• Ad
  • סיאט בעקבות ניסאן: חשפה את "ארונה" שיתחרה ב"ג'וק"

    הקרוסאובר השני של סיאט, אח קטן ל'אטקה', רואה אור. 'ארונה' ייוצר בספרד, מה שיאפשר לסיאט שליטה טובה יותר בהיקפי הייצור אבל מוקדם לדעת אם זה טוב לנו או לא
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיאט חשפה אתמול בלילה (ב') בברצלונה את 'ארונה', מיני קרוסאובר שיתחרה בקטגוריה שהומצאה על-ידי ניסאן ג'וק ואשר ממתינה כעת לא רק לדור השני שלו אלא גם למבול של דגמים חדשים מאת יונדאי, קיה ואחרים.

     

     

    האח הקטן של 'אטקה' מבוסס על הגרסה המקוצרת של אותה פלטפורמה – MQB A0, שעליה בנויות כבר סיאט איביזה ופולקסווגן פולו, וכמו כל חברי הקטגוריה הזאת אפשר להתייחס אליו כאל "מכונית סופרמיני שצמחה לגובה ולאורך". 'ארונה' יוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר, ולאחר מכן תחל מכירתו באירופה.

    לוקה דה מיו, נשיא סיאט, אמר במהלך החשיפה שהקרוסאובר הזה הוא "חלק ממתקפת המוצרים הגדולה ביותר בתולדות סיאט". דה מיו שואף שהמכירות של קרוסאוברים – כלים שמעולם קודם לכן לא היו חלק מן הארסנל של סיאט – יהיו אחראים לבין 30% ל-35% מכלל המכירות של החברה בעתיד הקרוב. זאת שאיפה מובנת לנוכח הביקוש העולמי העצום לקרוסאוברים ובזכות מתח הרווחים הגבוה יותר של יצרניות רכב על כלים כאלה.

     

     

    סיאט רואה נחת מ'אטקה', שמכירותיו שיפרו מאד את שורת הרווח במאזן החברה, ובתוך מספר חודשים היא צפויה להשיק גם קרוסאובר גדול יותר, עם 7 מושבים, שהוא למעשה אחיו התאום של סקודה קודיאק (באותה מידה ש'קארוק' החדש של סקודה הוא אח תאום ל'אטקה').

    אורכו של ארונה כמעט 414 ס"מ, כלומר שהוא ארוך בכ-7.9 ס"מ מאיביזה וגבוה ממנה ב-9.9 ס"מ. נפח תא המטען שלו הוא 400 ליטרים כלומר גדול ב-108 ליטר מזה של איביזה, ובכ-46 ליטרים יותר מג'וק. בעיצובו החיצוני נראה 'ארונה' כמו הכלאה בין 'אטקה' לבין איביזה: מאד ברור שזהו בן למשפחת סיאט עם , וברור גם שזהו "ג'יפון עירוני" עם הפוזה שנדרשת בימינו כדי להתמודד מול רנו קפצ'ור, שברולט 'טראקס', אופל 'מוקה' ואחרים.

    העיצוב הפנימי, כצפוי מקרוסאובר, מתחיל בתנוחת ישיבה גבוהה ב-5.2 ס"מ ביחס לאיביזה, ובשמשה קדמית שמוצבת במצג מאונך יותר מאשר באיביזה. גם מושבי הנוסעים גבוהים יותר מאשר באיביזה – ב-6.2 ס"מ, ומרחב הראש גדול ב-3.7 ס"מ לנהג ולנוסע לידו, וב-3.3 ס"מ ליושבים מאחור. מערכת המולטימדיה תוצג מבעד למסך מגע גדול בגודל 8 אינטש וכוללת גם מצלמת חניה, והיא משובצת בתוך סביבת נהג דומה מאד, כמעט זהה, לזו של איביזה, שעליה כאמור הוא מבוסס.

