• Ad
  • סיאט מחשמלת: 'אל בורן' תציע 204 כ"ס וטווח של 420 ק"מ

    סיאט הוא המותג השני בקבוצת פולקסווגן שישיק מכונית חשמלית סדרתית טהורה, וזה יקרה כבר בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחר (ב'), ערב תערוכת ז'נבה הקרובה, תציג סיאט את 'אל-בורן' – מכונית תצוגה אשר לדברי מקורות בחברה מייצגת ב-95% את המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שהספרדים יציעו על בסיס פלטפורמת MEB החדשה.

     

     

    סיאט היא החטיבה השנייה בקבוצת פולקסווגן, אחרי המותג פולקסווגן עצמו, אשר תשיק מכונית חשמלית סדרתית על בסיס פלטפורמה מודולרית זאת. בשונה מרוב דגמי סיאט, אשר נקראים על שמות ערים ברחבי ספרד, השם שנבחר עבור מכונית שמייצגת מפנה היסטורי – גם עבור המותג עצמו וגם עבור תעשיית הרכב – נושאת שם של שכונה בברצלונה – "עיר הבירה" של קטלוניה. עניין זה יכול להיות מוסבר בכך שסיאט מתרכזת בשנים האחרונות גם בתחום הניידות (Mobility), או בכך שזה שם דגם התצוגה והדגם הסדרתי ייקרא אחרת, ואולי יש לכך משמעויות פוליטיות בהקשר הפנים ספרדי.

    מכל מקום, 'אל בורן' תיוצר בכלל בגרמניה, על ידי עובדי פולקסווגן במפעל של פולקסווגן בעיר זוויקאו, לצדה של ID שהיא המכונית החשמלית הראשונה על בסיס אותה פלטפורמה. אל בורן, שתתגלגל אל אולמות התצוגה כבר בשנה הבאה, היא מכונית חשמלית טהורה בגודל קומפקטי ובתצורת האצ'בק ולדברי אנשי סיאט היא תוכננה ופותחה בברצלונה על-ידי הספרדים.

    במרכז המכונית מותקנת סוללה בהספק של 62 קילוואט אשר לדברי אנשי סיאט תאפשר למכונית טווח נסיעה של 420 ק"מ בהתאם לתקן WLTP ומי שיטען אותה בעמדת טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט שעה יוכל להשיג 80 אחוזי טעינה תוך 47 דקות. הסוללה מזינה מנוע חשמלי שמספק 204 כ"ס ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות.

    בעיצוב המכונית הקפידו הספרדים להתמקם בין ארבעה קודקודים: לדבריהם, המכונית חייבת להיראות שונה כדי לגרום ללקוחות להתאהב ברעיון החשמלי, אבל מנגד היא צריכה גם להיראות שימושית ונוחה לעיכול כדי שלא להרתיע. בתוך כל זאת סיאט חייבת גם לשמר את התחושה הספורטיבית שהיא מטפחת לסירוגין במהלך השנים, אבל גם לשמר מבנה יעיל מבחינה אירודינמית כדי לחסוך אנרגיה. את התוצאה – ככל שאפשר להבין בעיון בתמונות – תשפטו בעצמכם.
    מה שדי ברור הוא שהמעצבים ניצלו את הגמישות שמאפשרת פלטפורמה של מכונית חשמלית כדי להציב את הקורות הקדמיות (קורות A) כמה שיותר קדימה וארבעת הגלגלים דחוקים לפינות רחוק ככל שאפשר, וכל זאת כדי להשיג מרחב פנימי רב. התוצאה, שאותה אפשר לשער מראש וכם על סמך מכוניות חשמליות קיימות, היא מכונית מקטגוריית גודל אחת עם מרחב פנימי מקביל לקטגוריית גודל גדולה יותר.

     

     

    לאירודינמיות יש חשיבות עליונה כדי להשיג טווח נסיעה רב, וזה בולט בחזית נטולת שבכה קדמית אמיתית, שעליה מודבק סמל דק במיוחד ומתחתיה פעורים פתחי אוורור להחדרת אוויר קירור למערך הסוללות, בצידי המכונית המהוקצעים שיוצרים את מה שהספרדים מכנים "וילון אוויר", ובגלגלים הענקיים, בקוטר 20 אינטש, שמעוצבים בעיצוב אירודינמי שמאפשר החדרת מספיק אוויר לצינון מערכת הבלמים הרגנרטיביים. העיצוב האירודינמי לא פוסח כמובן גם על חלקה האחורי של המכונית, שם הותקן ספוילר כפול ומה שנראה כמו חיתוך חד שמשלב גם את הפנסים האחוריים במלאכת ניתוק זרם האוויר מן המכונית.

     

    בעיצוב הפנים, כמקובל כיום לא רק במכוניות חשמליות, שולטים שני מסכי מגע גדולים, אחד מהם, המרכזי, בגודל 10 אינטש, והאחר מחליף את לוח השעונים המסורתי. אנשי סיאט מבטיחים שכל אחד מארבעת הנוסעים במכונית יהיה ספון בתוך סביבה אישית עוטפת, אבל לא ברור אם העיצוב המעניין והנוח למראה של המושבים כלול ב-95% שעליהם מדברים הספרדים או שמא זה דווקא חלק מן ה-5% שלא יגיעו לייצור סדרתי…
    מכל מקום, המכונית מכילה שפע של מערכות סיוע לנהג אשר בוודאי יוצעו כציוד סטנדרטי, ולדברי אנשי סיאט המכונית מתוכננת לאוטונומית חלקית, ברמה 2, וזה אומה שיש לה היגוי אקטיבי עם יכולת התמקמות במרכז הנתיב, ובקרת שיוט אקטיבית לכל טווח המהירויות החוקיות.

    לוקה די מיו, נשיא ומנכ"ל סיאט, צוטט בהודעה לעיתונות כשאמר: "הניידות מתפתחת ואיתה גם המכוניות שבהן אנחנו נוסעים. סיאט נמצאת בחוד החנית של השינוי הזה, ומכונית הקונספט 'אל בורן' מציגה את הטכנולוגיות ואת הפילוסופיה העיצובית שיסייעו לנו לעמוד באתגרים שעומדים בפנינו".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.