• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, השיקה הבוקר (יום ב') את סובארו פורסטר החדש, אחד הדגמים הייחודים בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, ובין הבודדים שבנוי עם יכולת נהיגת שטח. הדגם החדש כולל יותר אבזור ולמרות זאת מחירו הוזל בכ-10,000 ש"ח ביחס לדגם היוצא, אם כי בטווח מחירים שבין 180 ל-200 אלף ש"ח פורסטר עדיין יקר יותר מרוב הקרוסאוברים הפופולריים. הערך המוסף הייחודי לסובארו ולפורסטר נובע מיכולת השטח, ובדור החדש נוספים לה מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.5 ליטר וכן חבילת מערכות בטיחות אקטיביות כציוד סטנדרטי.

    עוד ב-TheCar
    הבעיות שמאחורי ההצלחה של סובארו
    סובארו XV החדש במבחן דרכים
    סובארו אסנט – הקרוסאובר הגדול החדש של סובארו

     

    לפורסטר יש מעמד ייחודי בשוק הרכב הישראלי – בין השאר בזכות מערכת ההנעה הכפולה הקבועה שלו ומרווח הגחון הנדיב, ואנשי סמל"ת טוענים שלפי הנתונים שלהם 78% מרוכשי הכלי הזה הינם "לקוחות חוזרים", כלומר מי שכבר היו בעלי פורסטר קודם לכן.

    פורסטר הוא הדגם הנמכר ביותר של סובארו בעולם, ואחראי לכשליש מן המכירות שלה, לכן לא מפתיע שקברניטי סובארו לא לקחו סיכון מיוחד עם הדור החדש שלו (שהוצג לראשונה בתערוכת ניו יורק) ושמרו על תצורה זהה ועיצוב שכמעט ולא השתנה.

     

     

    עם זאת, מתחת "לעור" מסתתר כלי רכב חדש לחלוטין: פורסטר החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית המודרנית של סובארו אשר משמשת גם את XV ואת אימפרזה. עיצוב הפנים שלו זהה כמעט לחלוטין לזה של XV, אולי מטעמי חיסכון, ולכן מורגש שיפור ניכר באיכות לעומת הדור היוצא. עם זאת, גם בתחום הזה אפשר היה לצפות לקצת יותר מקוריות ותעוזה, ולו רק בכדי לבדל אותו מן האח הקטן.

    מעבר לפלטפורמה מודרנית אפשר לסובארו להטמיע את מערכת EyeSight הייחודית להם, אשר כוללת מערכות בטיחות אקטיביות שמתבקשות כיום, בהן בלימה אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה והיגוי אקטיבי. בשונה מן המקובל מערכות אלה לא זקוקות לחיישן רדאר שמותקן אצל יצרניות אחרות בחרטום, ולכן חשוף לפגיעה בתאונה או בנסיעת שטח, אלא על נסמכות על שתי מצלמות קדמיות שמותקנות בחלקה העליון של השמשה הקדמית.

    אליה וקוץ בה: בגלל השימוש במצלמות אי אפשר עוד להגביה את הפורסטר, כבעבר, וזאת כדי שלא לשנות את זוויות הצפייה של המצלמות, וכך לפגוע בביצועים שלהן. פורסטר משווק אצלנו כסטנדרט עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה. בגרסת 'ספורט', המאובזרת, נוספים גם מערכת כיבוי אור גבוה למניעת סינוור וזיהוי תנועה ועקיפה בשטחים מתים.

     

     

    בישראל ישווק פורסטר החדש רק עם מנוע 2.5 ליטר שמספק 182 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. את מערכת ההנעה הכפולה משלימות מערכת X Mode, שמתאימה את חלוקת הכוח ופעולת בקרות האחיזה לתנאי השטח השונים, ומערכת בקרת ירידה במדרון. מנוע ה-2.0 ליטר לא ישווק נכון לעתה בישראל, בין היתר כדי ליצור בידול מהדגמים היקרים של סובארו XV. תיבת הילוכים ידנית ומנוע טורבו לא צפויים להופיע בדור החדש של הפורסטר. במקום זאת אמורה להגיע בשנת 2020 גרסה היברידית, אשר תוצג בקרוב בארה"ב.

    כאמור, מחירו של סובארו פורסטר החדש מתחיל ב-180 אלף ש"ח לרמת אבזור X, שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, בלם יד חשמלי ותאורת LED קדמית. הגרסה הבכירה מכונה 'ספורט' ונבדלת מה-X בשבכה קדמית שחורה וגימורים בצבע כתום מבפנים ומבחוץ, בתג מחיר גבוה ב-20 אלף ש"ח, וכן ברשימת אבזור נוסף שכוללת פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, ריפוד משולב עור, גג שמש חשמלי, חישוקי 18 אינטש ופתחי מיזוג למושב האחורי, שבאופן תמוה לא קיימים בגרסת הבסיס.

    אנשי סמל"ת מתכננים למכור בין 1,500 ל-2,000 יחידות של פורסטר בשנה מלאה, רובם ככולם ללקחות פרטיים, ויחד עם גרסאות XV השונות הם מצפים ששני דגמים אלה יהווה בין 80% ל-85% מכלל המכירות של סובארו בישראל. אל ימי המכירות בתקופת המכירה המוקדמת של פורסטר הם מתכננים להזמין בעיקר את לקוחות סובארו בישראל.

    צילומים: רונן טופלברג, יצרן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שומר היערות: סובארו פורסטר החדש בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.