תפריט

פיג'ו מתחשמלת: 208 ו-2008 החדשות יוצעו בגרסאות חשמליות טהורות

בשקט בשקט מתכננת פיג'ו-סיטרואן מתקפה של דגמים חשמליים, והיא מתחילה אותה מלמטה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מעצבי פיג'ו עומדים לתקן בהמשך השנה טעות היסטורית מטורפת של קודמיהם בחברה, ולהשיק סוף סוף מיני-קרוסאובר שנראה כמו… מיני-קרוסאובר. מחליפתה של 2008, מי שהתיימרה בשעתו להתמודד מול ניסאן ג'וק המיוחדת, אבל מצאה את עצמה מציגה גרסת סטיישן מוגבהת של 208, תהיה מכונית חדשה לגמרי, תתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, והכי מעניין: היא תוצע גם בגרסה חשמלית טהורה.

 

כחצי שנה לפני כן, כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה שתיפתח בעוד פחות מחודש, צפויה פיג'ו לחשוף את הדור החדש של מכונית הסופר-מיני שלה, 208, ושתי המכוניות האלה חולקות גרסה מקוצרת של הפלטפורמה המודולרית (CMP) המודרנית שפיג'ו פיתחה יחד עם שותפתה הסינית דונגפנג. על בסיס פלטפורמה זאת, שנקראת גם EMP1, פיג'ו-סיטרואן מייצרת כבר את DS3 קרוסבק.

 

שתי המכוניות, 208 ו-2008, הונדסו עם בסיס גלגלים ארוך יותר אשר משפר את המרחב הפנימי שלהן, וה-2008 קיבלה גם את תא הנהג המעוצב של פיג'ו בסגנון "iCockpit", עם ההגה הקטן (והמעצבן) ועם מסך דיגיטלי שמחליף את לוח השעונים, לצד קונסולה מרכזית חדשה שממוקדת בנהג.

מעבר להיותה מודולרית, החידוש הכי חשוב בפלטפורמה הזאת הוא היכולת שלה להכיל את מכלולי ההנעה החשמליים, ובעיקר את סוללות הליתיום-יון שייארזו בחלקה המרכזי-תחתון. על אף שעדיין לא פורסמו נתונים רשמיים, ההערכה היא ששתי הגרסאות החשמליות של שתי המכוניות האלה ישיגו טווח נסיעה של כ-300 ק"מ בין טעינות.
בשני המקרים מתכוונת פיג'ו להציג תחילה את גרסת ההנעה הקונבנציונלית של המכונית, עם מנוע הטורבו-בנזין התלת-צילינדרי של קבוצת פיג'ו-סיטרואן וגם עם מנוע טורבו-דיזל, וכחצי שנה לאחר מכן תושק הגרסה החשמלית. המשמעות היא ש-208 חשמלית צפויה להיות מושקת בשבוע השני של ספטמבר, בתערוכת פרנקפורט השנה, יחד עם 2008 החדש בגרסאות הבנזין והדיזל, ואילו גרסה חשמלית הטהורה של 2008 צפויה בתחילת 2020.

208 ו-2008 הן סנוניות ראשונות במתקפה של דגמים חשמליים שפיג'ו-סיטרואן מתכננת, ועד לשנת 2025 היא תציע גרסה חשמלית טהורה לכל אחד מן הדגמים העיקריים שלה.