צפו: הרחפן הרוסי שמסוגל לירות ברחפן אויב

חברה בבעלות ממשלת רוסיה פיתחה רחפן עם רובה שיכול לירות ולהפיל רחפנים אחרים. בשלב זה יש לו רק עשרה כדורים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

תאגיד התעשייה הצבאית הגדול ביותר ברוסיה – אלמז-אנטיי (Almaz-Antey), ששייך למדינה, הודיע לאחרונה שפיתח רחפן שמסוגל לירות ברחפנים אחרים כדי להפיל אותם. הרחפן, כך פרסמו הרוסים, מצויד ברובה מדגם Vepr-12 עם מחסנית שבה עשרה כדורים. הרחפן ממריא אנכית, כמו מסוק, ומשייט באוויר בשעה שהוא מנסה לצוד רחפנים "אויבים".

 

לפי הדיווחים, מהנדסי החברה בחרו להתקין רובה צייד ("שוטגאן") על הכלי המעופף, וזאת בגלל תבנית הפיזור הרחבה של הקליעים, אשר מגדילה את סיכויי הפגיעה של הכדורים במטרה מעופפת, בעיקר אם זאת מטרה קטנה כמו רחפן. האלטרנטיבה, כדור רובה רגיל, יותר מדויקת אבל פחות יעילה במרחב תלת ממדי. הרחפן הרוסי, כך הפ פרסמו, מוטס על ידי מפעיל כטב"ם (כלי טיס בשליטה מרחוק) שחובש לראשו קסדה עם צג וידאו שמקרין לו את מה שהרחפן "רואה" במצלמות שלו. בדרך זאת גם מפעיל מי ששולט בכטב"ם את הרחפן ואת הנשק שהוא נושא.

 

 

הרחפן הרוסי הוא לא הרחפן הראשון בעולם שמצויד בכלי נשק. צבאות שונים, בהם גם צה"ל, עושים בשנים האחרונות שימוש ברחפנים ובכלי טייס מופעלים מרחוק כדי לירות סוגי חימוש שונים על מטרות שונות. הצבא האמריקני, למשל, מפעיל מתוך ארה"ב פלטפורמות נשלטות מרחוק שמרחפות בצידו האחר של העולם – למשל בעירק ובאפגניסטן. החידוש הרוסי עונה על צורך שנוצר כאשר רחפנים הפכו לכלים זולים, נפוצים מאד ולכן גם מאיימים, ו"הרחפן הרוצח" שלהם מסוגל – כך לטענתם – להגן על שטחים ועל מתקנים מפני כלים מרחפים שנמצאים במשימות תקיפה, טרור, או איסוף מודיעין.

פתרון רוסי אחר לאותו צורך הוא רחפן בשם Karnivora אשר נושא איתו רשת שאותה הוא אמור להטיל על רחפנים חשודים כדי לתפוס אותם. מוצר אחר הוא DroneGun אשר משבש את תדרי השליטה ברחפן וכך מפקיע את השליטה בו מידי המפעיל שלו. DroneGun הוא אקדח שמסוגל, לטענת מפתחיו, לשבש פעילות רחפנים בטווח של עד 800 מטרים.

דוגמה נאיבית יותר למלחמה ברחפנים היא יחידה שנפתחה בשנת 2016 במשטרת הולנד. ההולנדים אימנו מספר עיטים לעוף ולתפוס רחפנים. המשטרה ההולנדית אפילו שחררה בשעתו לציבור סרטון מרשים שבו נראה עיט במהלך תקיפת רחפן, אלא שבמציאות יצאו הציפורים הנהדרות האלה לפנסיה מוקדמת היות שהמאמנים שלהן לא הצליחו להביא אותן לתוצאות סדירות.

כלי מעניין נוסף בשימושם של גופי ביטחון בעולם הוא SkyFence, אשר בדומה ל-DroneGun פותח כדי להגן על שטחים או מבנים באמצעות שיבוש תדרי רדיו. מערכת זאת נמצאת כבר בשימוש בית כלא בבריטניה, שם היא נועדה  למנוע הברחת סמים מהאוויר, אבל היא לא ממש עזרה לבריטים לפני מספר חודשים כאשר הם נאלצו להשבית את כל הפעילות האווירית של שדה התעופה גייטוויק בגלל הטסת רחפן בשטח האווירי של השדה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.