• Ad
  • פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו GTI תמיד ניסתה להיות המבוגרת האחראית בקטגוריה של הקטנות הפוחזות. האם הפעם היא משחררת את הרסן או שהיא שוב שומרת על אותה נוסחה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    הדור החדש של פולקסווגן פולו GTI מציג שיפור משמעותי כמעט בכל תחום, ובעיקר בדברים שחשובים לנהג. המחיר, למרבה הצער, זינק באופן שמרחיק את הקטנה החמה הזאת מקהל היעד שלה.

     

     

    מי את פולו GTI?

    הדור החדש של פולקסווגן פולו נחשף בעולם לפני שנה, ובפולקסווגן לא בזבזו זמן והציגו גרסת GTI במקביל לדגמים המתונים. את הפולו החדשה בחנו לאחרונה, לכן התבקש לשים יד על גרסת ה- GTI.

    כמיטב המסורת שנגזרת משילוש האותיות הזה גם הפעם הנוסחה היא "זאב בעור כבש": שימו אותה ליד הגרסה הרגילה ותצטרכו זכוכית מגדלת כדי להבחין בהבדלים.

    פס אדום לרוחב הגריל, נגיעות קלות בפגוש הקדמי, חישוקים מוגדלים וספויילר צנוע מאחור. מלבד אלה זאת אותה פולו שבה נוהגת בת השכן, זו שלומדת מנהל עסקים בבינתחומי. הצניעות  בולטת במיוחד כיוון שפולו (כמו איביזה, אחותה) לא מיוצרות עוד עם מרכב 3 דלתות חינני. זה די חבל, אגב, היות שמרכב כזה מתאים יותר לבעלי אספירציות ספורטיביות.

     

    עוד ספורטיביות במבחן TheCar
    רנו קליאו ספורט טרופי במבחן דרכים
    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים
    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים

    מתחת למכסה המנוע מותקן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר במקום מנוע ה-1.8 הקודם, עם 200 סוסים במקום 192 בעבר, אם כי זאת גרסה "משונמכת" של המנוע שמותקן בגולף GTI. בתיבת ההילוכים – רובוטית עם מצמד כפול – ישנם שישה יחסי העברה ואין אפשרות לבחור בתיבת הילוכים ידנית. כמקובל וכצפוי, המתלים כויילו והוקשחו, יחסית לגרסאות הרגילות של פולו, כדי לעמוד בתוספת הכח ולשדרג את היכולת הדינמית.

    תא נוסעים, שימושיות

    פולו החדשה התברכה בתא הנוסעים האיכותי ביותר בקטגוריית הסופר מיני, למעט, אולי, הקטנות של אאודי ושל מיני. אותה רמת איכות מוצעת גם בתא הנוסעים של ה-GTI ואף מחוזקת עם מספר נגיעות שמשפרות את תחושת האיכות ויוצרות אווירה יותר צעירה ו"חיה", ודאי יחסית לתחושה הכהה והמעט קודרת של הגרסאות הפשוטות יותר.

     

    גימור צבעוני של לוח המכשירים ושל תא הנוסעים, אשר מוצע כאופציה בתוספת תשלום בפולו הרגילה, הוא סטנדרט ב-GTI, ואפשר לבחור בין גימור כחול, כתום ואדום. הצבע משדרג משמעותית את תחושת הכיף של ישיבה בתוך מכונית כזאת, מה גם שהישיבה היא על מושבים ספורטיביים שמרופדים בריפוד המשבצות הקלאסי של דגמי GTI. המושבים  נוחים גם בנסיעות ארוכות ומספקים תמיכה טובה משמעותית מזאת שהעניקו מושבי הפולו GTI היוצאת. גלגל הגה מעוטר בתפרים אדומים, הדוושות עשויות מאלומיניום, ויחד עם כמה נגיעות נוספות מתקבלת, כאמור, אווירה מהנה.

