• Ad
  • מחליפתה של 'ראפיד' מוצעת מעתה למכירה בישראל תמורת 118 אלף ש"ח, כאלטרנטיבה פחות יקרה למשפחתיות קומפקטיות ולקרוסאוברים עירוניים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    לאחרי שנחשפה בהשקה עולמית ראשונה מסוגה בישראל בתחילת השנה החל היום (ב') השיווק של סקודה סקאלה החדשה גם אצלנו.  סקאלה מחליפה את ראפיד במשפחת דגמי סקודה כמכונית משפחתית קטנה שממוקמת בין 'פאביה' ל'אוקטביה' ומיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים. בשונה מראפיד, שהוצעה גם במרכב סדאן, סקאלה מוצעת אך ורק במרכב האצ'בק אשר נראה יותר כמו סטיישן מוקטן, ממש כמו ראפיד "ספייסבק".

    ההבדל המשמעותי ביותר בין סקאלה לבין ראפיד הוא שהדגם היוצא התבסס על פלטפורמת סופר-מיני ותיקה מאד, ואילו סקאלה מבוססת על, תחזיקו חזק – הגרסה הארוכה של הנגזרת הקטנה של הפלטפורמה המודולרית של קבוצת פולקסווגן (MBQ A0). פלטפורמה זאת מהווה כיום בסיס לסקודה קאמיק החדש וגם לפולקסווגן פולו וסיאט איביזה אחדשות, כמו גם לגרסאות הקרוסאובר שלהן – T קרוס וארונה. כמו  בקאמיק, גם סקאלה התברכה בממדים נדיבים שממקמים אותה בחלק הנמוך של קטגוריית הגודל הגדולה יותר.

    אורכה של סקאלה 436 ס"מ, שהם 11 ס"מ יותר מאשר הדור הנוכחי של פולקסווגן גולף, ואילו אורך בסיס הגלגלים – 265 ס"מ – ארוך בכס"מ וחצי מזה של גולף. בשונה מראפיד, שהיא מכונית צרה, רוחבה של סקאלה הוא 180 ס"מ, כלומר שהיא רחבה כמו מיטב המשפחתיות הקומפקטיות. הממדים תורמים לא רק למרחב הפנים אלא גם לפורפרציות מוצלחות יותר של העיצוב, אם כי בסעיף זה סקאלה לא ממש פורצת דרך. גם תא המטען נדיב יחסית לגודל המכונית ולקטגוריה שלה, עם 429 ליטר שלא נופלים בהרבה ממיטב המשפחתיות במבנה סדאן (אם כי הנפח קטן מזה של ראפיד סדאן).

     



    סקאלה מוצעת בשלב ראשון בישראל בגרסת אבזור אחת בלבד, שמונעת על ידי מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי של קבוצת פולקסווגן, בנפח 1.0 ליטר. מנוע זה מספק 115 כ"ס ומחובר לתיבה כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. בגרסה זאת מאיצה סקאלה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 201 קמ"ש. בעתיד תתווספנה גרסאות אבזור ומנוע נוספות, בהן גרסת ה-1.5 ליטר טורבו בנזין וגרסת 1.6 ליטר טורבו דיזל, גם הן עם תיבת הילוכים כפולת מצמד.

    רמת האבזור הראשונה היא "אמבישן", שכוללת את ה"חשמול" המקובל (חלונות, נעילה ומראות) וכן חישוקים קלים בקוטר 16 אינטש, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינטש עם ממשק בעברית ותאימות לאפל CarPlay ולאנדרואיד אוטו. מפרט הבטיחות מרשים וכולל 7 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

    בשלב ראשון משווקת אצלנו הגרסה ה"אזרחית" של המכונית, אשר מיועדת, לפחות באופן רשמי, ללקוחות פרטיים. בתחילת השנה הבאה צפויות להגיע אלינו גם גרסאות פחות יקרות של המכונית הזאת, אשר יאובזרו כך שיתאימו לציי הרכב ויישאו עול נמוך יותר של שווי שימוש.

     


    כאמור, סקאלה מוצעת תמורת מחיר מחירון של 118 אלף ש"ח, וזה אמנם מחיר דומה למחירה של ראפיד ספייסבק אבל כולל, כזכור,  פלטפורמה מודרנית, ממדים נדיבים ומערך בטיחות עדיף. סקאלה יקרה בכ-10-20 אלף ש"ח ממכוניות הסופרמיני המאובזרות וזולה בכ-15 אלף ש"ח ממחיר המחירון של משפחתיות קומפקטיות כמו אוקטביה. אלא שהקושי הגדול שלה, כמו של כל קטגוריית המשפחתיות שהולכת ונעלמת, הוא בעיקר מול מיני-קרוסאוברים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק, שנמכרים במחיר דומה ומציעים תדמית אופנתית וסקס אפיל עדיף. דוגמה חיה מן הקבוצה היא הצלחתהשל סיאט ארונה על חשבון איביזה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה סקאלה בישראל. החל מ-118 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.