• Ad
  • טויוטה פרשה את חסותה על קבוצת מתנדבים יפנית שמפתחת מכונית מעופפת. החזון: לפתוח את המשחקים האולימפיים עם מכונית רחפנית מייצור סדרתי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרעיון של קבוצת Carivator עלול היה להישמע מופרך לחלוטין אך לפני חמש שנים, ובאותה מידה עשוי להישמע טבעי לגמרי חמש שנים מהיום: מכוניות רחפניות ימריאו אנכית מכל כביש ציבורי וירחפו מעל לערים ולעומסי התנועה.

     

     

    אנשי טויוטה, למשל, חושבים שזה רעיון מדליק, תרתי משמע, ולכן הם משלבים אותו לכל הפחות באחת התוכניות שלהם להפגנת יכולת במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020: מכונית מעופפת שנקראת 'סקאי דרייב' (Skydrive) תדליק – לא מעט בזכות העזרה שלהם – את הלהבה האולימפית שתבער לאורך האירוע כולו.

    סקאי דרייב יהיה כלי רכב לנהג בודד שמסוגל להמריא ולנחות אנכית, אורכו יהיה 2.9 מטרים והוא מפותח במסגרת פרויקט התנדבותי שמעסיק כ-30 מהנדסים ועובדים על חשבון זמנם הפנוי. אנשי קארטיביטור, שמפתחים אותו, מקווים לבנות כלי מוכן לטיסות מבחן מאוישות כבר בסוף השנה הבאה ולהיכנס לייצור סדרתי מיד אחרי אולימפיאדת טוקיו בשנת 2020.

    כלי הרכב המעופף אמור לרחף בגובה של כמטר אחד מעל לכביש כאשר הוא במצב "נסיעה" – למשל בעת כניסה לחניונים או בעת שהוא נמצא בדרכו ליעד שאי אפשר לטוס לידו, ולעופף בגובה של כ-10 מטרים ובמהירות של כ-100 קמ"ש בזמן שהוא במצב טיסה – כל זאת באמצעות ארבעה מדחפים שמונעים באמצעות מנועים חשמליים.

    הרעיון של כלי רכב שמסוגלים להמריא ולנחות אנכית הפך בשנים האחרונות נפוץ מאד – במקביל להתפתחויות האדירות בתחומי הרחפנים מחד ואגירת אנרגיה בסוללות חשמליות מאידך, וכיום הוא מעסיק מספר רב מאד של חברות מבוססות כמו איירבאס וחברות הזנק – שעל חלקן כתבנו כאן לא מעט. בין השאר נמצאים במירוץ הזה חברת הסטארט אפ 'קיטי הוק' שבה מעורב לארי פייג', אחד משני מייסדי גוגל, איירבאס, כאמור, המיזם הסיני 'איהאנג' עם דגם 184 שלהם, 3-PAL-V ONE ההולנדית,חברת טרפוג'יה האמריקנית עם 'טרנזישן' שלה, וגם חברת שיתוף-הנסיעות אובר.

    Cartivator נוסדה בשנת 2012 לאחר שמנהיג הפרויקט, צאבאסה נקמורה זכה בתחרות של יזמים צעירים. מאז הוא הספיק לגייס שלושים מהנדסים ועובדים שהסכימו לתרום את זמנם הפנוי לטובת הפרויקט, וגם את מאספומי מיווה (Masafumi Miwa), מומחה יפני למטוסים זעירים ללא טייס אשר משמש כפרופסור להנדסת מכונות באוניברסיטת טוקושימה. טאיזו סון (Taizo Sun), מייסד חברת GungHo היפנית אשר מפתחת משחקי וידאו אינטרנט היה בין התורמים הראשונים לפרויקט ובנוסף גויסו גם כ-22 אלף דולר באמצעות מימון המונים.

    במהלך השבוע שעבר הסכימה חברת טויוטה, באמצעות קבוצת חברות שקשורה אליה (בהן מספר חטיבות של טויוטה, יצרנית החלקים 'דנסו', חברת דייהטסו שבבעלות טויוטה ועוד) להשקיע במיזם יותר מ-350,000 דולר במטרה להגיע לכל הפחות למצב שבו כלי רכב מרחף מאוייש מדליק את הלהבה האולימפית עם פתיחת המשחקים של אולימפיאדת טוקיו 2020.

    כמו כל המיזמים האחרים גם Cartivator ייאלץ להתמודד לא רק עם פיתוח הטכנולוגיה אלא גם עם רגולציה בכלל ופתרון של בעיות בטיחות בפרט – אחרי הכל (כפי שציין גם אלון מאסק בהקשר אחר) – אף אחד לא רוצה ללכת ברחוב ולחטוף מכונית מעופפת על הראש, אלא שאסור להקל ראש במעורבות של טויוטה בפרויקט וביכולת הסיוע שלה בהקשרים רגולטוריים.

     

     

    טויוטה הקימה כבר בנובמבר 2015 קרן ייעודית להשקעה בחברות הזנק וברעיונות חדשניים, וביום רביעי שעבר הכריזה על השקעה של 9.3 מיליאד דולר (!) בטכנולוגיות עתידיות. "דברים לא יתקדמו אם נמתין ונממן רעיונות רק כאשר הטכנולוגיה תהיה מוכנה", אמר באותו מעמד טאקשי איצ'יאמאדה, יו"ר טויוטה.

     

    בלי קשר לרחפן, יצרניות הרכב היפניות, והממשלה היפנית, מתכננות לנצל את המשחקים האולימפיים כדי לבצע תצוגת תכלית מהממת של מספר רב של פרויקטים בתחומי הרכב, התחבורה והטכנולוגיה שמשמשת אותם, למשל עם כלי רכב אוטונומיים אשר ישנעו את הספורטאים בין הכפר האולימפי לבין האצטדיונים השונים, וכן כלי רכב מונעים באמצעות תאי דלק ומימן אשר ידגימו את מהפכת האנרגיה שמובילה הממשלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכונית מעופפת תדליק את הלהבה האולימפית בטוקיו 2020

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.