• Ad
  • מכוון למרכז: סיטרואן C5 איירקרוס הושק בישראל

    הקרוסאובר הבכיר של סיטרואן מוצע מעתה בישראל ומכניס אותה לזירה רותחת של קרוסאוברים משפחתיים. הנשק של הצרפתים: עיצוב מקורי ודגש על שימושיות ונוחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    לאחר היעדרות ארוכה שבה סיטרואן אל פלח השוק של רכבי פנאי משפחתיים בישראל עם השקתו, הבוקר (ב'), של  C5 איירקרוס. סיטרואן שיחקה בעבר תפקיד בשוק הזה, ולו לתקופה קצרה, עם C קרוסר, שהיה למעשה מיצובישי אאוטלנדר בתחפושת. אלא שמחיר גבוה, עיצוב לא ברור, והיעדר ייחוד הן ככל הנראה הסיבות לכך שהוא לא היה יותר מאשר אפיזודה חולפת במקומותינו, ולא מאד מוצלחת.

    C5 איירקרוס אמור וצריך להיות שונה לחלוטין, ולא רק מכיוון שמצבה של סיטרואן, כמו כל קבוצת פיג'ו-סיטרואן-אופל  המתחדשת והמתחזקת שונה, אלא מכיוון שהפעם זה דגם חדיש ומקורי אשר מכוון אל מרכז קטגוריה לוהטת, שהפכה להיות הגדולה והמבוקשת ביותר בשוק הרכב הישראלי. C5 איירקרוס אמור להביא איתו ערך מוסף "סיטרואני" שכולל  בעיקר עיצוב ייחודי. עיצוב, כידוע, הוא אחד ממקדמי המכירות העיקריים בפלח השוק האופנתי של קרוסאוברים.

     


    C5 איירקרוס משלים את היצע הקרוסאוברים העדכני של סיטרואן אשר מתחיל ב-C3 איירקרוס שהושק בשנה שעברה, וממשיך ב-C4 קקטוס המחודש שהושק בישראל לפני מספר חודשים. C5 איירקורס חולק את אותה שפת עיצוב עם  אחיו הקטנים, וזה בא לידי ביטוי בחזית "מחייכת" עם פנסים שמחולקים למספר מפלסים, ועם קווי מתאר מעוגלים שמעניקים לו מראה שמנמן. מעבר לכך, C5 איירקרוס נאמן גם לתפישה ולערכי המותג העדכניים של סיטרואן אשר מציבים את הנוחות ואת השימושיות בראש סדר העדיפויות. עובדה זאת באה לידי ביטוי בעיקר בשימוש בבולמי זעזועים עם כריות הידראוליות, שאותם פגשנו לראשונה ב-C4 קקטוס המחודש, וכן במושבים עם ספוג גמיש ובשורת מושבים אחורית עם שלושה מושבים נפרדים ומתכווננים.

    הפלטפורמה של C5 איירקרוס היא זאת המודולרית שמוכרת לנו מפיג'ו 3008/5008, D7 קרוסבק ואופל גרנדלנד. בהשוואה לפיג'ו 3008 זה כלי מעט גדול יותר בכל מימד, והחשוב בהם הוא בסיס גלגלים נדיב באורך 273 ס"מ. האורך הכללי, 450 ס"מ, ארוך ב-6.5 ס"מ מ-3008.

     



    C5 איירקרוס מוצע אצלנו עם שני מנועים לבחירה: 1.5 ליטר טורבו דיזל שמספק 130 כ"ס או 1.6 ליטר טורבו בנזין שמספק 180 כ"ס, ושניהם מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שמונה יחסי ההעברה מתוצרת איישין. כמעט כרגיל בפיג'ו-סיטרואן בשנים האחרונות – גרסת הדיזל הבסיסית היא הפחות יקרה מבין השתיים, והיא מתחילה עם מחיר מחירון של 150 אלף ש"ח. כך נכנס איירקרוס לתחרות בתת נישה חדשה שנבראה לאחרונה: קרוסאוברים מונעי דיזל שמחיריהם נמוכים ממחירי גרסאות הבנזין. הסיבה לכך, מיותר לציין, היא צניחה בביקושים למנועי דיזל באירופה בגלל הגבלות שונות שמוטלות עליהם שם ומעבר להנעה אלטרנטיבית. מחיר המחירון של גרסת הבנזין  מתחיל ב-160 אלף ש"ח.

    האבזור של שתי רמות האבזור נדיב למדי וכולל כבר ברמה הבסיסית מערכת מולטימדיה מקורית שמשולבת עם מצלמת חניה, יש גם התנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש. אבזור הבטיחות מקיף למדי ובנוסף לבלימת חירום אוטונומית יש גם מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה מפני תנועה בשטחים מתים, זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

     


    בתוספת לא מבוטלת של 20 אלף ש"ח אפשר לקבל את רמת האבזור הבכירה – Shine Pack שבה נוספות גם בקרת שיוט אדפטיבית, גג שמש פנורמי חשמלי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, לוח מחוונים דיגיטלי, פנסי LED קדמיים, מושבי נוחות משודרגים בשילוב ריפוד עור חלקי, מערכת חניה אוטומטית וחישוקים בקוטר 19 אינטש.

    במהלך השקה מקומית שנערכה היום הזדמן לנו לנהוג ב-C5 איירקרוס מספיק כדי לקבל טעימה ולחזק תחושות שמהן התרשמנו במהלך הנהיגה בהשקה העולמית, למשל בנוגע לבידוד רעשים מצויין. אלא שמסלול ההשקה היה קצר מכדי להתרשם ולהתחייב בפניכם על כל מה שצריך עבור מבחן מקיף וממצה. מבחן שכזה נבצע בזמן הקרוב, כאשר השאלה שבה נתמקד היא אם יש לסיטרואן C5 סיכוי להיות דגם דומיננטי בקטגוריה צפופה, או לכל הפחות לשחזר את ההצלחה של פיג'ו 3008 היקר ממנו באופן משמעותי.

    צילומים: רונן טופלברג

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.