• Ad
  • היום בשעה 14:00, שעון ישראל, ייפתח ספר ההזמנות של פולקסווגן ל-3 I.D - המכונית החשמלית הראשונה על בסיס פלטפורמת MEB
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום היסטורי עבור פולקסווגן בפרט, ועבור תחום הרכב החשמלי בכלל: היום בצהריים, שעון לונדון, 14:00 שעון ירושלים, תאפשר פולקסווגן כניסה לפורטל אינטרנט ייעודי בבריטניה, שבאמצעותו אפשר יהיה לקבל פרטים רשמיים מדויקים אודות הדגמים החשמליים החדשים של החברה, שהיו ידועים עד כה כ"סדרת I.D.", ולהירשם לצורך הזמנה שלהם.

     

     

    פולקסווגן אמנם לקחה את הזמן שלה ולא הייתה בין הראשונות לקפוץ לזירה החשמלית, אבל מרגע שהחלה במהלך הזה היא שמה עליו את כל כובד משקלה. בשנתיים האחרונות אנחנו מוצפים בכמויות גדולות של מידע אודות מגוון רחב של דגמי קונספט שהוצגו תחת שמות שונים ומשונים, וכולם מבוססים על פלטפורמה מודולרית חדשה וייעודית שנקראת MEB. היעד שהציבו לעצמם הגרמנים הוא מכירה של מיליון כלי רכב חשמליים שמבוססים על הפלטפורמה הזאת עד לשנת 2025, כלומר בתוך פחות משש שנים.

    הדגם הראשון, שמכירתו, כאמור, תחל היום בצהריים, עשוי להיקרא I.D.3, ובכל מקרה מדובר במכונית האצ'בק דומה בממדיה החיצוניים ל'גולף' המוכרת לנו. בכך יש סמליות עצומה היות ש'גולף', היורשת של 'חיפושית', היא המכונית ש"עשתה" את פולקסווגן והחזיקה במשך שנים רבות בתואר המכונית הנמכרת ביותר באירופה.
    בכוונה, או בטעות, דלף אתמול לאינטרנט סרטון ההשקה של האתר ושל הדגם החדש, ותמונות מתוכו הופצו במרחבים הדיגיטליים גם לאחר הסרת הסרטון עצמו. התמונות לא מחדשות הרבה ביחס למה שאנחנו כבר יודעים אודות המכונית, אבל תמיד נחמד לראות משהו חדש, בעיקר כאשר נראה שמדובר כבר בתצורה הסופית של המכונית ושהיא לא שונה בהרבה מדגם התצוגה שקדם לה. בשורות טובות נוספות טמונות בכך שנראה שפולקסווגן תתחיל בשיווק המעשי של המכוניות מוקדם מכפי שרבים חזו, ושמכוניות סדרתיות ראשונות יוצגו כבר בתערוכת פרנקפורט, בשבוע השני של ספטמבר, ויעלו על כבישי בריטניה כחודש או חודשיים לאחר מכן.

     

    ככל הידוע כעת, רגע לפני שאנשי פולקסווגן פותחים את הקלפים באופן רשמי ומסודר, החשמלית הסדרתית הראשונה שלהם תוצע בשלוש רמות אבזור עם סוללות בקיבולת שונה שיאפשרו טווחי נסיעה של בין 330 ל-550 ק"מ בין טעינות. לשלוש הגרסאות יהיה מנוע חשמלי אחד, בהספק של 168 כ"ס, שיניע את הגלגלים האחוריים ויפנה מרחב רב מלפנים. ההערכה היא שהמנוע הזה יאיץ את המכנית ל-100 קמ"ש בתוך 8 שניות, ושהמהירות המרבית שלה תוגבל לכ-160 קמ"ש כדי לחסוך באנרגיה.
    מערך הסוללות הוא מסוג ליתיום-יון, וטעינה איטית רגילה של סוללה כמעט ריקה (20%) צפויה לארוך כ-8 שעות. עם זאת, בטעינה מהירה (שלא מוסיפה בריאות לסוללות) אפשר יהיה לטעון את הסוללות ל-80% בתוך כחצי שעה.
    מעצבי פולקסווגן הבטיחו שאף אחד לא יטעה ויחשוב שמדובר בדגם של מותג אחר, ולצורך זה שמרו על הפרופורציות הכלליות של גולף ועל פנסים קדמיים ואחוריים שמזכירים את שפת העיצוב המשפחתית של החברה.