    עם זאת, עדין אי אפשר להתעלם מהטעות הגדולה בהנדסת האנוש: מיקום פתחי המיזוג המרכזיים בגובה המרפקים – וזה נגזר  מן המיקום של מסך מולטימדיה גדול ומרשים. הטעות הזאת מפריעה בכל כניסה למכונית ביום קיץ חם.

    מרחב הפנים מספק למדי לארבע מבוגרים ממוצעי מידות, אם כי נפח תא המטען של ה-GTI קטן ב-50 ליטרים היחס לפולו רגילה. התוצאה, 300 ליטרים, נחשבת לממוצעת בקטגוריה.

     

    התנהגות

    פולו GTI  החדשה מעניקה תחושה קשיחה יותר מקודמתה, וזה מורגש בעיקר בנסיעה עירונית – שם מתקבלת תחושה קופצנית על אף שהמכונית מתגלגלת על חישוקי 17 אינטש צנועים יחסית, שאיתם היא משווקת בארץ (בעולם מוצעים גם חישוקי 18 אינטש עם צמיגים בחתך נמוך יותר). על אף הקשיחות והקופצנות, לא מדובר בריסוק עצמות נוסח אופל קורסה OPC או דגמי אבראט, לכן אפשר לחיות עם המכונית הזאת בשלום בחיי היום יום.

    הכיול הקשיח מפצה את הנהג בעת נהיגה ספורטיבית, עם ריסון טוב מאד של תנודות המרכב גם תחת עומס, ועם שליטה בהעברות המשקל. יחד עם זאת, על כבישים גליים מורגש מחסור בריסון. מפשק סרנים רחב מבעבר, ובסיס גלגלים ארוך, שיפרו משמעותית את היציבות הכיוונית של פולו GTI וכעת היא מסוגלת לצלוח בקלות פניות מהירות ולחפות על נהיגה לא הכי מדויקת. במצבים כאלה מודגשת רמה גבוהה מאד של אחיזה, וזאת למרות שהמכונית נמסרה לנו כשהיא נעולה בצמיגי מישלין פרמאסי 3, שהם ממש לא מהזן הספורטיבי והדביק.

     

     

    הסלחנות הטבעית של השלדה מבורכת ומוכרת מדגמים רבים של קבוצת פולקסווגן אשר חולקים את ארכיטקטורת פלטפורמת MQB. המחיר הנובע מכך הוא שהמכונית מרגישה "בטוחה" ו"מרוסנת" מידי. עם זאת, מעט פרובוקציות משחררות את הזנב כך שנהג מיומן יצליח לגרום לה לפסוע גם כאשר בקרות האחיזה לא מנותקות. זהו שינוי מרענן לטובה ביחס לדור הקודם, שהתאפיין באופי פחות שמח.

    להיגוי יש משקל טוב במצב 'ספורט' ואז הוא משדר מסר מאד מדויק, אם כי חסר משוב כמו רוב ההגאים החשמליים, ובמצב רגיל משקל ההגה מעט קל מידי. הבלמים תפקדו היטב גם תחת עומס בלימות חריפות וממושכות, ובכל זאת לא היינו מתנגדים לעוד קצת עוצמת נשיכה.

    מנוע וביצועים

    כאמור, אותו מנוע, בגרסה משוחררת יותר, מניע גם את גולף GTI, וההבדל העיקרי ביניהם נובע בעיקר ממגדש טורבו קטן יותר ומניהול מנוע שונה. אספקת הכוח לינארית מאד עם משיכה טובה כבר מסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מתגלה גם כאן כשותפה אידאלית לניצול תפוקת המנוע בזכות החלפות הילוכים מהירות וחלקות.

    התוצאה היא מכונית שמייצרת קצב מהיר בכל תנאי הדרך, ועושה את זה בנונשלאנטיות. לאור זאת, טוב עשו אנשי פולקסווגן כאשר העניקו למנוע צליל בשרני עם "בימבומים" קלים ברע, צליל שנוכח ברקע גם מבעד לחומרי הבידוד המוצלחים.  מה כן חסר? קצת יותר מחץ בסל"ד גבוה ותחושה תוססת יותר כמו בקליאו ספורט. אלא שפולו GTI, כמו גולף, מעדיפה יעילות על פני פראות.

