• Ad
  • כל מי שמתרגש מרכבים ישנים חולם על היום בו הוא ימצא מכונית מאובקת מאוד שנשכחה לפני עשרות שנים וכעת רק מחכה לזה שיושיע אותה, יסיר ממנה את סממני הזמן ויחזיר עטרה ליושנה. זה הזמן להזכר במציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    artcurial-baillon-collection-auction-009-1כל חובב רכב אמיתי ובמיוחד מי שמתרגש מרכבים ישנים חולם על היום הזה בו הוא ימצא באיזה אסם, בחניון נשכח מהעין, במבנה מסחרי או סתם מתחת לאיזה עץ או סככה מכונית מאובקת מאוד שהושארה שם לפני עשרות שנים וכעת רק מחכה לזה שיושיע אותה, יסיר ממנה את סממני הזמן ויחזיר עטרה ליושנה.

    החלום הזה גורם לחובבי רכבי אספנות בארץ ובעולם לצאת למסעות BARN FINDS, לאו דווקא באסמים אלא גם בכל מיני חורים רחוקים העין.
    הרוב המוחלט של המסעות הללו מסתיים במקרה הטוב במציאת פגרים רקובים לחלוטין ובלתי ניתנים לשיפוץ של רכבים נטולי כל ערך אספני, אבל מעת לעת, איפשהו על פני הגלובוס, בהחלט מתגלות מציאות בלתי נשכחות.
    בארץ לרוב מדובר ברכבים בעלי ערך שהוא מקסימום נוסטלגי או סנטימנטלי, אבל במקומות עם תרבות מוטורית מפותחת יותר נחשפו בשנים האחרונות אוספים נשכחים השווים מיליוני דולרים.

    מקבץ רכבי האספנות המדהים ביותר שהתגלה בעת האחרונה אותר באחוזה נטושה באזור כפרי במערב צרפת לפני מספר שנים.

    65465666

    במתחם רחב ידיים שרגל אדם לא דרכה בו שנים רבות נמצאו כמה עשרות כלי רכב נדירים למדי שנרכשו במהלך שנות ה-50', ה-60' וה-70' על ידי איש עסקים עשיר בשם רוג'ר בייון שהיה בעל חברת תעבורה וחובב רכב נלהב. בסוף שנות ה-70' איש העסקים נקלע לקשיים כלכליים ובהמשך חלה והאוסף המרשים נזנח מאחור.
    מרבית הרכבים הושארו מתחת לסככות מאולתרות וכמה בודדים אוחסנו בתנאים טובים יותר במבנה סגור.
    האוסף כלל עשרות רכבים מדגמים נדירים יותר או פחות ובין היתר היו שם רכבים מתוצרת בוגאטי, פרארי, מזראטי והיספנו סוויסה.

    הרכבים נתגלו במצבים שונים. אלה שאוחסנו מתחת לסככות סבלו מפגעי מזג האוויר ומריקבונות קשים הדורשים שיקום יסודי. .
    המכונית בעלת הערך הגבוה ביותר באוסף, פרארי 250 GT קליפורניה מודל 61', הושארה במשך כל השנים הללו במבנה סגור כשעליה ערימות של מגזיני רכב ישנים.

    חלק ממכוניות מהאוסף נמכרו לפני כשנה במכירה פומבית בפריז. הפרארי הנדירה גרפה סכום מרשים מאוד של 18.5 מיליון דולר מתוך סך הכנסות של 28.5 מיליון דולרים.

    454665אוסף נשכח גדול בהרבה (אך הרבה פחות נדיר), שכלל לא פחות מ-500 רכבים, נחשף ב-2013 לציבור במכירה פומבית שהתקיימה במדינת נברסקה שבארה"ב.
    ריי למברכט היה בעל סוכנות שברולט באזור מרחוק של נברסקה. בשנת 1958 הוא נתקע עם כמה מכוניות חדשת לחלוטין משנת המודל היוצאת שלא הצליח למכור. במקום למכור אותן במחיר מוזל, למברכט החליט לשמור את המכוניות במחסן גדול ובמגרש פתוח בסמוך לסוכנות בתקווה שיום אחד הן יהפכו לנדירות ובעלות ערך.
    למברכט עשה כך גם בשנה שלאחר מכן וגם בכל אלו שבאו בעקבותיה וכשבשנת 1996 סגר את הסוכנות בהאנגר הסמוך הצטברו כבר לא פחות מ-500 מכוניות חדשות שלא נעשה בהן שום שימוש ממודלים מגוונים מ-4 עשורים שונים.

