• Ad
  • בין גרסה מנופחת של סיד לבין דור חדש של סורנטו - קיה מטילה לשוק בתקופה הקרובה ארבעה קרוסאוברים חדשים, בהם גם גרסה ארוכה של ספורטאז'
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בין מחצית 2019 למחצית 2020 קיה מרחיבה או משדרגת את מגוון דגמי הקרוסאובר שלה עם חמישה דגמים, במטרה לכסות כל מילימטר בפלח השוק הגועש ביותר בעולם. בתוך כדי כך משדרגת היצרנית הקוריאנית כמעט את כל הדגמים שהיא מציעה כרגע בישראל, אך גם מצופפת בצפיפות חסרת תקדים את אולמות המכירה שלה.

     

     

    אחת הגרסאות המעניינות בקו הדגמים החדש, אשר ספק אם תגיע לאירופה ולישראל, היא סוג של מחווה לג'יפון המקורי של קיה – הדור הראשון של ספורטאז'. הדגם ההוא נולד הרבה לפני שג'יפונים הפכו למיינסטרים עולמי, בימים שבהם קיה הייתה חברה עצמאית, ובבעלות ממשלתית. בשעתו הייתה לו גרסה מוארכת – שנקראה 'ספורטאז' גראנד', וכעת, כשני עשורים מאוחר יותר, קיה תשיב גרסה כזאת לחיים.
    ספורטאז' הנוכחי הוא אמנם דגם חדש יחסית, אבל זאת למעשה רק מתיחת פנים משמעותית של הדור הקודם שלו, שנועדה בעיקר כדי להתאים את המנועים לתקני הזיהום החדשים באירופה. בין לבין דחסו אנשי קיה שני קרוסאוברים חדשים מתחת לספורטאז', לכן הם צריכים להגדיל אותו פיזית כדי ולפנות להם מקום. אז הדור הבא של ספורטאז', שנקרא במסדרונות קיה NQ4 ויוצג אי שם במהלך השנה הבאה, יהיה גדול יותר כבר בגרסת הבסיס שלו.

    לגרסה המוארכת יהיה כמובן מרכב ארוך, אבל מה שחשוב יותר הוא שיהיה לה גם בסיס גלגלים ארוך ולכן המרחב הפנימי יהיה רב יותר – בעיקר במושב האחורי ובתא המטען. כך גם יצטמצם פער הגודל בין ספורטאז' לבין אחיו הגדול – סורנטו החדש, שהשקתו צפויה ממש בקרוב. ספורטאז' מוארך ייוצר ויימכר בוודאות בשוק הסיני, שבו נמכרות הרבה מאד גרסאות מוארכות של כלי רכב, ולמרות שהמחשבה המקורית של הקוריאנים הייתה להציע אותה גם בקוריאה ובאירופה – כרגע עדיין לא ברור אם זה באמת יקרה.

    כך או אחרת, הרבה לפני שנראה אצלנו ספורטאז' חדש וגדול יותר (בין אם בגרסת אורך אחת או שתיים) – צפויים בישראל שני דגמים חדשים של קיה אשר הושקו בעולם כבר לפני מספר חודשים. הדגם ה"קל" מביניהם – XCeed – הוא למעשה גרסת מרכב נוספת של Ceed החדשה, אשר מזכיר גרסאות מנופחות ומוגבהות שהיו גם לדורות הקודמים של המכוניות הקומפקטיות של יונדאי וקיה.
    XCeed מיוצר בסלובקיה על אותו קו הרכבה של Ceed, והוא מעין קרוסאובר עירוני שנופח והוארך ב-8.5 סנטימטרים ביחס לגרסת ההאצ'בק חמש דלתות של Ceed. הוא קצר ב-9 ס"מ מן הדור הנוכחי של ספורטאז', גבוה ב-4.3 ס"מ מ-Ceed, ונמוך ב-15.5 ס"מ מספורטאז'. מרווח הגחון הוא 17.4 ס"מ על גלגלי 16 אינטש או 18.4 ס"מ על גלגלי 18 אינטש, כלומר שהוא מוגבה ב-4.2 ס"מ ביחס ל-Ceed האצ'בק.

     

     

    למרבה הצער, יבואני קיה לישראל (וגם יבואני יונדאי) לא מאד משקיעים בהאדרת ומיתוג המותגים שלהם בישראל אלא בעיקר בהעלאת מסה של מכוניות על הכבישים, וזאת אחת הסיבות שבגללה XCeed תהיה כנראה מכונית זניחה למדי בנוף המוטורי הישראלי. בסופו של דבר מדובר ב"מכונית תשומת לב" קלאסית, שנועדה להלהיב צעירים, אבל בלי שמישהו "ידליק את האש" ויעשה חשק לקנות אותה אין הרבה סיכוי שהיא תמכור את עצמה בעצמה כמו דגמים פופולריים יותר של קיה.

