• Ad
  • רנו קליאו חדשה תיחשף בתערוכת ז'נבה

    הדור החמישי של קליאו, על פלטפורמה חדשה לגמרי, ייחשף בתחילת מרץ ויציע קפיצת מדרגה בתחום הבטיחות ועיצוב הפנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת ממכוניות הסופר-מיני החשובות ביותר באירופה, קליאו של רנו, תיוולד מחדש באופן רשמי בתחילת חודש מרץ בתערוכת המכוניות של ז'נבה עם מגוון של טכנולוגיות בטיחותיות ועיצוב חדש ורענן.

     

     

    קליאו הנוכחית, גם בשלהי ימיה, היא עדיין אחת ממכוניות הסופר מיני היפות והמיוחדות ביותר בעולם, אלא שהיא מבוססת על פלטפורמה וותיקה מאד, פלטפומה "B", שהושקה במקור כבר ב-2002 ועברה אוברול לקראת הופעתה בדור הנוכחי של המכונית, בשנת 2012. שנה לאחר מכן הציגה רנו-ניסאן את פלטפורמת CMF המודולרית החדשה שלה עם הדור הנוכחי של ניסאן קשקאי ו'אקס טרייל', ופלטפורמה הזאת משמשת כיום, בין השאר, את רנו מגאן, קאדג'אר וסניק ודגמים נוספים.

    הדור החדש, החמישי, של קליאו מבוסס על גרסה B, הגרסה הקצרה, של הפלטפורמה הזאת, והעדכונים החשובים ביותר בדגם החדש נמצאים, לכן, "מתחת לעור": CMF-B מאפשר סוף סוף ליצרנית הצרפתייה ליישר קו עם מובילות הקטגוריה בכל הקשור להישגים במבחני ריסוק ולשילוב של מערכות סיוע לנהג ומניעת תאונות.

    קליאו החדשה תוצע – קרוב לוודאי כסטנדרט, עם מערכת בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אקטיבית ועוד. למעשה – במקום שעד כה נחשב לנקודת התורפה של קליאו מבקשים הצרפתים לא רק ליישר קו אלא לבלוט לטובה: קליאו, כך הם מספרים שלא לייחוס, תהיה "מכונית תצוגה טכנולוגית" שתכיל יותר מערכות ושכלולים מכל מתחרותיה. ההערכה היא שהגרסה הבסיסית של קליאו תוצע עם "אוטונומיה בדרגה 1", כלומר עם יכולת שמירת נתיב ובקרת שיוט, והגרסאות היקרות יוצעו עם "אוטונומיה ברמה 2", כלומר עם היגוי אקטיבי ללא מגע יד אדם (שעדיין לא נחשב לחוקי בעולם) ומערכת חניה אוטונומית.

     

     

    מהלך דומה, של קפיצה מן השורות האחוריות אל קדמת החבורה, אמור להתבצע גם בתחום עיצוב הפנים וסביבת הנהג, שבו, בדור היוצא, ביצעו מעצבי רנו עבודה נחמדה אבל לא מספיק מלהיבה. מקורות ברנו מספרים שעיצוב הפנים של המכונית החדשה יהיה לא פחות מאשר "דרמטי" ואף "עתידני", ובמרכזו מסך תצוגה גדול במיוחד, ולכן נותר רק לקוות שהתוצאה תהיה גם שימושית ויעילה…

     

     

    רנו תפרסם ודאי בימים הקרובים תמונות רשמיות של קליאו החדשה, אבל אם לשפוט על-פי תמונות ריגול שצולמו בסוף השנה שעברה צריך לצפות למכונית עם פרופיל דומה אך "בורגני" יותר מזה של המכונית היוצאת, ידיות דלתות נסתרות לדתלות האחוריות ופרצוף דומה לזה של רנו מגאן, הקומפקטית של רנו. מתחת למכסה המנוע יחליפו מנועי הטורבו-בנזין החדשים של רנו-ניסאן, בנפח 1.0 ו-1.33 ליטר (שפותח בשת"פ עם מרצדס) את מנועי ה-0.9, 1.2 ו-1.6 ליטר הנוכחיים, ובנוסף יוצעו גם מנוע הדיזל הוותיק של רנו, בנפח 1.5 ליטר, וכן גרסה היברידית קלה על בסיס מערכת חשמל במתח של 48 וולט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.