תפריט

פיז'ו חוזרת לראלי דקאר עם גרסה של 2008

פיז'ו הודיעה על חזרתה לראלי דקאר לאחר היעדרות של 25 שנים. המטרה היא לזכות במקום הראשון והמטלה מוטלת על כתפיהן של קרלוס סיינז וסיריל דפרה שיתחרו במכונית מרוץ שנראות כמו פיז'ו 2008
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פיז'ו הודיעה על כוונתה לחזור ולהתחרות בראלי דקאר 2015 עם חסויות של רד בול ויצרנית השמנים Total. היעד של היצרנית הצרפתית שאפתני: לזכות במקום הראשון כבר בעונת הבכורה.

פיז'ו חוזרת למרוץ לאחר היעדרות של 25 שנים, עם מכונית חדשה שנקראת '2008 DKR'. הם אמנם רומז ל-2008 החדשה, זו שהושקה בישראל לאחרונה, אך מדובר בקשר רופף מאד בין הקרוסאובר הקטן למכונית הראלי, שהיא בעצם מכונית מירוץ לכל דבר עם מעטה חיצוני שמעוצב בכל עיצוב שבו בוחרים. בינתיים פיז'ו לא שחררה יותר מידי פרטים אודות המכונית החדשה, והסתפקה בתמונה מוחשכת והודעה על כך שמידע נוסף יינתן בתערוכת הרכב של בייג'ין, ב-20 באפריל.

מרוצי ראלי בכלל, ו'דקאר' בפרט אינם זרים לפיז'ו. במהלך ארבע שנים רצופות בין 1987 ל-1990 דגמי T16 של ה-205 ו-405 של פיז'ו הם אלה שחצו ראשונים את קו הסיום בראלי דקאר – שלוש פעמים עם ארי ואטאנן ופעם אחת עם יוהא קאנקונן. בשנות ה-90 החליטה הנהלת פיז'ו להעביר את השליטה בתחום הראלי לדגמי סיטרואן וזו זכתה בדקאר בשנת 1991 ובשלוש שנים רצופות נוספות, בין 1996-1994.
בנוסף, סיטרואן מככבת בליגת ה-WRC כבר למעלה מ-15 שנים, בעיקר בזכות נהיגה פנומנלית של סבאסטיאן לואב (אלוף הראלי העולמי 9 פעמים) שבקיץ האחרון גם קבע שיא עולמי חדש במרוץ הפייק פיק עם גרסת T16 של פיז'ו 208.

אז מרוצי ראלי ונהגים שהפכו לאגדות עוד בחייהם אינם זרים לפיז'ו וסיטרואן, והמתכון הפעם אינו שונה: מאחורי ההגאים של '2008 DKR' ישבו שני נהגי מרוץ ותיקים: קרלוס סיינז וסיריל דפרה. סיינז היה אלוף הדקאר בשנת 2010 ומחזיק בשני תארי אליפות בליגת ה-WRC (ב-1990 ו-1992). דפרה ניצח בדקאר חמש פעמים בקטגוריית האופנועים.

בשנים האחרונות ב.מ.וו שולטת בראלי עם המותג מיני, אבל בהודעתה הבהירה פיז'ו שהיא לוטשת עיניים למקום הראשון כבר בעונת הבכורה. "אנחנו מודעים לכך שראלי דקאר הוא מרוץ קשה מאוד," אומר מקסים פיקאט (Picat), מנכ"ל מותג פיז'ו, "אבל אנחנו כאן לטווח ארוך ונעשה הכל כדי לזכות במקום הראשון כבר בעונה הקרובה."