תפריט

פיז'ו משיקה את 208 המחודשת ב-97,000 ש"ח

מהפיכת מחירים או תגובה לירידת האירו? פיז'ו-סיטרואן מגיבה למהלך של פולקסוואגן וסקודה ומורידה מחירים לכל רוחב מגוון הדגמים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו סיטרואן, השיקה היום (א') את מכונית הסופר-מיני המחודשת, 208, עם תג מחיר של 99,900 ש"ח ומחיר השקה של 97,000 ש"ח – וזה הופך אותה לאחת מבין הסופר-מיני האוטומטיות הבודדות – לפי שעה – שמוצעות בישראל תמורת פחות מ-100 אלף ש"ח.

יבואני פיז'ו לא הצליחו להתמודד עם המהלך של סיאט, אשר מבעירה מזה למעלה משנה את שוק הסופר-מיני עם גרסה "מגולחת אבזור" של איביזה היוצאת – עם תג מחיר סופר-אטרקטיבי של 80 אלף ש"ח. אלא שאיביזה היא דוגמא חריגה מאד, ולכן גם מצליחה מאד, ואף יבואנית אחרת לא הצליחה לשכפל בינתיים את המהלך הזה.

ויש גם הבדלים בין הדגמים: פיז'ו 208 היא מכונית צעירה מן האיביזה (שבעצמה עברה מתיחת פנים אשר טרם הגיעה ארצה), והיא מושקת כעת לאחר מתיחת פנים שבה הוחלף הרכיב שהיווה את אחת מנקודות התורפה הבודדות בדגם הקודם: יחידת ההנעה.

כעת מצוידת 208 במנוע שלושת הצילינדרים החדש של קבוצת פיז'ו-סיטרואן, בנפח 1.2 ליטר עם הגדשת טורבו (110 כ"ס), ועם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית חדשה מתוצרת אישין היפנית, בעלת 6 יחסי העברה.

המכונית גם מאובזרת ברמה גבוהה מן האיביזה (וגם מחלק מן המתחרות האחרות בקטגוריה), ובין השאר מוצעת עם מסך מגע בגודל 7 אינטש, מראות מתקפלות, בקרת שיוט, פנסי LED, חיישני לחץ אוויר ו-BT.

בכל מקרה, 208 המחודשת, עם תג המחיר המחודש שלה, תוכל כעת להתמודד מול מובילת השוק בקרב לקוחות פרטיים – טויוטה יאריס, וגם עם המתמודדת המאיימת ביותר בקטגוריה – מאזדה 2 החדשה שהושקה אמנם עם תג מחיר גבוה מאד אך גם עם רמת אבזור גבוהה ביותר.

סיטרואן C1

הוזלות לכל רוחב השורה

המהלך האסטרטגי המשמעותי, והחשוב יותר, שעליו הכריז היום אבי צור, מנכ"ל לובינסקי, הוא הפחתת מחירים לכל רוחב הגזרה, וכמעט בכל הדגמים של פיז'ו וסיטרואן.

בלובינסקי תולים את ההוזלה בירידה המתמשכת בשער האירו, אבל גם בהתדיינות עם היצרנים ובשיתוף פעולה מצידם, וזאת במטרה למצב את המותגים הצרפתים במיקום הולם יותר בין מתחריהם בישראל.

במחצית השנה הראשונה מוקמה סיטרואן במיקום ה-15 בטבלת המסירות בשוק הישראלי עם 3,139 מסירות, ואילו פיז'ו ממוקמת במקום ה-17 עם 2,741 מסירות – וזאת למרות היצע מכובד של דגמים ובמידה רבה בגלל רמת מחירים גבוהה מידי.
לטובת הפרופורציות, סיאט איביזה לבדה מסרה בחצי השנה הראשונה 3,301 יחידות מכל הדגמים, מהם 2,772 מגרסת ה-AM5 ב-80,000 ש"ח.

פיז'ו וסיטרואן סבלו עד עתה מחולשה ספציפית ניכרת במיוחד בפלח הסופר-מיני, שאמור להיות אחד הפלחים שבהם הם מתמחים: סיטרואן מסרה רק 59 יחידות של C3 במחצית הראשונה של 2015, ואילו פיז'ו מסרה 667 יחידות של 208 היוצאת. לשם השוואה, טויוטה מסרה 2,622 יחידות של יאריס (כולל היברידית) ואילו מאזדה מסרה 2,389 יחידות של ה-2 היוצאת (חלק מהן כ"מכוניות אפס ק"מ" באמצעות חברות ליסינג). אפילו רנו קליאו, שמתמודדת לכאורה בצרפתיות בתנאים דומים, מסרה 1,330 יחידות (כל המספרים הם לחצי השנה הראשונה).

אבי צור אמר היום שלדעתו "הצרכנים יידעו להעריך את הפעילות שאנחנו עושים, ובאמצעות שורה של צעדים משלימים בתחומי השיווק, המכירות, הלוגיסטיקה ורשת השירות נשיג את יעד המכירות שלנו – 20 אלף מכוניות בשנת 2017 ".

השינויים החשובים והבולטים ביותר במהלך ההוזלות הם הפחתת מחירה של ה-3008 ב-26,000 ש"ח – מחירה כעת עומד על 140 אלף ש"ח (מחיר השקה ל-300 מכוניות), ושל הקרוס-אובר הקטן 2008 מ-128,000 ל-115,000 ש"ח.

כמו כן הופחתו מחיריהן של פיז'ו 108 בעלת תיה"ל רובוטית בכ-10,000 ש"ח ל-70,000 ש"ח ושל סיטרואן C1 ידנית מ-67,000 ש"ח ל-60,000.

חלק מן המחירים אמנם לא שונים בהרבה מן המחירים בפועל שבהם נמכרו המכוניות גם קודם לכן, אבל סמנכ"ל המכירות של לובינסקי, ליאור הולצמן, אומר שבעוד שעד כה ניתנו ההנחות כתחליף להטבות ולתמריצים אחרים, כעת הן יינתנו בנוסף להם.

בין מחירי המחירון האחרים שפורסמו היום: פיז'ו 308 הוזלה ב-6,100 ש"ח ל-127,000 ש"ח (מחיר עד לסוף השנה), 508 הוזלה ב-9,000 ש"ח ל-179,000 ש"ח וסיטרואן C4 ל-125,000 ש"ח.

עוד על פיז'ו וסיטרואן ב-TheCar:
לביאה קטנה, תקוות גדולות: פיז’ו 208 האוטומטית החדשה במבחן דרכים
מבחן דרכים: פיז’ו 508 המחודשת

PEUGEOT_308GT