    דוגמא להעדפה הזאת היא 'בקרת השיגור' שמותקנת בדור החדש. זאת מערכת קלה לתפעול שמאפשרת לאמת את נתון התאוצה הרשמי ל-100 קמ"ש: 6.7 שניות בלבד. המפתיע הוא שעל אף רמת הביצועים המרשימה פולו מספקת תצרוכת דלק ממוצעת של כ-10.5 ק"מ, ואנחנו לא מדברים על נתונים תיאורטיים מן המחשב, אלא על בדיקה "במשאבה". מדובר בנתון מעולה בהתחשב בתנאי הנהיגה שכללו לא מעט קטעי נהיגה עם רגל כבדה על המצערת (תחת לחץ מספר המחשב על 7-8 קמ"ל.

     

    בטיחות, אבזור

    פולקסווגן פולו GTI משווקת בישראל עם 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת עייפות לנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים נוספים בעזרת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. למעט בקרת השיוט האדפטיבית, שנחשבת נדירה בקטגוריה, מדובר בחבילת אבזור בטיחות בינונית ולא מרשימה במיוחד ביחס למחיר של המכונית, שהוא 164 אלף ש"ח (!)

    במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבלה פולו חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים מהגבוהים שניתנו למכונית סופרמיני אי פעם. בהגנה על מבוגרים היא קיבלה 96%, בהגנה על ילדים 85%, ובהגנה על הולכי רגל ציון של 76%. הציון למערכות הבטיחות, לעומת זאת, 59% בלבד.

     

     

    למעט קוסמטיקה בחוץ ובפנים, פנסי LED בחזית וחישוקי 17 אינטש – רשימת האבזור של פולו GTI לא שונה מזאת של גרסת 'קומפורטליין' העממית. אפשר למצוא מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע גדול, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, מצלמה אחורית וגג שמש פנורמי חשמלי. זאת לא רשימה מרשימה במיוחד ביחס למחיר.

    בין כל הקטנות החמות בישראל, ואין כאלה הרבה, פולקסווגן פולו GTI החדשה היא בין היותר יקרות, והיא זולה רק מדגמי מיני  – קופר S ו-JCW. מדובר בקפיצת מחיר משמעותית, של כ-15 אלף ש"ח, יחסית למחיר הדור הקודם בסוף ימיו.

    המחיר אמנם דומה למחירה של רנו קליאו ספורט – אלא שזאת ממילא לא זמינה במלאי, אבל הוא גבוה בכ-20 אלף ש"ח ממחיריהן של אלפא רומיאו מיטו ולוצ'ה (שגם לה יש תיבה רובוטית עם מצמד כפול) ופיג'ו 208GTI (עם תיבה ידנית). מצד שני, שתי אלה מגיעות רק בתצורת 3 דלתות נאה אך פחות שימושית.

     

    שורה תחתונה 

    כמו פולו רגילה גם ה-GTI  מציגה שיפור גדול ביחס לקודמתה בכל תחום – החל מן הממדים, דרך השימושיות, וכלה ביכולות הדינמיות ובביצועי המנוע. תא הנוסעים מרווח ואיכותי ורמת הבטיחות משופרת. ההבדל בביצועים, ביחס לדור  הקודם, מינורי יחסית, אבל ההתנהגות שופרה משמעותית, וגם תחושת הכיף מנהיגה עם אופי עליז וחד.

    מי שמחפש מוחצנות ויזואלית, או חווית "הארד קור" מטלטלת עצמות, יצטרך לחפש אותן אצל מתחרות אחרות כמו  קליאו RS או קורסה OPC. מי שמעדיף להישאר בתוך המשפחה יכול לבחור להמתין לאיביזה קופרה שצפויה אצלנו  במהלך 2019.

    פולקסווגן פולו GTI היא מכונית שלמה, מהנה, רב משימתית ורב תכליתית, אבל תג המחיר הגבוה שלה מרחיק אותה מקהל צעיר אל קהל בורגני ומבוסס יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.