• Ad
  • המנכ"ל מולר מבטיח "לא להשאיר אבן על אבן" בחקירת פרשת "דיזל-גייט" ולעשות כל מאמץ כדי לזכות מחדש באמון הלקוחות וכלל הציבור. הוא הכריז על עצירת כל ההשקעות ומזהיר מפני "קיצוצי התייעלות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאתיאס מולרמתיאס מולר, מנכ"ל קבוצת פולקסוואגן, נאם אמש בפני 20 אלף מעובדי החברה באחד מאולמות הייצור במפעל של החברה בעיר וולפסבורג שבגרמניה והבטיח  "הבהרה מהירה וחסרת רחמים" של שערוריית מבחני פליטת המזהמים.

    מולר הדגיש שמה שקרה בפרשה זאת מנוגד לכל ערכי הקבוצה ואנשיה, ושלכך אין כל תירוץ.

    יחד עם זאת הפציר מולר בעובדים להתחזק ולהתגבר: "אנחנו יכולים ואנחנו נצליח להתגבר על המשבר הזה מפני שפולקסווגן ניצבת על יסודות מוצקים ומעל לכל מפני שיש לנו את קבוצת (אנשי) הרכב הטובה ביותר שמישהו יכול לבקש לעצמו".

    מולר הוסיף שהחברה תעשה כל שביכולתה כדי להבטיח שפולקסווגן תוסיף לעמוד איתן ולהבטיח את מקומות העבודה של עובדיה.

    "מלבד הנזק הכספי העצום, שאותו עדיין אין אפשרות להעריך היום" אמר מולר,  "המשבר הזה הוא בראש ובראשונה משבר אמון  אשר נוגע ממש בליבה של החברה ובזהות שלנו – אלה כלי הרכב (שאנחנו מייצרים – ג.מ.).  איתנות, מהימנות ואמינות שייכת למהות המותג פולקסוואגן, ולכן המשימה החשובה ביותר שלנו תהיה אפוא לזכות בחזרה באמון שאבדנו בקרב הלקוחות, השותפים שלנו, המשקיעים והציבור הרחב".

    Volkswagen Golf

    שקיפות ופתיחות מעל הכל

    לדברי מולר, הצעד הראשון לתיקון הנזקים הוא להשיג הבהרה מהירה וחסרת רחמים של מצב העניינים: "רק כשהכל יהיה מונח על השולחן ולא תישאר עוד אבן אחת שלא הפכנו, רק אז נוכל לקוות שאנשים יוכלו לשוב ולסמוך עלינו שוב".

    המנכ"ל ביקש את אורך הרוח וההבנה של העובדים ואמר שגם הוא עדיין לא יודע את התשובות לשאלות רבות: "תאמינו לי, ממש כמותכם אני חסר סבלנות (לדעת את התשובות – ג.מ.) אבל במצב הזה, עם ארבעה מותגים ודגמים רבים שלכל אחד מהם גרסאות שונות, תשומת לב ואחריות חשובים אפילו יותר מהמהירות".

    מולר אמר לעובדים שצוות מיוחד של החברה כבר גיבש תכנית פעולה שהצעד הראשון שלה הוא הודעה לכלל הלקוחות שנפגעו, ובתוך "זמן קצר" יוצגו הפתרונות הטכניים לרשויות – ובפרט לרשות התחבורה הפדרלית הגרמנית.

    לדבריו, במקרים רבים יספיק עדכון תוכנה אבל בכלי רכב מסוימים יידרשו גם  שינויי חומרה. "בעוד שהפתרונים הטכניים לבעיות האלה קרובים" הוא אמר, "אי אפשר לכמת את ההשלכות המסחריות והכלכליות, ולכן החברה חייבת להגיב כעת במהירות. זאת הסיבה שאנחנו מבצעים סקירה ביקורתית של כל ההשקעות המתוכננות שלנו. כל דבר שהוא לא הכרחי יבוטל או יידחה, ואני רוצה להיות כנה לחלוטין ולומר שזה לא יהיה תהליך ללא כאבים."

    מולר סיכם את נאומו בכך שחזר ואמר שהחברה חייבת להשיג חיסכון עצום כדי "לנהל את ההשלכות של משבר זה". הוא אמר שהחברה לא יכולה להרשות לעצמה "לחסוך בעתיד" ובכך רמז על "קיצוצי התייעלות" קרובים.

    מולר חזר ואמר שלא כל העובדות ידועות עדיין, אבל "מסקנה אחת כבר ברורה:   פולקסווגן חייבת להוכיח את היושרה שלה לא רק על הנייר אלא בכל עת ובכל מקום. אנחנו נעשה כל מאמץ כדי להיות בטוחים שהחוקים והכללים יכובדו על ידי כולם כדי לזכות מחדש באמונם של אנשים בכל מקום".

    בעוד שמן הנאום אפשר היה להבין שעובדי החברה – שלא היו אשמים ברמאות – צפויים לשאת בדרך זו או אחרת בתוצאות הנזק הכלכלי האדיר שנגרם לה – בין אם בקיצוצי שכר, ויתור על תנאים או פיטורים – מולר לא אמר במפורש מה תהיה תרומת ההנהלה למשבר. למשל, הוא לא הבטיח קיצוצי שכר ניכרים בקרב שכבת ההנהלה שסרחה (למעט כמובן המנהלים שיפוטרו ואולי אף יואשמו באישומים פליליים).

    אבל למולר יש הזדמנות לתקן את הרושם הזה הערב, בישיבת הדירקטוריון של החברה שבה יוכל להציג גם תוכנית לקיצוץ בשכר המנהלים, כתרומתם הצנועה לפתרון המשבר.

    VW29574.13 DB99 3013

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מנכ"ל פולקסוואגן בפני 20 אלף עובדים: אנחנו נתקן ונתגבר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.