג'ימני לקשוח אבל די שכיח. מאז זרם המון דלק במנועים ובין שלל הקרוסאוברים הרכרוכיים זהו כלי נדיר ביותר, ואם סופרים על כף יד אחת את מספר הדגמים שמציעים תצורה דומה – למשל ג'יפ רנגלר, טויוטה לנד קרוזר 70 (שלא נמכר במערב) ועד לא מכבר גם לנד רובר דיפנדר הי"ד, נשארות כמה אצבעות פנויות.

     

    מן התמונות והפרטים הראשונים שסוזוקי חשפה אודות ג'ימני החדש יעודדו בוודאות את חובבי הנהיגה בשטח, היות שגם הדגם המחליף שומר על המסורת ומתהדר בתצורה המוכרת והקשוחה שמתאימה לחובבי אתגרי העבירות.

    מעצבי סוזוקי בחרו גם בקו רטרו מובהק, עם קריצה ברורה לעיצוב של סמוראי המקורי, יליד שנת 1984. זה ניכר לא רק במראה קובייתי עם זוויות חדות, אלא גם בחזית עם יחידות תאורה ומאותתים עגולים, ומכסה מנוע מודגש. אפשר יהיה לקבל את ג'ימני בגרסה צנועה ונטולת קישוטי פלסטיק, או בגרסה מהודרת יותר עם "חצאיות" וכנפונים שיוצרים מראה שרירי יותר. בהתאם לרוח התקופה אפשר לקבל גם צביעה דו-גוונית, עם גג בצבע שחור.

     

    תא הנוסעים מודרני מזה של ג'ימני היוצא, עם לא מעט מתגים שנלקחו מ'איגניס' ו'סוויפט', וגם אבזור שבעלי ג'ימני היוצא יכלו רק לחלום עליו, למשל בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה מקורית. בתא הנוסעים אפשר למצוא רמיזות רטרו, למשל בלוח מחוונים עם שני שעונים מופרדים ו"ברגים" חשופים כמו בסמוראי המקורי, ויש גם גם לא מעט שטחי מתכת חשופה, שהיא אולי פחות עדות נוסטלגית ויותר סימן לחיסכון.

    מעבר למבנה של שלדה נפרדת שאר הפרטים הטכניים אודות ג'ימני החדש עדיין מועטים. נוסף לגרסת מנוע בנפח 660 סמ"ק שמותאמת לתקנות היפניות יוצע ג'ימני גם עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה, או אוטומטית מיושנת עם ארבעה יחסי העברה. יתכן מאד שהגרסה שמיועדת לאירופה תקבל את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו המודרני של סוזוקי, ואולי גם תיבת הילוכים אחרת.

    השקת ג'ימני החדש תתקיים ב-5 ביולי, ואלינו הוא אמור להגיע בתחילת השנה הבאה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שומר מסורת: סוזוקי ג'ימני החדש מוסיף להציע מפרט שטח קשוח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.