    במשך לא מעט שנים בני משפחתו של למברכט לא הצליחו להחליט מה לעשות עם האוסף העצום של מכוניות חדשות לחלוטין שאביהם צבר, אך בעקבות עסקת נדל"ן גדולה הם נאלצו לפנות את המבנה והמגרש בו הרכבים אוחסנו במהלך כל השנים, דבר שהציץ לקבל החלטה ולהיפרד מהאוסף הענק.

    על אף שהיה מתבקש לערוך את המכירה בעיר מרכזית מהלך שכזה לא היה אפשרי מבחינה לוגיסטית בשל הכמות האדירה של הרכבים ובסופו של דבר לא פחות מ-15,000 אספני רכב מכל רכבי ארצות הברית פשטו על העיירה הקטנה בנברסקה, המונה רק 1,800 תושבים, כדי לנסות לשים את ידיהם על רכבים ישנים אך חדשים לחלוטין כמו טנדר מודל 58' עם 2 קילומטרים על מד המרחק, אימפלה 64' עם 18 קילומטרים, קורבט 78' עם 6 קילומטרים ועוד.

    עוד מצבור ענק של רכבים בעלי ערך אספני לא מבוטל התגלה לציבור לפני זמן לא רב במגרש גרוטאות הממוקם במרכז לוס אנג'לס.
    מדובר בפירוקיה של רכבים שהורדו מהכביש הקיימת כבר כמה עשרות שנים ומתמקדת ברכבים אירופאים של יצרני יוקרה וספורט. הסמיכות של המגרש להוליווד ולבוורלי הילס סיפקה למקום זרם בלתי פוסק של מכוניות מרשימות שהיום נחשבות לבעלות ערך אספני.
    משום מה בעלי המגרש מסרבים לשתף פעולה עם מומחי אספנות ועיתונאים שהתעניינו ברכבים הנדרים שבמגרש, אך יודעי דבר יודעים לספר על מאות רכבים אשר חלק לא מבוטל מהן ניתן לשקם ולהחזיר לכביש, כשבין היתר אפשרות למצוא עשרות רכבי פורשה 911 מכל המודלים והגרסאות, למבורגיני נדירות ומאות מרצדסים מכל הדגמים וביניהן גם, ככל הנראה, מרצדס נדירה במיוחד השווה מעל ל-10 מיליון דולרים שיוצרה בעבור רודולף קרצ'יולה, נהג המרוצים הידוע של קבוצת חצי הכסף בשנות ה-30'.
    שנים מאוחר יותר, בסוף שנות ה-70', המכונית הוצגה בתערוכת פבל ביץ' והתגלגלה לאחר זמן מה למגרש הגרוטאות המדובר בעקבות תקלה מכנית קשה ומאז לא נראתה יותר.

    545647

    מציאות אסם בהיקפים קטנים יותר מתגלות לעתים קרובות בהרבה. לפעמים קפסולות הזמן מסתתרות במקומות שכוחי אל ולפעמים גם ממש מתחת לעין, במקומות בהם יש תנועה יומיומית של אנשים, כמו חניון של בניין מגורים יוקרתי במרכז טורנטו בו פרארי 365 דייטונה מודל 71' חיכתה במשך קרוב ל-30 שנה שמישהו ירים ממנה את הכיסוי ויגאל אותה מבדידותה.
    המכונית נרכשה כחדשה על ידי איש עסקים קנדי שאסף אותה מהמפעל באיטליה, טייל איתה במשך חודש באירופה ולאחר מכן שלח אותה לקנדה. במשך יותר מעשור הפרארי שימשה את אותו איש העסקים מעת לעת ובמהלך הזמן הזה נצטברו על המד כ-70 אלף קילומטרים.
    לקראת סוף שנות ה-80' איש העסקים כיסה אותה היטב, ניתק את המצבר ויצא לטיול ממושך באסיה. הוא שב ממנו די מזמן אך לא חזר להשתמש ברכב שבחניה.
    לפני קצת יותר משנה, 44 שנים אחרי שיוצרה ונמכרה בעבור 18 אלף דולרים, היא החליפה ידיים בתמורה ל-770 אלף דולרים.

    מציאת אסם זולה בהרבה אך נדירה למדי ובעלת זיקה ארץ ישראלית הוצעה לפני מספר חודשים למכירה ברשת לאחר שנתגלתה במדינת מיסיסיפי שבארצות הברית. מדובר בסברה רודסטר ספורט משנות ה-60', אולי המכונית המרשימה ביותר שיוצרה מעולם בישראל. הסברה נמכרה לאחר שנים בהן הוזנחה בעבור סכום של כ-5000 דולרים.

    s-l1600-4-1-1024x576

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.