• Ad
  • קיה בעקבות ג'וק: לקרוסאובר הקוריאני הקטן קוראים סטוניק

    סקיצות העיצוב הראשונות של 'סטוניק' מגלות כלי רכב שמכוון ישירות מול ניסאן ג'וק החדש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קיה תציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה קרוסאובר חדש על בסיס 'ריו', הוא ייקרא 'סטוניק', ואם לשפוט לפי סקיצות ראשונות שהקוריאנים פרסמו היום – אשר אמנם לא ממש מחייבות – הוא עוצב במטרה להתמודד מול הממציא המודרני של הקטגוריה הזאת: ניסאן ג'וק.

     

     

    'סטוניק', ששמו – לדברי קיה – משלב בין 'מהירות' (ככל הנראה בגלל הקרבה ל"סוניק") לבין 'טוני' – הצליל הראשון והאחרון בטבלה מוזיקלית – הוא אחיו של הקרוסאובר 'קונה' לבית יונדאי ושניהם מבוססים על פלטפורמת הסופר-מיני של הקבוצה. היות שכך, ולמרות שאנשי קיה עדיין לא מוסרים פרטים, לא יהיה זה מוגזם להניח שהקרוסאובר הקטן יונע באמצעות מגוון המנועים של 'ריו', בהם מנוע ה-1.0 ליטר בנזין התלת צילינדרי, 1.25 ליטר ו-1.4 ליטר ארבעה צילינדריים, וגם (לפחות באירופה) מנוע ה-1.4 ליטר דיזל.

    אפשר להניח שכמו עם ספורטאז' גם סטוניק יוצע עם רמת גימור ואבזור גבוהה שתיקרא GT, אבל אנשי קיה מדגישים כבר מעתה שלא יהיו גרסאות בעלות הנעה כפולה.

    בשלב זה יוצרים אנשי קיה ציפיה ראשונית ולא מפרסמים צילומים רשמיים אלא רק סקיצות מצוירות, למעשה רישומי עיצוב נועזים, כך שהחידוש בינתיים הוא עצם ההודעה הרשמית וכן ההכרזה על שם הדגם.
    פער אפשרי בין הסקיצות הנועזות לבין מה שבסופו של דבר יהיה הכלי שיגיע לאולמות התצוגה נרמז בכך שהקוריאנים טוענים ש"הכלי מעוצב בהשראת ספורטז' וסורנטו הגדולים יותר" – אלא שהסקיצות נראות מאד "לא קונבנציונליות" וקרובות הרבה יותר לשפת העיצוב המוחצנת של ניסאן ג'וק.

    הפרצוף חולק את השבכה הקדמית המשפחתית של קיה אבל כל מה שסביבו, כולל הפנסים, הרבה יותר מלוטש וחד, תאורת ה-LED חדשה, הספוילר הקדמי בולט, קשתות הגלגלים מודגשות והעיצוב בכללותו נראה ספורטיבי אך ממוקד לשימושים עירוניים.

     

     

    בקיה מבטיחים שעיצוב הפנים בוצע "בהשראה אירופאית" וצריך לקוות שהכוונה היא שהם ישתמשו בחומרי דיפון ופלסטיקה איכותיים שישדרו תחושת פרימיום. ניכר שמסך המולטימדיה יהיה נוכח ו"צף", והקוריאנים מבטיחים הרבה אפשרויות להתאמה אישית של פרטי עיצוב שונים. מה שבטוח זה שאנשי קיה יאבזרו או סטוניק עם מגוון מערכות סיוע לנהג – גם כדי להשיג תוצאות טובות במבחני EuroNCAP וגם כדי לנצל היטב טכנולוגיות שפותחו בבית יונדאי-קיה ואשר משמשות את נירו. בהקשר הזה אפשר גם להניח שבתוך פחות משנה מיום ההשקה תציע קיה את סטוניק גם עם מערכת הנעה היברידית.

    סטוניק, אשר תיוצר קרוב לודאי בקוריאה לצד ריו, ולא בסלובקיה (שם מיוצרים סיד וספורטאז'), יושק באירופה באוקטובר, ומחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר שהקרוסאובר הקטן צפוי בארץ בתחילת השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.