• Ad
  • האם הגדשת טורבו ושיפור התנהגות הכביש יספיקו למכונית הסלון של מאזדה בקרב כנגד הקרוסאוברים האופנתיים? לא בטוח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארצות הברית היא שוק היצוא החשוב ביותר של מאזדה, ולכן היא משתמשת בתערוכת לוס אנג'לס, שתיפתח בפני הקהל בסוף השבוע, כדי להציג בה את מתיחת הפנים של אמצע החיים למאזדה 6.

     

     

    יחסית למתחרות הישירות שלה שם, טויוטה קאמרי והונדה אקורד, ל-6 היה עד כה חיסרון בהספק המנוע, על אף שהיחידה ה"אמריקנית" הנפוצה היא מנוע הבנזין האטמוספירי בנפח 2.5 ליטר. החידוש החשוב ביותר במתיחת הפנים הזאת, לכן, הוא מנוע טורבו-בנזין באותו נפח שמוצע לצד גרסה משודרגת של המנוע האטמוספירי.

    שינויי העיצוב החיצוני אינם רבים, אבל בהחלט קיימים, עם עיבוי מסגרת השבכה הקדמית, פנסי LED חדשים וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש בקוטר 17 או 19 אינטש.

    שינויים יותר חשובים בוצעו בתוך המכונית, גם בסביבת הנהג שנראית כעת יוקרתית ומפנקת יותר, וגם ברמת האבזור, ששודרגה. לדברי אנשי מאזדה, הדגש במתיחת הפנים, נוסף למנוע כמובן, הושם על שיפור התנהגות הכביש ותחושת הנוחות, ולצורך זה הוקשחו הקפיצים וחוזקו המתלים, ונעשתה עבודה גם על הגיאומטריה שלהם – והכל כדי לצמצם את גלגול הגוף ולאפשר לפחות רעש ורעידות לחדור אל תוך תא הנוסעים.

    עדיין לא נהגנו בה, כמובן, לכן אין לנו אלא להאמין לאנשי מאזדה שמבטיחים גם שהקשחת העיגון של מוט ההגה, ושינויים בכיול ההיגוי, מסייעים מצד אחד להפחתת רעידות בהגה ובמקביל גם לצמצום הנטייה לתת-היגוי ולהגברת התחושה הניטראלית שלו.

     

     

    שינויי עיצוב של הדאש בורד ולוח המכשירים, ושימוש בחומרים איכותיים יותר, יוצרים תחושה מרווחת יותר של הקוקפיט, ובין השאר הוגדלו המושבים והם מוצעים כסטנדרט עם חימום ואוורור. מסך המידע שבתוך לוח השעונים הוגדל לגודל של 7 אינטש, ובמרכז הדאש מותקן מעתה מסך מגע בגודל 8 אינטש אשר בין השאר מציג גם תמונת 360 מעלות של סביבת המכונית. נוסף למערכות הבטיחות המקובלות שופר האבזור הבסיסי, לשוק האמריקני לפחות, והוא כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקי תנועה.

    בכח הטורבו

    החידוש החשוב ביותר, כמובטח, בוצע מתחת למכסה המנוע, ראשית לכל במנוע הבנזין האטמוספירי אשר נוספה לו מערכת לניתוק צילינדרים. כמקובל במערכות כאלה מנותקת אספקת הדלק אל שניים מתוך ארבעת הצילינדרים כל עוד שהמנוע לא נמצא תחת עומס, וברגע שלוחצים על דוושת התאוצה הוא חוזר לספק את כל 184 סוסיו.

    מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר, החדש ב-6, הוצג לראשונה עם הקרוסאובר CX-9 והוא מספק 250 כ"ס וכ-43 קג"מ של מומנט. המנוע העיקרי בישראל יוסיף להיות כמובן ה-2.0 ליטר, שלא מוצג בארה"ב, אולם גם בו, כך מבטיחים היפנים, בוצעו שינויים שמשפרים את תצרוכת הדלק.

    בשנים האחרונות מבינים יבואני מאזדה לישראל שהם לא יכולים להתמודד יותר על החלקים הנמוכים והמרכזיים של השוק באמצעות מחיר, ולכן הם מתאמצים למצב את מאזדה כמותג פרימיום. לצורך זה הועלו מחירי המחירון של רוב הדגמים ובמקביל הם מוצעים עם רמות אבזור גבוהות יותר, במטרה להביא לקוחות שהשיקול הכספי הוא לא היחיד שחשוב עבורם ולשפר את הרווחיות גם אם על חשבון אובדן של נתח שוק. על כן סביר מאד שיבואני מאזדה יתאמצו להביא אלינו את גרסת הטורבו ולמצב אותה בראש הפירמידה של המותג בישראל, והשאלה היחידה כרגע היא אם האופציה הזאת "תיפתח" לשוק שלנו על-ידי היצרנית.

    מחיר המכונית המתוחה לא השתנה בארה"ב, ואצלנו הוא ייקבע בהתאם לתנאי המטבע והתחרות בשוק כאשר היא תגיע אלינו אחרי המחצית הראשונה של 2018.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתיחת פנים למאזדה 6: מנוע טורבו והתמקדות בנוחות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.