• Ad
  • סובארו מחשמלת: תשיק היברידיות נטענות ומכוניות חשמליות

    סובארו תשיק החל מן השנה הקרובה סדרת מכוניות היברידיות נטענות, ולאחר מכן גם מספר דגמים חשמליים טהורים. המטרה המוצהרת: לשמר את חדוות הנהיגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סובארו תשיק כבר בשנה הקרובה גרסאות היברידיות נטענות של דגמים קיימים שלה, ובתוך 4 שנים תציג דגם חשמלי טהור ראשון בייצור סדרתי. כך מדווח הטיימס של יפן על-פי מקורותיו בסובארו.

     

     

    סובארו, כך עולה מן הידיעה שפורסמה ביפן, גיבשה מדיניות מקבילה לאסטרטגיה החדשה של ב.מ.וו: להתמקד בשלב ראשון ב"חישמול" כל הדגמים הקיימים שלה תוך התבססות על הדגמים הקיימים, ובמקביל לפתח מכוניות חשמליות טהורות. קו דמיון נוסף בין סובארו לב.מ.וו. הוא שאנשי סובארו מכריזים על-כך שהם רוצים "לשמר את ההנאה מנהיגה" גם בעידן החשמלי, אם כי את זה הם כמובן יצטרכו להוכיח במעשים ולא רק בהצהרות.

    על פי הטיימס של יפן סובארו תשיק דגמים היברידים-נטענים ראשית לכל בארצות הברית, שוק שבו היא מוכרת כ-60% מכלל המכוניות שהיא מייצאת, וזה יקרה – כאמור – כבר במהלך השנה הקרובה. במקביל, קברניטי סובארו החליטו להפסיק לייצר ולשווק מנועי דיזל כבר בתוך שנתיים. מדובר כמובן בהחלטה רציונלית בהתחשב בנתח הזעום של מכירות כאלה מתוך כלל המכירות של היצרנית היפנית הקטנה, ובכל זאת נוצרת תחושת החמצה לנוכח העובדה שסובארו היא בין יצרניות הרכב האחרונות שפיתחו מנוע דיזל והיא נכנסה לשוק הזה, בעיקר באירופה, מאוחר מאד.

    גם ההחלטה "לחשמל" את כל דגמי סובארו היא הגיונית מאד, לא רק לנוכח העובדה שרוב יצרניות הרכב כבר נמצאות בדרך לשם או מצהירות שהן עושות את הדרך הזאת, אלא מפני שבשוק האמריקני – הכל כך חשוב לסובארו כאמור – דרישות זיהום האוויר מחמירות "מרגע לרגע".

    השקת דגמים היברידים-נטענים חדשים תבוצע על-ידי סובארו במקביל להרחבת השימוש ב"פלטפורמה הגלובלית של סובארו", החדשה, שעליה יתבססו בעתיד כל דגמי החברה ואשר מחליפה 4 פלטפורמות אחרות של היצרנית. פלטפורמה זאת פותחה מראש באופן שיכול להכיל את רכיבי המערכות החשמליות הנדרשות, כמו סוללות וחיווט חשמלי, והיא מהווה, או תהווה, בסיס לאימפרזה, לגאסי, אאוטבק, פורסטר וגם של 'אסנט' – קרוסאובר בגודל מלא, עם 7 מושבים, שמחליף את 'טריבקה' ויוצג בסוף השבוע בתערוכת לוס אנג'לס.

    חשמלית טהורה תוך 4 שנים

    בשנת 2021, כך על-פי המקורות בסובארו, תושק מכונית חשמלית טהורה בייצור סדרתי, וככל הידוע לנו זאת לא תהיה מכונית עירונית צנועה אלא קרוסאובר אופנתי. בכוונת סובארו לייצר את המכונית החשמלית שלהם אצלה בבית, במחוז גונמה, ולשווק אותה כבר באותה שנה גם בארה"ב.

