• Ad
  • מתגברים החשדות לפיהם בכירים בקבוצת פולקסווגן ידעו על תרמית 'דיזלגייט'. בית המשפט סרב לבקשת השחרור של המנהל הבכיר ביותר שמעורב בפרשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט 8 שבועות לאחר שנעצר סרב אמש בית משפט מחוזי בגרמניה לבקשת השחרור של רופרט סטדלר, מי שכיהן עד לא מכבר כיו"ר אאודי, אשר חשוד במעורבות ב"פרשת דיזלגייט". נימוקי דחיית הבקשה, כפי שפורסמו על-ידי דוברות בתי המשפט בגרמניה, מגבירים את הסבירות שכנגד סטדלר יש ראיות משמעותיות למעורבות פלילית בפרשה.

     

    מעצרו של סטדלר, ב-18 ביוני השנה, היכה בתדהמה את תעשיית הרכב, במיוחד לנוכח העובדה שעד לאותה עת טענו ראשי קבוצת פולקסווגן שתוכנת המרמה למנועי הדיזל, שעומדת במרכז הפרשה, פותחה ללא ידיעתם וללא אישורם של מנהלים בכירים, אלא ביוזמתם של מהנדסים ומנהלים זוטרים.

    רופרט סטדלר, בן 55, הגיע למשרה הבכירה של מנכ"ל אאודי וכיהן בה 8 שנים, וישב גם במועצות המנהלים של אאודי ושל חברת האם שלה, פולקסווגן. הוא נחשד על-ידי התביעה בגרמניה בכך שידע על תוכנת המרמה ולמרות זאת העלים עין ואישר את המכירה בארצות הברית של מכוניות אאודי עם מנועי דיזל.
    סטדלר נעצר לאחר חיפוש שערכה המשטרה בביתו שבגרמניה, והוא נחשד גם בשיבוש הליכי משפט בכך שבשיחת טלפון איתו, שהוקלטה על-ידי המשטרה, הוא נשמע מורה לפטר את אחד מעובדי החברה שהיה עלול להיחקר בפרשה. בתקשורת הגרמנית פורסמו ידיעות לפיהן חקירות של מנהלים אחרים בחברה קושרות את סטדלר לפרשת דיזלגייט כבר החל משנת 2012 ואילך.

    בין הנימוקים לדחיית בקשת השחרור של סטדלר ממעצר כתב השופט ש"קיים חשד כבד שסטדלר אפשר את המכירה של מכוניות (עם מנועי דיזל שלא עומדים בתקינה) למרות שידע על המניפולציה או התעלם ממנה במכוון… סכנה להמשך שיבוש הליכי הצדק נותרה בעינה, ולכן נדחית בקשת שחרורו של הנאשם ממעצר".

    מועצות המנהלים של פולקסווגן ושל אאודי החליפו את סטדלר בנציגים אחרים מיד עם מעצרו. לאחרונה פורסם בגרמניה שהחל ב-1 בינואר הקרוב ימונה במקומו, כיו"ר אאודי, מנהל הרכש לשעבר של ב.מ.וו, מרקוס דוסמן, וזאת לאחר שהוא כבר מונה כחבר במועצת המנהלים של פולקסווגן. באאודי לא הגיבו לידיעה זאת.

     

     

    מקורות בחברה טוענים שללא כל קשר לתוצאות החקירה ומשפט, אם יהיה כזה, סטדלר לא היה צפוי לחזור לאאודי.
    מנגד, משרד התובע הכללי של מינכן סרב להתייחס לראיות או להאשמות ספציפיות ובהודעה רשמית נמסר ש"היות שהחקירה בעיצומה איננו יכולים למסור פרטים אודותיה, למעט העובדה שחזקת החפות של מר סטדלר ממשיכה לחול". סטדלר עצמו מכחיש בכל תוקף כל עבירה פלילית שנוגעת לשערוריית דיזלגייט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עדיין בכלא: בימ"ש בגרמניה סרב לשחרר את מנכ"ל אאודי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.