    לקריאה נוספת: מתח גבוה: מכוניות חשמליות מסתערות על השוק

     

     

    אב-טיפוס ראשון של מכונית כזאת החל להתגלגל על הכבישים (ומידי פעם גם צולם בנסיעות מבחן) כבר לפני מעט יותר משנה, כלומר שלמהנדסי פולקסווגן היה חלון זמנים של כמעט שנה וחצי מן היום שבו קיבלו לחזקתם מכונית "חיה" ועד למסירתה ללקוח ראשון כדי להתעלל בה כדבעי ולהוציא לשוק מוצר מלוטש – וזה לא עניין של מה בכך בתקופה שבה מתכוונת תעשיית הרכב להציע מוצר סדרתי לא רק ל"מאמצים מוקדמים" ול"מחבקי עצים" אלא לציבור רחב של משתמשים שיידרשו לבצע שינוי בהרגלי השימוש שלהם.

    גודל של גולף, שימושיות של פאסאט

    ככל הידוע, אורכה של I.D.3 יהיה 410 ס"מ, רוחבה 180 ס"מ, וגובהה 153 ס"מ, כלומר שהיא ארוכה בכ-15.5 ס"מ מן הדור היוצא של דולף, רחבה ממנה ב-9 מ"מ וגבוהה ממנה ב-7.7 ס"מ, אבל זה רק חלק קטן של הסיפור. בסיס הגלגלים, 275 ס"מ, ארוך ב-13 ס"מ מזה של גולף, הסוללות מותקנות ברובן מתחת למרכב ומכלולי ההנעה החשמליים מרוכזים ברובם מאחור – כך שהתוצאה המתקבלת היא מרחב פנימי שקול לזה של מכונית משפחתית גדולה כמו פאסאט. חמישה נוסעים צפויים לשבת במכונית כזאת בנוחות רבה יותר מאשר בכל מכונית האצ'בק קומפקטית שמוכרת לנו. מאידך, שחרור החלק הקדמי מעולם של מנוע בעירה פנימית ומכלוליו הרבים אפשר למהנדסים חופש רב בבניית מערכת היגוי שמעניקה למכונית כושר תמרון מעולה בנסיעה עירונית ובתמרוני חניה.

     

     

    כאמור, דגם 3 (בהנחה שזה באמת יהיה שמו) הוא ראשון מבין סדרת דגמים מגוונת שתכלול קרוסאוברים בגדלים שונים, מיניוואן שישחזר את ה'מיקרובוס' ההיסטורי, ודגמי יוקרה – שכולם ייבנו על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית. למעצבי פולקסווגן ניתנה יד חופשית עם משחקי תאורה שונים ומשונים, כמו גם עם עיצוב סביבת הנהג, וצריך לצפות להרבה מאד גימיקים שיהפכו את השימוש במכונית הזאת למשעשע ומעניין גם עבור הנוהגים והנוסעים בה וגם עבור מי שיחזו בה נוסעת ברחוב ועל הכביש.
    אגב, למעט מכלולי ההנעה החשמליים והסוללות, וכמובן הפלטפורמה הייעודית, מרכב המכונית ייבנה בשיטות הקונבנציונליות המוכרות לנו כיום (הגם שייעשה ככל הנראה שימוש נרחב במתכות קלות) – מה שאומר שהמכוניות ייוצרו במפעלים הקיימים של החברה ובשיטות ייצור מוכרות בלי שיהיה צורך בהשקעות גדולות שם.

    לקריאה נוספת: המכונית החשמלית של פולקסווגן לא תזהם את העולם

    מחירי המכונית לצרכנים צפויים להיות שונים באופן קיצוני ממדינה למדינה ותלויים באופן מוחלט בסובסידיות שממשלות שונות מעניקות למכוניות חשמליות טהורות. עם זאת, הגרמנים הצהירו לא פעם שהם שואפים למצב את המכוניות במחירים דומים לאלה של גרסאות הדיזל. תיאורטית, מצבנו בישראל יכול היה להיות טוב יותר, בזכות רמת מיסוי נמוכה מאד על רכב חשמלי – אך מצד שני ממשלת ישראל עדיין לא הסדירה את תשתיות הטעינה הציבוריות וגם לא הצהירה מה תהיה מדיניות המיסוי בטווח הבינוני, שלא לדבר על טווח ארוך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.