    המעניין, בהקשר זה, הוא שאנשי סובארו מצהירים שגם המכונית החשמלית שלהם – שתיבנה בסבירות רבה מאד על פלטפורמה שמפותחת בימים אלה על-ידי טויוטה (בעלת המניות היחידה הגדולה ביותר בסובארו) – "תציע כיף לנהיגה ותשמר על הערכים הספורטיביים של החברה".

    מהלך מעניין נוסף, בהקשר זה, הוא הצטרפות צפויה של סובארו לחברה חדשה שהוקמה לאחרונה ביוזמת טויוטה במטרה לפתח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות. בספטמבר השנה הכריזו טויוטה, מאזדה, וספקית החלקים היפנית המובילה 'דנסו', על הקמת מיזם שנקרא 'EV C.A. Spirit Co' בע"מ, כשהבעלות העיקרית בו בשלב הראשון היא של טויוטה (90%) ואילו כל אחת מן השותפות האחרות מחזיקה ב-5%.

    מאזדה וטויוטה מקיימות קשרי פיתוח טכנולוגיים ביניהן מזה זמן, ובאוגוסט השנה הכריזו על מיזוג חלקי ביניהן, ואילו דנסו היא ספקית החלפים העיקרית של טויוטה. הוספת סובארו לברית הזאת (ובהמשך אולי גם סוזוקי) היא מהלך הגיוני היות שאף אחת מן החברות לא ששה להשקיע לבדה את ההשקעות האדירות שנדרשות בעת פיתוח טכנולוגיה חדשה.

    בהודעה לעיתונות שפורסמה עם ההכרזה על הברית החדשה נאמר שהמיזם יעסיק בשלב ראשון 40 עובדים, רובם מהנדסים שיגיעו משלוש החברות, ושהיא תעסוק ב"פיתוח טכנולוגיות מבנה בסיסיות לכלי רכב חשמליים". אלה צפויים להוות בסיס לכל טווח הדגמים – ממכוניות קטנות ועד רכבי שטח ומשאיות קלות. במילים אחרות, המיזם המשותף יפתח את הפלטפורמה הנדרשת למכונית חשמלית טהורה, והשותפות ישתמשו בתכנון הזה כדי להוזיל את העלויות שלהן ולקצר את משך הזמן שנדרש להן כדי להציג מכונית חשמלית סדרתית.

    גם עבור טויוטה הגדולה מדובר בשינוי מסוים לאסטרטגיה שבה נקטה עד כה. טויוטה אמנם הקדימה את תעשיית הרכב עם טכנולוגיה היברידית, אולם לא מיהרה להשקיע ולפתח את השלב הקרוב והמתבקש הבא – מכוניות היברידיות-נטענות. זאת מכיוון שלטענת טויוטה השלב הבא באבולוציה של המכונית אמור היה להיות טכנולוגיית מימן, תחום שבו, יחד עם הונדה, היא מובילה כיום את התעשייה.

    אלא שההתפתחויות הנוכחיות בתעשיית הרכב, במידה רבה בעקבות "פרשת דיזלגייט", מאיצות בכל יצרניות הרכב לפתח ולהשיק במהירות מכוניות היברידיות-נטענות ומכוניות חשמליות, וטויוטה לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור. המצב של מאזדה, מבחינה זאת, אף יותר חמור היות שבהירושימה התעקשו להוסיף ולפתח את טכנולוגיית הבעירה הפנימית ואף הציגו לאחרונה את מנוע ה"בנדיז" – שילוב בין טכנולוגיית דיזל לטכנולוגיית בנזין (שנקראת על-ידם SKYACTIV-X).

    אפשר להניח במידה רבה של ודאות שגם סובארו תצטרף, כאמור, לעגלה שמובילה טויוטה ושהטכנולוגיה החשמלית שהיא תציג בעוד 4 שנים תהיה משותפת לברית שסביב טויוטה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.