• Ad
  • פולקסווגן תבנה 50 מיליון כלי רכב חשמליים. מתי שהוא

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דיאס, הצהיר השבוע בראיונות ל'אוטומוטיב ניוז' ול'בלומברג' שקבוצת פולקסווגן תייצר 50 מיליון כלי רכב חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB המודולרית החדשה, אשר תושק באופן מסחרי בשנה הבאה.

     

     

    מצד אחד, מדובר ביעד מרחיק לכת ושאפתני מאד, ויש שטוענים שעצם ההצהרה הזאת גרמה לצניחה נוספת בערך המניה של חברת 'טסלה' האמריקנית – יצרנית המכוניות החשמליות המתקדמת ביותר בעולם ברגע זה. מצד שני, דיאס אמנם נקב במספר מרשים מאד, בעיקר בהתחשב בכך שעד עתה הצהירו קברניטי החברה על היקף ייצור משוער של כשלושה מיליון כלי רכב חשמליים בשנה החל משנת 2025, ועל יעד של עשרה מיליון כלי רכב כאלה בתוך השנתיים שלאחר מכן. אלא שיש רק בעיה קטנה אחת: דיאס לא אמר באיזה מועד יצטבר היקף הייצור של החברה ויגיע ל-50 מיליון יחידות…

    למען הפרופורציות, פולקסווגן ייצרה במהלך השנה שעברה כולה כ-10.7 מיליון כלי רכב מכל הסוגים. החברה בנתה עד היום כ-50 מיליון כלי רכב על בסיס פלטפורמת MQB המודולרית שלה, שעליה בנוי כיום המספר הרב ביותר של דגמים ממותגיה השונים, אלא שלצורך זה נדרשו לה 6 שנים. פלטפורמת MQB על נגזרותיה השונות היא הבסיס למכוניות בשלוש קטגוריות גודל ובמספר רב של תצורות מרכב, והפיתוח שלה עלה בשעתו לפולקסווגן 60 מיליארד (!) דולר.

    פולקסווגן משקיעה כעת כ-50 מיליארד דולר בפיתוח של פלטפורמת ההנעה החשמלית MEB, אבל הבעיה המשמעותית יותר במקרה הזה היא לא עלות הפיתוח של הטכנולוגיה או אמצעי הייצור – אלא הזמינות של סוללות חשמליות שנדרשות לכלי הרכב האלה. אחד המאבקים הדרמטיים ביותר שמתחוללים כיום מאחורי הקלעים של תעשיית הרכב נוגע לפיתוח הטכנולוגיה היעילה ביותר לסוללות חשמליות מבחינת יחס מחיר לביצועים, וכן להקמת מספיק אמצעי ייצור ואבטחת חומרי הגלם שנדרשים כדי לייצר סוללות חשמליות.
    בראיה כזאת החשיבות הגדולה ביותר בהצהרה של דיאס נוגעת לטענה שלו לפיה החברה הצליחה להבטיח לעצמה חוזי אספקה, ואמצעי ייצור, ל-50 מיליון הסוללות שנדרשות לכלי הרכב החשמליים שלה.

    תזמון מעניין

    אם מישהו תוהה מדוע בחרו אנשי פולקסווגן לשוב ולדבר אודות תכניות הרכב החשמלי שלהם דווקא בעת הזאת, ייתכן שהתשובה נעוצה באירוע שצפוי להתקיים מחרתיים בגרמניה, במסגרת מפגש של המועצה המפקחת של החברה שבו צפוי  להיחשף טפח נוסף מן האסטרטגיה שלהם. אחד משני הנושאים המעניינים שצפויים לעלות בהזדמנות זאת הוא הכוונה להציע  מכוניות חשמליות טהורות תמורת כ-22,570 דולר בארה"ב (21,000 דולר עפ"י דיווחים אחרים), כמו גם הצגת ההסכם האסטרטגי שנחתם עם יצרנית הסוללות החשמליות SK Innovation.

    נושא אחר, שעליו דיווחנו כאן, הוא המגעים שמתנהלים עם חברת פורד לגבי אפשרויות שונות לשיתוף פעולה, ואולי אף מעבר לכך. ככל הידוע, שתי החברות מתכוונות להכריז בקרוב על עסקה לייצור משותף של כלי רכב מסחריים קטנים, ובסבירות רבה גם על הסכם שיאפשר לפורד להשתמש בטכנולוגיה החשמלית של פולקסווגן, כלומר לבנות דגמים שלה על בסיס פלטפורמת MEB.

