תפריט

עשירים מרוויחים יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הרווח הממוצע של פורשה על כל מכונית: 23,000 דולר. פולקסוואגן מרוויחה 850 דולר למכונית. ומה זה אומר לגבינו? כנראה שהמכוניות שלנו יתייקרו עוד יותר

זה נשמע כמעט מובן מאליו, ובכל זאת המספרים מרשימים ביותר: יצרני היוקרה מרוויחים הרבה יותר מאשר יצרני המסה. מגזין ביזנסוויק, ששייך לסוכנות הידיעות בלומברג, פרסם בסוף השבוע שעבר סקירה אודות קבוצת פולקסוואגן ממנה עולה שפורשה הוא יצרן המכוניות הרווחי ביותר בקבוצה (וככל הנראה גם בעולם), לאחר שהרוויח בממוצע 23,000 דולר על כל מכונית שמכר בשנה שעברה.

ביזנסוויק ניתח את תוצאות הדו"ח השנתי של קבוצת פולקסוואגן – כיום הקבוצה שמחזיקה את מספר המותגים הרב ביותר בעולם בכלל, ומספר מותגי היוקרה הרב ביותר בפרט.

מן הדו"ח עולה שפורשה מובילה את שיעורי הרווחיות בין כל חטיבות הקבוצה, עם שיעור רווח תפעולי של 18%. לא הרחק אחריה נמצאת בנטלי, עם רווח ממוצע של כ-20,000 דולר לכל מכונית שמכרה. אאודי, לעומתן, שמוכרת גם מכוניות קטנות ומשמעותית פחות יקרות, השיגה שיעור רווחיות-תפעולית מכובד מאד של 10%, אולם אצלה זה מתבטא בכ-5,200 דולר למכונית "בלבד" (אלא אם מנתחים בנפרד את הרווחיות על R8 ו-A8, שם, מן הסתם, המספרים יותר אהובים על מנהלי החשבונות של החברה).

מעמד הביניים מרוויח פחות

לעומת אלה, כאשר בוחנים את שיעורי הרווחיות של מותגי המסה, המספרים צנומים יותר. חטיבת פולקסוואגן, למשל, שלא מוכרת מכוניות זולות במיוחד, רשמה רווח תפעולי ממוצע של 2.9% שהתבטאו בכ-850$ רווח ממוצע למכונית.

מעניין לציין שרווחיות גבוהה מאפיינת גם את מותגי המשאיות של הקבוצה: חטיבת סקניה, למשל, השיגה את שיעור הרווחיות הממוצעת השלישי בטיבו בקבוצה, לא הרחק אחרי פורשה ובנטלי.

מאן, שלא מכבר אוחדה לתוך הקבוצה, אמנם השיגה שיעור רווחיות נמוך משמעותית, אבל גם היא ממוקמת בסמוך לאאודי-למבורגיני ומעל פולקסוואגן וסקודה. ומדוע לא חייבים למהר ולפרגן להצלחה הכבירה של הקונצרן הגרמני?

אפשר לפרגן, זה ממילא לא ישנה הרבה, אבל להצלחה הזו יש גם צד פחות משמח. קברניטי פולקסוואגן ככל הנראה הקפיאו לאחרונה את התוכניות שלהם להקים חטיבה חדשה למותג 'לואו-קוסט' כמו דאצ'יה לבית רנו או 'דאטסאן' החדש לבית ניסאן. יכול להיות שתוכנית כזו עוד תקום בעתיד לתחיה, אבל כרגע נראה שהמדיניות שננקטה בקבוצת פולקסוואגן בשני העשורים האחרונים – טיפוס עקבי במעלה האיכויות והמחירים בשוק – הוכיח את עצמו. על מכוניות יקרות פשוט מרוויחים יותר כסף.