• Ad
  • פולקסוואגן גולף ספורטוואגן

    מנהל בפולקסווגן ארה"ב נעצר בגלל הונאת דיזלגייט

    בעיתוי תמוה עצרו אנשי ה-FBI את מהנדס פולקסווגן אוליבר שמידט באשמת הונאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הניו-יורק טיימס האמריקני מדווח היום (ב') שבמהלך סוף השבוע עצרו אנשי הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) את אחד המהנדסים הבכירים של פולקסווגן באמריקה, וזאת בחשד להונאת השלטונות במסגרת "פרשת דיזלגייט".

     

     

    על פי הדיווח של הטיימס עצרו אנשי הבולשת את אוליבר שמידט, מי שניהל את "חטיבת התאמת התקינה" של פולקסווגן בין השנים 2014 עד מרץ 2015, ועל אף שהוא נעצר בפלורידה הוא הובא בפני שופט בצידה האחר של ארה"ב – בדטרויט, מישיגן.

    עיתוי המעצר – ערב פתיחת תערוכת המכוניות הבינלאומית של דטרויט, יכול להיות צרוף מקרים אבל עלול גם להעיד על ההתנהלות של הבולשת הפדרלית, וזאת בעיקר לנוכח העובדה שאך לאחרונה פורסם שפולקסווגן קרובה להגיע להסדר עם הרגולטורים האמריקנים ו"להוריד מן השולחן" את הפרשה.

    שמו של שמידט עלה בתביעה שהוגשה כנגד חברת פולקסווגן בניו יורק על-ידי התובע הכללי של מסצ'וסטס, והוא הואשם על-ידו בכך ששיחק תפקיד חשוב במאמצי הטיוח וההסתרה של החברה ערב חשיפת הפרשה בספטמבר 2015.
    בשעתו נאמר לגבי שמידט, כמו גם לגבי בכירים אחרים בחברה, שהם הטעו את הרגולטורים האמריקנים בכך שסיפקו להם הסברים שקריים לגבי נתונים ותוצאות מבחנים.

    כזכור, חברת פולקסווגן הודתה שהתקינה במערכות ניהול מנוע שונות, של מנועי דיזל, תוכנות שנועדו לזהות מצבים שבהם המכוניות נבדקות על-ידי מכשירי בדיקה (או נמצאות במהלך בדיקה) ולמהלך הבדיקה הן משנות את אופן פעולת המנוע כך שהוא ייצר פחות זיהום אוויר אך יצרוך יותר דלק.

    החברה התנצלה, הגיעה להסדרים שונים עם רשויות אכיפת חוק בארה"ב ובמדינות נוספות, ונמצאת במהלך של קריאה לתיקון של חלק מן המכוניות ושל רכישת מכוניות אחרות מלקוחות.

    בפולקסווגן סרבו להגיב על הדיווח של הטיימס אודות המעצר ומסרו בתגובה ש"החברה ממשיכה לשתף פעולה עם משרד המשפטים ופועלת כדי לפתור עניינים שנותרו בארצות הברית".

    סוכנות רויטרס מדווחת שבשבוע שעבר גזר בית משפט בדרום קוריאה עונש מאסר של שנה וחצי על בכיר בחטיבה המקומית של פולקסווגן בקוריאה, וזאת לאחר שהורשע במסירת מסמכים כוזבים אודות התוצאות של בדיקות רעש ופליטת מזהמים שהוגשו לממשלה לצורך היבוא של כלי רכב מתוצרת פולקסווגן.

    בחודש ספטמבר האחרון הודה ג'יימס רוברט ליאנג, מהנדס לשעבר בשורות פולקסווגן, בחלקו בפרשת ההונאה של השלטונות האמריקנים, וזאת במסגרת עסקת טיעון שבה הוא קיבל על עצמו הרשעה פלילית ותקופת מאסר, ככל הנראה מקוצרת ביחס למה שעלול היה לקבל לו היה מתקיים משפט מלא.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.