תפריט

'פלאג אין' לאלפיון: וולוו XC90 T8 בישראל

וולוו משיקה בישראל את גרסת הדגל, ההיברידית-נטענת, של XC90
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חברת 'מאיר', יבואנית וולוו לישראל, הודיעה היום (ג') על תחילת השיווק של הגרסה ההיברידית-נטענת, T8, של הקרוס-אובר הגדול שלה, XC90.

 

The all-new Volvo XC90

 

T8 היא "מכונית הדגל" של וולוו בכלל, נכון להיום, ובפרט של XC90, והגרסה הבכירה והחזקה ביותר של רכב הפנאי הזה בעיקר מבחינה טכנולוגית.

יחידת ההנעה של ה-T8 מבוססת בראש ובראשונה על מנוע הבנזין החדש של וולוו, בנפח 2.0 ליטר, אשר מוגדש גם באמצעות טורבו וגם באמצעות מגדש-על, ואשר מניע בין השאר גם את גרסת T6.

מנוע זה מספק 320 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים, ואליו מצטרף מנוע חשמלי שמספק 87 כ"ס אשר מניע את הגלגלים האחוריים, כך שהוא יוצר "הנעה כפולה לפי דרישה", או – במצב של תנועה באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד – הנעה אחורית. יחידת ההנעה מפיקה הספק משולב של 407 כ"ס, ומומנט מרבי של 65 קג"מ.

על פני נתוני וולוו מאפשרת T8 טווח נסיעה מרבי של 43 ק"מ תוך שימוש בכח החשמל בלבד, וכאשר המערכת פועלת בהרמוניה היא צורכת (בתנאי מעבדה) 47.6 ק"מ לליטר.
זהו נתון מרשים אבסולוטית עבור כל כלי רכב היברידי, ובוודאי כשמדובר בכלי רכב גדול וכבד כמו XC90.

גם הביצועים מרשימים, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות בלבד, ועם מהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש.

מחיר XC90 T8 עומד על 590 אלף ש"ח, כלומר רק 25 אלף ש"ח יותר מגרסת T6 הסטנדרטית בעלת שבעה מושבים.
זהו סכום די זניח, בעיקר בהתחשב בכך שבגרסת T8 מתלי האוויר האדפטיביים, אשר לא מוצעים בישראל בדגמי הבנזין והדיזל, הינם ציוד סטנדרטי.

לבד מכך רמת האבזור דומה לזו של הגרסאות האחרות, כלומר שהיא כוללת את "חבילת" מערכות הבטיחות המתקדמות של וולוו ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זחילה בפקקים, התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, זיהוי עצמים בשטחים מתים והתרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה.

מחירו של XC90 T8 גבוה אמנם בכ-100 אלף ש"ח מן הקרוס אובר של לקסוס – RX450h – שהוא הנציג ההיברידי הנוסף בנישת רכבי הפנאי היוקרתיים הגדולים. אלא שלקסוס RX הוא היברידי "רגיל" שאיננו נטען, ויש לו רק חמישה מקומות ישיבה.