• Ad
  • חלקן היחסי של נשים בתחום התחבורה החכמה הוא שליש מחלקן באוכלוסיה. נשות "נשים בתנועה" מבקשות לשנות את המשוואה ולעודד נשים נוספות להצטרף למהפיכת התחבורה החכמה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אורלי סול דהן, מנכ"לית אקומושן, השיקה היום (ב') בתל-אביב, יחד עם כ-35 נשים מובילות מתעשיית התחבורה החכמה, את הלוגו החדש של קבוצת women in mobility שמסונפת לאקומושן.

     

     

    קבוצת הנשים הציבה לעצמה מספר מטרות, אחת המרכזיות בהן היא לשבור חסמי כניסה עבור נשים נוספות אל תעשיות הרכב והתחבורה אשר עוברות בתקופה האחרונה שינויים מרחיקי לכת. הכוונה היא לעודד כמה שיותר נשים להצטרף לתחום באמצעות פעולות שונות – כדוגמת הפקת אירוע שיעודד נשים מן האקדמיה להצטרף למהפיכת התחבורה החכמה.

    אקומושן עצמו הוא ארגון ללא כוונת רווח שהוקם כדי לקדם פיתוח פעילות יזמית רב-תחומית שקשורה לתחבורה חכמה, ולהציב את מדינת ישראל במרכז העשייה תוך כדי יצירת סביבות פיתוח וניסוי בתחום. ביריד תעסוקה שקיימה אקומושן לא מכבר הסתבר שנשים מאיישות רק כ-19% מן המשרות בחברות הזנק בתחום התחבורה, לעומת 51% כחלקן באוכלוסיה, ואחוז דומה לכך בקרב המשתמשים והמשתמשות בתחבורה.
    לעומת זאת, נשים תופסות מספר תפקידי מפתח, ואף מנכ"לות, במספר נציגויות של חברות זרות בישראל ובחברות וארגונים ישראלים, ובהן – למשל – מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, ד"ר רונית פוקס מחברת ארבה רובוטיקס, ענת בונשטיין שעומדת בראש המנהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, סטפני ווקס מנכלית 'קונקט' של פולקסווגן בישראל, אורלי סול דהן מנכ"לית אקומושן, ועוד רבות וטובות.

    הלוגו הושק בנוכחות כ-35 מחברות הקבוצה במשרדי עו"ד תדמור לוי ושות' – אחד המשרדים הפעילים בתחום זה, ובין השאר נכחו בו מנהלות ממרכזי החדשנות של פולקסווגן וג'נרל מוטורס, נציגות מהאקדמיה, משרד התחבורה, המכון הישראלי לחדשנות, עיריית ת"א, וגם נציגות של חברות הזנק מתחום האוטו טק.
    אקומושן מתכוונת לקיים אירוע קוקטייל מיוחד לנשים מתעשיית התחבורה שצפויות להגיע מעשרות מדינות מרחבי העולם לכנס אקומושן ולאירועי "שבוע אקומושן 2019" שיתקיימו בחודש יוני הקרוב בתל אביב. אקומושן גם תבחן את האפשרות לקיים אירועים שבמסגרתם ייווצרו שיתופי פעולה בין גורמים שיכולים לתרום לקידום נשים בתחום התחבורה החכמה.

    שם הקהילה, women in mobility, הוא דו משמעי ומשמש כבר משנות ה-60 של המאה שעברה כסמל ומושג של תנועות "שחרור האשה" במדינות שונות – כאשר הכוונה המקורית הייתה דווקא ל"מוביליות חברתית", כלומר בעיקר לפתיחת אפשרויות תעסוקה לנשים בתחומים שהיו סגרים עבורן באופן מסורתי. כיום, עם מהפיכת התחבורה ולנוכח שינויים חברתיים כלל עולמיים, מתפתחות יוזמות שונות לשילוב נשים בתעשייה הזאת בכל המדינות המובילות בתחום, ומעתה גם ישראל מיישרת קו עם מגמה זאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קבלו את הכח הנשי לתחבורה חכמה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.