• Ad
  • כל מבחני הנהיגה ברחבי ישראל תקועים בגלל הפסקת חשמל. אולי היה עדיף להשקיע 370,000 שקלים בגיבוי למערכת החשמל במקום בקמפיין תעמולה עם נועה קירל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הבוקר (ג'), בגלל הפסקת חשמל, קרסה מערכת "ברוש" אשר מנהלת את כל מערך מבחני הנהיגה בישראל.

     

     

    שחר פרטוק, מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, שלח לכלל מורי הנהיגה את ההודעה הבאה: "מורים ומנהלי בתי ספר בוקר אור ויום טוב לכולנו. בשל הפסקת חשמל, לא צפויה, ובלתי מתוכננת, פסקה לרגע מערכת ברוש על כול המשמעויות, כולל מבחני נהיגה, ומערכת נהיגה ומערכות הפיקוח.

    עת היוודע קרות התקלה, מיד נשלחו צוותים של מוטורלה ושל מערכות מידע, על מנת לטפל בנושא באופן המיידי ביותר, במטרה למנוע פגיעה רוחבית בתלמידי הנהיגה. רשות הרישוי, עושה את כול מה שניתן על מנת להחזיר את המערכת לסדרה, מצפה מכם חברים, לסייע לנו ולהסביר לתלמידים שהדברים קורים, מכוח עליון, דברים שלא נצפים. נעשה במהירות האפשרית, להחזיר המבחנים שבוטלו, בחלקם, ולדאוג שתקלות שכאלו לא יישנו בעתיד. תודה על שיתוף הפעולה".

    אפשר כמובן היה לקבל את דבריו של פרטוק ולהבין שבכל מערכת טכנולוגית עלולות לקרות תקלות, לולא עניין אחד עקרוני: מערכת "ברוש" – עמוד השדרה של מבחני הנהיגה בישראל, הועלתה לאוויר במתכונת של "פיילוט על מדינה שלמה", מבלי שנוסתה קודם לכן כדי לבנות אותה נכון ולהעלים מתוכה תקלות ובאגים.

    לא מפתיע, לכן, שלאורך השנה וחצי האחרונות סובלים כל מורי הנהיגה ותלמידי הנהיגה מכשלים ותקלות – חלקם טכניים שגורמים לנזקים כלכליים ולעוגמת נפש לכל המעורבים, וחלקם מהותיים: תלמידים שלא היו אמורים לקבל רישיונות נהיגה מקבלים רישיונות ומסכנים את שאר משתמשי הדרך, ותלמידים שכן היו אמורים לעבור טסט – נכשלים בו.

    לא מיותר לציין ששר התחבורה "חגג" לא מכבר את מה שנתפש בעיניו כהישג עם תשדיר פרסום לרפורמת הטסטים, וזאת בהוצאה כספית מופקרת לחלוטין: לפי פרסומים שלא הוכחשו על ידי המשרד, מעבר לעלות ההפקה של תשדיר התעמולה הזה שילמה המדינה 250,000 ש"ח לפרזנטורית נועה קירל, ו-120 אלף ש"ח נוספים לדורון מדלי תמורת פס הקול. במילים אחרות, יותר מ-370 אלף שקלים, אשר בהם אפשר היה לקנות מספר מערכות גיבוי למערכת החשמל של "ברוש" – הושלכו לפח, בעוד שמאות נהגים ומורי נהיגה בזבזו היום יום עבודה.

     

    את תגובת משרד התחבורה נצרף לכאן אם וכאשר תתקבל כזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רפורמת הטסטים של כץ תקועה בגלל הפסקת חשמל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.