    אפשר להתווכח אם מדובר בפספוס, או שפלח השוק של מכוניות קומפקטיות (שעדיין נחשב לשני בגודלו באירופה) ממילא מת בישראל ולכן אין טעם להשקיע בו. בכל מקרה, XCeed הוא דגם מסוגנן שעוצב באירופה כל שייראה ספורטיבי ו"דינמי", עם פרופיל שמזכיר תצורת 'קופה', מכסה מנוע ארוך וצללית נמרצת. בסיס הגלגלים שלו זהה לדגמי Ceed האחרים (265 ס"מ), מפתח הגלגלים רחב יותר, וכל הגרסאות שלו מצוידות בבולמי זעזועים מעט פחות קשיחים אך מתוחכמים יותר שמטרתם לשפר את היכולות הדינמיות מחד, ואת נוחות הנסיעה מאידך.
    הדגם מוצע בגרסת הבסיס שלו עם מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר עם 120 כ"ס, אולם לדגם זה אין בשלב זה שידוך לתיבה אוטומטית-רובוטית. מנוע ראשון שכן מחובר לתיבה רובוטית-אוטומטית הוא ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין הארבעה צילינדרי, שמספק 140 כ"ס ו-25 קג"מ של מומנט, ויש גם גרסה חזקה במיוחד שמונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.6 ליטר שמספק 204 כ"ס ו-27 קג"מ.

    מה שיותר מעניין הוא שקיה תציע בקרוב גם גרסה היברידית קלה על בסיס מערכת 48V, כמו גם תצורה היברידית-נטענת שיכולה לקטוף אצלנו הטבת מס משמעותית. כמו רוב דגמי קיה האחרים ברוב מדינות מערב אירופה XCeed, יימכר כסטנדרט עם אחריות מקיפה של 7 שנים או 160,000 ק"מ. בישראל מוענקת אחריות כזאת רק לדגמי "שטח"

    סלטוס מאגף את 'קונה'

    במחצית 2019 השיקה קיה בהודו את 'סלטוס', ומאז היא מרחיבה בהדרגה את תפוצתו בעולם, כאשר ההשקה בישראל מתוכננת לתחילת 2020. בעוד ש'סטוניק' הוא, למעשה, גרסה מצומצמת ורזה של יונדאי 'קונה', סלטוס הוא גרסה משודרגת ומוגדלת (ושלושתם מבוססים על פחות או יותר אותה פלטפורמה בסיסית). 'סלטוס' מיוצר בהודו ובקוריאה (וגם בסין, לשוק המקומי) וזה אומר שגם הוא יגיע אלינו עם חסרון מובנה, יחסית לספורטאז', בדמות מכס בשיעור 7%.

     

     

    סלטוס הוא קרוסאובר עירוני נוסף שמבוסס על פלטפורמת סופר-מיני, כלומר שהוא אמנם יותר מנופח ומרשים יותר מ-Xceed אבל בנוי בתכל'ס על פלטפורמה קטנה יותר. בשלב זה הוא מוצע בעולם עם מנועים מקבילים לאלה של ספורטאז', כלומר 1.6 ליטר טורבו – בנזין (177 כ"ס) ודיזל (136 כ"ס), או 2.0 ליטר אטמוספרי (149 כ"ס). בעולם מוצעים המנועים האלה עם שלושה שידוכים אפשריים לתיבות אוטומטיות: קונבנציונלית עם 6 הילוכים, רובוטית עם 7 הילוכים, או רציפה.

    יחסית ל'קונה', ובוודאי ביחס לסטוניק, לסלטוס יש ככל הנראה מרחב פנימי מכובד יותר, ועיצוב הפנים שלו מודרני וייחודי, וכמו קונה גם הוא מוצע בעולם עם מגוון רחב של גרסאות אבזור (למשל עם מסך מגע גדול בגודל 10.3 אינטש ושפע מערכות סיוע לנהג), כמו גם עם הנעה קדמית או כפולה.

    סורנטו – הדור הבא

    דור חדש לחלוטין של סורנטו, שנקרא MQ4 במסדרונות קיה, עומד להיות מושק באופן רשמי ממש בקרוב, עם עיצוב חדש וסדרת מנועים יעילים. הפעם, בשונה מן הדור הנוכחי של סורנטו, לא מדובר במתיחת פנים משמעותית אלא – כאמור – בדור חדש לגמרי של כלי רכב.
    מעבר לשינויי עיצוב משמעותיים, ולהבטחה של קיה שמדובר בכלי עם יכולות דינמיות משופרות, הבשורה החשובה היא מנועים חדשים ויעילים ובעיקר גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות שיכולות ליהנות אצלנו מהטבות מס משמעותיות.
    לא שזה ממש משנה מבחינתנו, אבל סורנטו החדש יהיה גם אחד הכלים שאיתם מתכוונת קיה להוביל את מהפכת תאי הדלק שלה באירופה. עד היום, כמעט כמו יונדאי, קיה השקיעה בייצור מכוניות מימניות, אבל היא מכרה אותן רק בקוריאה. כעת היא מתכוונת לפרוץ עם סורנטו החדש גם לאירופה, כאמור, ולארה"ב – לכל הפחות כדי לזכות בנקודות תדמיתיות.

     

     

    בואו לא נשכח שלקיה יש גם מוצר נהדר אחר, אשר למרבה האכזבה לא זכה להצלחה בישראל, וזה 'סול'. דור שלישי של הקרוסאובר הקומפקטי-עירוני הייחודי הזה הוצג כבר בשנה שעברה ומכירתו בעולם החלה השנה. המשמעות היא שבין 'סטוניק' לבין ספורטאז' יש לקיה לא פחות משלושה קרוסאוברים לבחור מהם, אבל כדי שמישהו באמת יחשוק אצלנו ב'קיה', ולא יתייחס למותג רק כברירת מחדל ליונדאי, צריך לכל הפחות להציע אותם בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה מציגה: מתקפת המשובטים עולה שלב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.