    בראיון ל'אוטומוטיב ניוז' אמר דיאס ש"אין (עדיין) כל הסכם עם פורד. אנחנו מדברים. רוב השיחות התמקדו סביב כלי הרכב שלנו – כלי הרכב המסחריים הקטנים באירופה, שם מצאנו סינרגיות משמעותיות. שתי החברות שלנו מחזיקות בנתח שוק קטן (באירופה) יחסית לגודל שלנו, לכן הדיאלוג שלנו נוגע בשיתוף של מספר פלטפורמות ושל אתרי ייצור אירופאים, וזה הגיוני. בתוך הדיאלוג אנחנו נוגעים גם באפשרויות אחרות, אבל זה המוקד העיקרי שלהן", אמר דיאס.

    כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, התכנית האסטרטגית של קבוצת פולקסווגן, ככל שהיא נוגעת לרכב חשמלי, היא להציע עד לשנת 2025 כ-50 דגמים שונים של כלי רכב חשמליים מכל המותגים שלה, ואלה יהוו באותה עת כרבע מכלל המכירות שלה. קברניטי החברה הבטיחו שחמש שנים לאחר מכן, בשנת 2030, לכל אחד מכ-300 הדגמים השונים של החברה (או אלה שיבואו במקומם) תהיה לכל הפחות גרסה חשמלית (אלא אם זה דגם חשמלי בלבד).
    לצורך בניית 50 מיליון כלי הרכב החשמליים מתכננת הקבוצה להקים, או לשנות, 16 מפעלי ייצור שונים ברחבי העולם, והראשון מהם יושלם כבר בשנה הבאה בגרמניה, בעיר Zwickau.

    דיאס אמר לאחרונה שבעתיד הנראה לעין יהיה המחיר של הסוללה החשמלית גבוה ממחירה של מערכת הנעה שמבוססת על מנוע בעירה פנימית, אבל במהלך הזמן, ככל שקצב הייצור יגדל, צפויה עלות הייצור הכוללת של רכב חשמלי להיות נמוכה משמעותית מזאת של מכונית קונבנציונלית.

     

     

    בתחילת השבוע צנח ערכה של מניית טסלה בבורסה האמריקנית בכ-5%, אם כי לא ברור אם הסיבה לכך היא המשך גל השערוריות והשמועות שכרוכות במצב החברה ובמצבו של המייסד שלה, אלון מאסק, או שזה קשור להצהרתו של דיאס בראיון לבלומברג – לפיה המחיר של הדגם הכל-חשמלי הראשון מתוצרת פולקסווגן, אשר יתבסס על הפלטפורמה החדשה, יעלה כ-21,000 דולר בארה"ב.

    בראיון אחר, לסוכנות הידיעות רוייטרס, אמר דיאס, כאמור, ש"פולקסווגן כבר נקטה צעדים לאבטחת מספיק סוללות זמינות עבור המכוניות החשמליות שבכוונתה לייצר", ואת ההצהרה החשובה הזאת צריך לחבר להצהרתו של תומס אולבריכט, ראש חטיבת "הניידות החשמלית" בפולקסוואגן שאמר בחודש שעבר ש"פלטפורמת MEB המודולרית היא ככל הנראה הפרויקט החשוב ביותר בתולדות פולקסוואגן… זאת פלטפורמה מתוכננת וחדשנית יותר מאשר כל הפלטפורמות האחרות". כפי שפרסמנו בשעתו, אולבריכט הצהיר על אבן דרך נוספת, קרובה יותר, לפיה עד לשנת 2022 ישווקו 27 דגמים שונים של מכוניות חשמליות טהורות על בסיס MEB, תחת הסמלים של ארבעה ממותגי קבוצת פולקסווגן".

     

     

    מצד אחד, לנו, השבעים מהצהרות ומהבטחות של פוליטיקאים, מותר להישאר ספקנים עד שנראה את הדברים קורמים עור וגידים ואת הדגמים מושקים למכירה. מצד שני, אם לא נפעל בנחישות כדי לגרום לממשלה שלנו להבטיח תשתית טעינה כלל ארצית למכוניות חשמליות נוכל, בשנת 2022, לספר לכם איך זה לנהוג במכוניות חשמליות חדישות במדינות שהממשלות שלהן יודעות לתכנן קדימה ולהתאים את עצמן לחוקים שהן עצמן קובעות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.