     

     

    הגרסה הבסיסית של ארונה מונעת על-ידי מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי שמוצע עם שני הספקי מנוע: 95 כ"ס או 115 כ"ס. גרסת ה-95 כ"ס מוצעת עם תיבה ידנית בלבד וגרסת ה-115 כ"ס גם עם תיבה אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה. מנוע הטורבו-בנזין החדש של קבוצת פולקסווגן, ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמספק 150 כ"ס, מוצע אך ורק ברמת אבזור FR ורק עם תיבת הילוכים ידנית.

    גם מנוע הטורבו-דיזל הארבעה צילינדרי, בנפח 1.6 ליטר, מוצע בשתי רמות הספק דומות – 95 ו-115 כ"ס, אולם כאן מתהפכות היוצרות בנוגע לזיווג עם תיבת הילוכים רובוטית (שמוצעת רק בגרסת ה-95 כ"ס). באמצע השנה הבאה יתווסף להיצע גם מנוע טורבו-בנזין שמבוסס על מנוע ה-1.0 ליטר אבל יודע לקבל גם הזנה של גז טבעי דחוס, והוא יספק 90 כ"ס.

    "שווקים נבחרים" יקבלו גם מנוע שיהיה ככל הנראה פחות יקר: בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר שיספק 110 כ"ס. גרסת קופרה חמה, שתונע באמצעות מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר של גולף GTI צפויה להיות מושקת בעתיד הקרוב.

    גרסת האבזור ה"ספורטיבית", FR, מציעה שליטה בניהול המנוע ובשיכוך המתלים באמצעות בחירה בין ארבה "מצבי נהיגה" (רגיל, ספורטיבי, חסכוני ומותאם אישית).

     

     

    כמו כל דגם חדש שמבקש לעבור עם ציונים גבוהים את מבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP גם ארונה מציע מגוון מערכות סיוע לנהג ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית והתראה אקטיבית לסטייה מנתיב. כאופציה מוצעות גם התרעת כניסה לנתיב חסום, התרעת תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור וסייען חניה.

    'ארונה' ייוצר לצד איביזה במפעל של סיאט במרטורל, ליד ברצלונה, וזאת לאחר שבוצעו שם השקעות להגדלת כושר הייצור לחצי מיליון מכוניות בשנה, אם כי מוקדם עדיין לדעת האם זאת בשורה טובה ליושבים בציון או לא. מצד אחד, בשונה מ'אטקה' ומן הקרוסאובר הגדול יותר של סיאט, ששניהם נגזרים מכלים של סקודה ומיועדים לייצור אך ורק בצ'כיה, לסיאט יש שליטה הרבה יותר טובה בתמחור של כלים שמיוצרים במפעל שלה בספרד.

    בשנים האחרונות הדברים עבדו לטובתנו, היות שהיבואנית הישראלית הייתה לקוחה מצטיינת ל'איביזה' ואנשי סיאט מצידם עשו את המאמצים הנדרשים כדי לספק אותה לישראל במחירים תחרותיים. מבחינה זאת, מכיוון שמדובר בדגם תאום שמיוצר על אותו קו ייצור באותו מפעל, נקודת הפתיחה של 'ארונה' מבטיחה מאד ויש סיכוי שגם הוא יזעזע את הקטגוריה הרלבנטית לו עם מחירים אטרקטיביים.

    מצד שני, אם הביקוש העולמי ל'ארונה' יהיה גדול מידי (מנקודת מבטנו האגואיסטית כמובן) סיאט תעמוד בפני דילמה רצינית שעלולה ללחוץ אותה לייצר יותר 'ארונה' על חשבון איביזה, וכך אנחנו עלולים להיפגע פעמיים: ייתכן שהשוק הישראלי לא יוכל לקבל איביזות במחירים אטרקטיביים, וגם לא 'ארונות'. צריך, כמובן, לקוות שבסופו של יום יתרחש דווקא התסריט הראשון, האופטימי יותר, מכיוון שמחירים אטרקטיביים של 'ארונה' ישפיעו לטובת הצרכנים הישראלים על כל הקטגוריה הזאת.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.