תפריט

קיה השיקה את אופטימה הקוריאנית

K5 החדשה תוצע עוד השנה בקוריאה ותושק בשנה הבאה כ'אופטימה' בארה"ב ובאירופה. המכונית גדלה, ועוצבה בעיצוב מרשים מבעבר, והשאלה החשובה היא אם קיה לא אחרה את הרכבת, ועד כמה חשוב לה לרפא את טראומות העבר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קיה חשפה בקוריאה את הדור החמישי של K5, המכונית המשפחתית-הגדולה שנמכרת בארה"ב ובאירופה כ'אופטימה'.

 

 

לדברי אנשי קיה, השיווק של K5 החדשה בשוק הביתי, בקוריאה, יתחיל כבר בחודש הבא, ובמהלך השנה הקרובה היא תוצע גם לשווקי היצוא, כלומר גם ליבואנית הישראלית, חברת טלקאר. למרבה הצער, בראיה ישראלית, אחד הפספוסים הגדולים ביותר של כל יצרניות הרכב הקוריאניות הוא מה שנקרא פעם פלח השוק של "מכוניות מנהלים". יונדאי וקיה (וקודם לכן גם דייהו/שברולט) מעולם לא הצליחו להביא מוצרים מנצחים לפלח השוק הזה כאשר הוא היה בשיאו, אבל כאשר המכוניות שלהן השתפרו והפכו לתחרותיות וראויות מבחינה טכנולוגית ועיצובית – כבר לא נותר מפלח השוק הזה יותר מידי "שוק".

כך או אחרת, הדור החדש של אופטימה נראה ממש טוב, עם עיצוב שאיתו מציגה היצרנית את מה שהיא מכנה "האבולוציה החדשה של אף הנמר", צללית נמוכה וספורטיבית וחמוקיים שמשווים תחושה דינמית ואתלטית מבעבר. כמו בדור היוצא המכונית מעוצבת בסגנון "פאסטבק סדאן" – כלומר עם תא מטען נפרד אבל פרופיל שמסווה היטב את מבנה השלוש קופסאות.
החרטום של K5 מאופיין במעין "מדרגה" שנוצרת בגלל חלק עליון קצר מן החלק התחתון ולפחות בתמונות נראה שכך נוצר מבנה תלת ממדי מעניין מאד. גם הפרופיל נאה מאד, עם פיתוחי גוף יפים ולא מוגזמים, אבל החלק האחורי, עם פס פנסים לאורך כל תא המטען, נראה משונה ומוזר – לפחות בתמונות.

 

 

אופטימה החדשה הוארכה ב-5 סנטימטרים ל-490.5 סנטימטר והורחבה ב-2.5 ס"מ ל-186.0 ס"מ מרשימים למדי. היא הונמכה בכ-2 ס"מ לטובת הפרופיל הספורטיבי והדגשת צללית ה'פאסטבק', אבל בסיס הגלגלים שלה הוארך ב-4.5 ס"מ ל-285 ס"מ. בהנחה שהנדסת ה"אריזה" טובה זה אומר שאופטימה החדשה צריכה להיות מכונית מרווחת מאד.

קיה עדיין לא פרסמה נתונים חשובים אודות המנועים השונים שאיתה תוצע אופטימה החדשה, אבל צריך להניח שהם יהיו דומים עד זהים למנועים של המכונית-האחות שלה, יונדאי סונטה, אשר הוצגה השנה בקוריאה ובארה"ב בדור השמיני שלה. סונטה מוצעת כרגע בארה"ב עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.5 ליטר ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ובקוריאה גם עם מנוע אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר, אבל מה שמעניין יותר (גם ביונדאי וגם בקיה) יהיו התצורות ההיברידיות, וזאת גם אחרי מכת-המס שיחטפו המכוניות ההיברידיות בינואר הקרוב.

 

 

כאמור, פלח השוק של מכוניות משפחתיות גדולות די מת בישראל, אבל עדיין שווה כמה אלפי יחידות בשנה. מי ששולטת בו כרגע, ובצדק, זאת סקודה סופרב, שהיא המכונית המרווחת והמתוחכמת ביותר בסגמנט כרגע. לדור המחודש של מאזדה 6 אין יותר מידי מה לתרום בימינו, ביונדאי ממתינים לסונטה החדשה, וקיה מוכרת כרגע את אופטימה היוצאת, אבל רק בגרסאות טורבו-דיזל, שמתאימות בעיקר למוניות. שחקניות חשובות אחרות הן טויוטה, עם קאמרי היברידית, וניסאן, לה יש גם אלטימה וגם מקסימה, אבל במבחן התוצאה אין להם מערך שיודע למכור מכוניות שלא מוכרות את עצמן.

אנשי 'טלקאר', יבואני קיה, ביצעו מספר ניסיונות לדחוף את שלושת הדורות האחרונים של 'אופטימה' בישראל, אבל קשה לומר שהם נחלו הצלחה – ודאי לא ביחס לדגמים אחרים של קיה וגם לא יחסית ליונדאי סונטה. בכל אחד מן הניסיונות האלה היו סיבות אובייקטיביות שיכולות להסביר את התוצאות, אבל במבחן התוצאה "הטבלה לא משקרת". כעת, לראשונה מזה זמן, יהיו ליונדאי וגם לקיה מוצרים חדשים וראויים שיוכלו לבלוט בזירה די פנויה ממתחרות. שאלת מיליון השקלים היא אם תהיה ליבואניות הישראליות מספיק תשומת לב ניהולית, או אמונה בפלח השוק הזה, כדי להתאמץ מול היצרניות שלהן ולהביא אותם בתנאים תחרותיים ועם יחידות הנעה מתאימות.