• Ad
  • פיג'ו-סיטרואן מקימה חטיבת רכב חשמלי בנוסף לאופל

    יו"ר פיג'ו-סיטרואן: תקנות זיהום האוויר האירופאיות יכניסו אלינו את הסינים כסוסים טרויאנים, והם ישתלטו על התעשייה שלנו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת PSA, בעלת הבית של מותגי הרכב פיג'ו, סיטרואן, DS, אופל ווקסהול, הכריזה בסוף השבוע על הקמת חטיבה מיוחדת למכוניות חשמליות. החטיבה, אשר תפתח כלי רכב חשמליים טהורים עבור הקבוצה כולה, תפעל תחת המטה הארגוני של המותג 'סיטרואן'.

     

     

     

    הדבר המעניין הראשון בהודעה החדשה הוא שעד עתה אפשר היה להבין שאחת הסיבות העיקריות לרכישת אופל בידי PSA הייתה להפוך אותה לחטיבה ה"חשמלית" של הקבוצה, ולמרכז הידע שבו תבוצע מלאכת המו"פ בתחום הרכב החשמלי. כעת, כאמור, מסתבר שהצרפתים, אשר מפגרים כיום בתחום הזה באופן משמעותי אחרי רנו-ניסאן, טויוטה, פולקסווגן, יונדאי, ג'נרל מוטורס, פורד ויצרניות נוספות, יפתחו את הטכנולוגיה החשמלית בתוך הבית, ועבור הקבוצה כולה – כלומר גם עבור אופל. 

    בהודעה לעיתונות שהחברה פרסמה נאמר שחטיבת הרכב החשמלי תתחיל בעבודה מידית במטרה להשיק 40 דגמים של מכוניות חשמליות תחת מותגי הקבוצה עד לשנת 2025. "המחלקה החדשה", נכתב, "תהיה אחראית על הגדרת ויישום אסטרטגיית הרכב החשמלי של הקבוצה ועל השקת המוצרים והשירותים שקשורים בה".
    כבר בשנה הבאה תשיק PSA גרסאות חשמליות טהורות של פיג'ו 208 ומקבילתה לבית DS, ה-3. דגם 2008 של פיג'ו יקבל גרסה חשמלית בשנת 2020.

    אם מחפשים סיבה הגיונית לשינוי הכיוון המפתיע הזה אפשר להעלות שתי השערות, והראשונה בהן קשורה לדברים שאמר יו"ר החברה, קרלוס טווארס באירוע של תעשיית הרכב שנערך בסוף השבוע בחסות עיתון הרכב הצרפתי Le Journal de l'Auto. באירוע זה הוא יצא בחריפות כנגד תקנות זיהום האוויר המחמירות שנקבעו באירופה בעקבות "פרשת דיזלגייט".

    טווראס טען שהתקנות כל כך מחמירות עד כדי כך שהן מאלצות את יצרניות הרכב לבצע מהלכים שאינם כלכליים מבחינתן, ו"משחקות לידי יצרניות הרכב הסיניות וממשלת סין". לדבריו, תקנות אלה עלולות לגרום לכך ש"יצרנית רכב אירופאית גדולה תאולץ "לרדת על ברכיה" בגלל שתספוג קנסות על אי עמידה בדרישות, וזה יאפשר ליצרניות סיניות, בזכות היתרון שלהן בטכנולוגיית הרכב החשמלי, לרכוש יצרנית אירופאית.

    לדבריו, קובעי המדיניות באירופה לא מסוגלים לחזות את ההשפעה ההרסנית של יעדי זיהום האוויר על התעשייה. "ההשפעה מאוד ברורה", הוא אמר, "זה עומד ליצור סוס טרויאני סיני באירופה. יצרנית רכב אירופאית לא תוכל לרכוש יצרנית אירופאית אחרת שנקלעה לקשיים", הוא אמר מבלי לנקוב בשמות, "וזה רק בגלל חוקי ההגבלים העסקיים, מה שמותיר את הזירה פתוחה עבור הסינים". מה שהוסיף נופח אקטואלי לדבריו היא מלחמת הסחר שמתפתחת בימים אלה בין ארצות הברית לסין וההצהרות משני הצדדים אודות הטלת מכסים על ייבוא רכב.

     

     

    כידוע, ג'ילי רכשה לאחרונה כ-10% מן הבעלות במרצדס, וזאת לאחר שהיא כבר הבעלים של וולוו. אסור לשכוח, עם זאת, שהסינים – דונגפנג במקרה הזה, גם משלמים במידה מסוימת את משכורתו של טווארס עצמו, שכן הם מחזיקים ב-12.2% מן הבעלות ב-PSA. מבחינה מעשית, טווראס קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות אירופה להשהות את מועדי הכניסה לתוקף של תקנות זיהום האוויר המחמירות על מנת לאפשר לתעשייה האירופאית זמן להתארגנות.

    לא מיותר לציין, בהקשר הזה, שפיג'ו וסיטרואן הובילו במידה מסוימת את הייצור והשימוש בכלי רכב מונעים חשמלית בשנות ה-90, אלא שמאז תחילת שנות ה-2000 היא הותירה את הזירה הזאת ליצרניות אחרות ונסמכה על שיתופי פעולה עם יצרניות אחרות, בעיקר מיצובישי.

    סיבה אפשרית נוספת להכרזה הצרפתית היא שממשלת סין אמנם תומכת באופן מאסיבי בפיתוח טכנולוגיית הנעה אלטרנטיבית, וזאת גם כדי לפתור בעיות זיהום אוויר קשות בסין ובעיקר כדי להעניק לתעשיית הרכב שלה יתרון – אבל בל נשכח שסין מהווה את אחד השווקים החשובים ביותר גם עבור פיג'ו-סיטרואן, שבו היא פועלת עם שותפות מקומיות.

    אגב, באותו הקשר, יצרנית הרכב היפנית סוזוקי הודיעה בשבוע שעבר שגם היא מקימה חטיבה חדשה לכלי רכב חשמליים, וזאת במקביל לשיתוף הפעולה שמתקיים בינה לבין טויוטה. סוזוקי מתכוונת לפתח מכוניות חשמליות קטנות ולהשיק אותן בשוק היצוא החשוב ביותר שלה, הודו, בשנת 2020.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.