תפריט

את מי בחר שר התחבורה לתפקיד מנהל הרשות לבטיחות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

השר ישראל כץ בחר לתפקיד מנכ"ל הרשות לבטיחות את מרדכי בהירי-דואני, מי ששימש בעבר כמנכ"ל עיריית יהוד-מונוסון. ומה עם ניסיון בתחום הבטיחות? נראה שזה דווקא יכול להפריע

שר התחבורה, ישראל כץ, קיבל את המלצתה של ועדת איתור שמינתה מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובחר את מרדכי בהירי-דואני לתפקיד מנכ"ל הרשות. בלשכת השר אמרו היום (א') כי המנכ"ל החדש נבחר מבין שלושה מועמדים סופיים שהומלצו על-ידי ועדת האיתור. כעת יועבר מינויו של בהירי-דואני לאישורה של הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי ("ועדת ברנר").

בהירי-דואני שימש בעבר כמנכ"ל עיריית יהוד-מונוסון, והוא אינו מוכר בתחום הבטיחות. נראה שהיעדר ניסיון בתחום נחשב דווקא ליתרון: יו"ר הרשות לבטיחות, יעקב שיינין, נחשב למי שמנהל בפועל את הרשות, ולכן מינויו של מועמד חיצוני שאינו מתמצא בתחום, יקל על היו"ר בהשגת מטרותיו. בעניין זה ראוי לזכור כי המנכ"ל הקודם, רון מוסקוביץ', התפטר מתפקידו על-רקע סכסוך ממושך וחריף עם שיינין – סכסוך שהתמקד בענייני חלוקת סמכויות ותפקידים בין שני הבכירים.

בשיחה עם אתר החדשות ynet, התייחס יו"ר הרשות שיינין להיעדר הניסיון של מנכ"ל הרשות הנבחר בתחום הבטיחות: "אנחנו צריכים ברשות מנכ"ל אשר יבצע מדיניות, מנהל בעל יכולת ביצוע יוצאת דופן, ולא מומחה לבטיחות בדרכים. כאלה יש לנו די והותר ברשות. יש לרשות כרגע תכנית, יעדים, תקציב ומטלות שאושרו כולם על-ידי שר התחבורה. לכן חיפשנו מנהל מוכשר שיודע לדחוף דברים".

יש לציין כי מאז תחילת השנה פועלת הרשות לבטיחות ללא תקציב מאושר – מצב שמיוחס ברובו לחילוקי הדעות בין המנכ"ל ויו"ר הרשות, וכן להחלטת המנכ"ל לפרוש מתפקידו לפני כחצי שנה. "זה היה יותר עניין של התדיינות פנימית בתוך הרשות, ולאחר מכן התדיינות בין המשרד לבין הרשות", הסביר שר התחבורה את המצב הלקוי, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר במליאת הכנסת. "אני חתמתי (על התקציב, ש.ה)… ושר האוצר הוא – לא צפויה שום בעיה – הוא יחתום בימים הקרובים".