• Ad
  • כל מה שתצטרכו לעשות כדי לנסוע בחינם במכונית שיתופית של 'אובר' זה לענות נכון על שאלות טריוויה. המודל העסקי: שיתוף פעולה עם מפרסמים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מי מאתנו לא חולם על להיכנס למונית ולפגוש בה את עידו רוזנבלום כדי שיעשיר אותנו עם כמה אלפי שקלים בזכות השכל החריף והזיכרון המושלם שלנו? אז הסיכוי לפגוש את מונית הכסף בין כל המוניות האמיתיות שמסתובבות בישראל לא גדול, אבל ממש בקרוב תוכלו להגשים חלק מן החלום הזה בכל נסיעה במכונית שיתופית בארה"ב, והכל באמצעות אפליקציה חדשה שתוכלו להוריד אל מכשיר הטלפון החכם שלכם. קבלו את ״אובר הכסף״.

     

     

     

    אפליקציה חדשה בשם ״ג׳וירייד טריוויה״ (Joyride Trivia) זמינה לעת עתה רק בחנות האפליקציות של אפל, אבל תתגלגל בקרוב גם לאנדרואיד. חברת הסטארט-אפ שפיתחה אותה, וזה עתה גייסה סכום ראשוני כ"קדם זרע" (גיוס "משפחה וחברים לפני סיבוב הגיוס הראשון), נוסדה על-ידי מייקל צ׳ינאנג ורומן חאווס, והיא מתאימה לכל מי שמשתמש בשירותי הנסיעות המשותפות של חברת 'אובר' בארה"ב, בתנאי שיש לו גם חשבון של 'פייפאל'.

    איך זה עובד? מורידים את האפליקציה ומשייכים אליה את חשבונות המשתמש ב'אובר' וב'פייפאל'. מעכשיו, בכל פעם שבה רוצים להזמין נסיעה עם 'אובר' ומפעילים את האפליקציה שלהם, מוקפצת למשתמש גם הודעה של האפליקציה החדשה ומציעה להשתתף במשחק טריוויה ולענות על עשר שאלות בנושא תרבות פופולרית. בשונה משירותי תוכן אחרים שמוצעים לנוסעי תחבורה שיתופית על-גבי מסכים שמותקנים במכוניות, כאן הכל מתנהל על מכשיר הטלפון האישי של הנוסע, וזה פותר לא מעט ענייני פרטיות – אך גם מנתק את הנהג מן האפשרות לחתוך לעצמו קופון קטן.

    יש גם מילכוד: אפשר באמת לצבור כסף ולזכות בנסיעות חינם, אבל רק אחרי שהמשתמש צבר כבר 20 דולר לחשבון הפייפאל שלו, כלומר שזה יקרה לרוב רק אחרי 2 או 3 נסיעות ממוצעות. מה שכן, במהלך הנסיעה לא יהיה משעמם, ובסופו של דבר יכולים חובבי הטריוויה לעשות קופה קטנה וגם לנסוע בחינם.

     

     

    אז מה הקטע של מפתחי האפליקציה? איך בדיוק הם עומדים להרוויח מכל העניין? האמת, זה די פשוט. כבר כיום  מוצעות לא מעט הצעות למשתמשי נסיעות שיתופיות – החל מרכישת מוצרים אשר מסופקים במכונית עצמה, דרך הזמנת מוצרי מכולת שנשלחים ישירות לבית, וכלה בצריכת תכנים ופרסומות מסוגים שונים. בראיון שהעניקו מפתחי האפליקציה לעיתון פורבס, הם מספרים שהמודל המסחרי שלהם מבוסס על שיתופי פעולה שונים עם מפרסמים. לדוגמא, כאשר חברת  דיסני תצא למסע פרסום של סרט חדש היא תשלם לסטארט-אפ כדי שיחבר ויפיץ שאלות שקשורות אליו. דמי הפרסום יכסו גם את עלות הנסיעה השיתופית וגם את רווחי הסטארט-אפ, ואילו דיסני תיכנס ישר לראש של חובבי הטריוויה בפרסום הכי ממוקד שיכול להיות. לדברי המפתחים הם כבר חתמו על מספר הסכמים לשיתופי פעולה עם גופים מסחריים, אולם בשלב זה הם עדיין לא חושפים פרטים לגביהם.

    כאמור, הסטארט-אפ סיים את שלב ה"קדם גיוס" שבו גוייסו 100 אלף דולר ראשונים, וכעת הוא מגייס כסף כדי לפתח את האפליקציה גם לאנדרואיד ולהרחיב את השירות גם לנסיעות עם חברת ליפט (Lyft). אנשי החברה מדווחים שכ-70% מבין מי שהורידו עד עתה את האפליקציה כבר ניסו את כוחם במהלך נסיעות עם אובר, אבל רק 10% מבין מי שניסו את כוחם הצליחו לענות עשר תשובות נכונות – ולזכות בנסיעה בחינם.

    בישראל, שבה שר התחבורה לא מאפשר ל'אובר' ול'ליפט' לפעול, כל שנותר לנו זה להמתין לעונה הבאה של "מונית הכסף".

     

    צילומים: יח"צ, 'אובר', Joyride Trivia

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נסיעה בחינם: כאשר כלכלת השיתוף פוגשת את מונית הכסף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.