תפריט

רנו-ניסאן מקווה לחבר את הסינים לזרם עם חשמלית שתעלה 8000 דולר

לאחר שלא הצליחו לחולל מהפכה חשמלית בעולם המערבי, ברנו-ניסאן מפתחים חשמלית זולה כדי לכבוש את הרפובליקה העממית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קרלוס גוהן - לא מוותר על החזון החשמלי
קרלוס גוהן – לא מוותר על החזון החשמלי

זמן קצר אחרי שהשיקה ביפן חשמלית שלא נטענת מרשת החשמל, נשיא קונצרן רנו-ניסאן קרלוס גוהן הצהיר בנאום שנשא בועידת "אנרגיה למחר" שארגן העיתון "ניו יורק טיימס", כי הקונצרן מתמקד כעת בפיתוח מכונית חשמלית זולה עבור השוק הסיני.

"השאיפה שלנו היא להציג מכונית חשמלית שתעלה לצרכן בין $7,000-$8,000 ללא תמריצים וסבסוד. אם נצליח לעשות זאת זו תהיה סוג של פריצת דרך שיכולה לשנות את כללי המשחק", אמר גוהן.

בשלב זה לפחות מחירה של הניסאן ליף החשמלית שנמכרת ברפובליקה העממית תחת השם E30 Venucia גבוה בהרבה ועם תג מחיר של 242,800 יואן שהם כ -37 אלף דולרים לא פלא שהמכירות לא מתרוממות. בשנה שעברה, בכל רחבי המדינה על 1.4 מיליארד תושביה, נמכרו רק 1,273 יחידות.

עוד ב-TheCar
סוף עידן המכונית שאנחנו מכירים
החשמלית של בטר-פלייס חוזרת לחיים בסין, ולאן נעלם אגסי?
גם הסינים יכולים: BYD מציגה חשמלית עם טווח של מעל ל-300 ק"מ

ניסאן ליף -יקרה מדי לסינים
ניסאן ליף -יקרה מדי לסינים

גוהן מקווה שהדבר ישתנה, לא מעט בשל בעיות הזיהום והערפיח הקשות בריכוזי הערים במדינה ובזכות הצהרות הממשל בסין המבטיח שעד שנת 2020 ינועו על כבישי המדינה כחמישה מיליון כלי רכב חשמליים או היברידיים נטענים.

השאלה המרכזית היא כמובן כיצד והאם ניתן לגשר על הפער העצום במחיר ולהציג מכונית שתעלה רבע ממחירה של הליף והאם בדרך לתג המחיר הנחשק החברה תאלץ לעשות פשרות וויתורים גדולים.

מצד אחד, לכאורה הפער נראה כמעט בלתי ניתן לגישור, אך מאידך צריך לזכור שעלות הסוללות הוזלה באופן משמעותי בשנים האחרונות ושהליף נמצאת בערוב ימיה, ועל כן בהחלט יתכן שניתן יהיה להתבסס, כמו בדגמים של מותגי לואו-קוסט דוגמת דאצ'יה, על מכלולים ותיקים מוכרים (כמו מערכת ההנעה הותיקה של הליף שתוכננה בראשית העשור ועלות הפיתוח שלה הוחזרה מזמן) כדי להניע את המכונית שמתיימרת לחשמל את הסינים.