• Ad
  • מיצובישי מגלה עוד טפח: אקליפס קרוס בדרך לישראל

    לקראת תערוכת ז'נבה מכריזה מיצובישי על שמו של הקרוסאובר שיתמודד מול טויוטה C-HR מחד וקיה ספורטאז' מאידך. קווים ספורטיביים, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, וסמל יפני מוערך יכולים לעשות הרבה – אבל לא את מה שיכול היה לעשות כאן תג מחיר אטרקטיבי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שוק הקרוסאוברים הבוער שלנו יזכה השנה במתחרה בעל פוטנציאל מכירות גדול מבית מיצובישי, וכצפוי הוא קיבל כעת את השם הרשמי אך המסורבל משהו 'אקליפס קרוס'.

     

     

    מיצובישי כבר חשפה רמזים אודות הקרוסאובר הקומפקטי שלה, אשר יושק בעוד כשלושה שבועות בתערוכת ז'נבה, וגולשי TheCar כבר קיבלו כאן את הפרטים העיקריים אודותיו.

    חשיפת השם הרשמי שמיצובישי בחרה עבורו, וכן תמונות רשמיות של צללית מעט יותר ברורה שלו, לא מוסיפה לנו יותר מידי מידע מוצק וחדש מטעם היצרנית היפנית שהשליטה בה נרכשה זה לא מכבר על-ידי ניסאן.

    אפשר רק לתהות מדוע מכל השמות שבעולם בחרו היפנים דווקא בשם מותג שמוכר בעיקר לאמריקנים לא צעירים, ואשר התנוסס על מכונית בעיצוב ספורט-קופה שנבנתה על בסיס מיצובישי גלאנט בין השנים 1989 ל-2012.

    יחסית לשמות הדגמים שבהם הוא יתחרה: ספורטאז', טוסון, קשקאי, אטקה, 3008, יטי וכיוצא באלה יש משהו מסורבל בשם שמורכב משתי מילים – אם כי שני השמות המעודדים (אותנו) ביותר בהקשר שלו הם דווקא 'אאוטלנדר' ו'C-HR'.

    'אאוטלנדר' הוא הכלי שאחראי יותר מכל להצלחה הגדולה של מיצובישי באירופה וגם בישראל (אם מתעלמים מאטראז' וספייס סטאר שמייצרות מספרים גדולים בציי הרכב), והוא גם זה שמקבע חסם עליון מבחינת טווח המחירים הצפוי לדגם החדש.

    C-HR, של טויוטה, ממסגר סופית את רף המחיר של כ-140 אלף ש"ח שמעליו יהיה קשה ל'אקליפס קרוס' להעפיל, וזאת למרות שהוא מונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין גדול יותר – מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר מבית מיצובישי. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רציפה שאליה ישודך בדגמי הדיזל מנוע בנפח 2.2 ליטר, בסוף 2017 תושק גם גרסה כפולת הנעה של שני אלה ובהמשך תוצג גם גרסה היברידית-נטענת.

    כפי שכבר כתבנו כאן במספר הזדמנויות, 'אקליפס קרוס' הוא כלי קטן מן האאוטלנדר, והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה של מיצובישי שגרסה מוארכת שלה תהווה בסיס ל'אאוטלנדר' העתידי שיושק בעוד מעט יותר משנה.

    תמונות ה'טיזר' החדשות שמיצובישי פרסמה מגלות אף מחוטב וקו פרופיל משופע עם חלון אחורי שנחתך בתלילות, וספוילר אחורי מאסיבי שנראה יצוק בגוש אחד עם פנסים אחוריים בעלי בולטות ונחישות.
    כל אלה לא מתקרבים למידת הנועזות של טויוטה C-HR אבל נראים כאבולוציה הגיונית של 'ASX' ו'אאוטלנדר'. הקשר היחיד בין הקרוסאובר החדש לבין 'אקליפס' המקורית של מיצובישי הוא רמז לתצורת 'קופה' בקו הפרופיל (אשר נראה יותר כמו סטיישן ספורטיבי), ולמרות זאת מותר לנו עדיין לפנטז על כך שבדומה ל-C-HR של טויוטה זה יהיה גם כלי שכיף לנהוג בו – בעיקר לנוכח הידיעה שיש לו מתלה אחורי מושקע מסוג 'רב-חיבורי' ומנוע שמייצר כ-21 קג"מ של מומנט.

    באירופה, וגם בישראל, צפויה תחילת המכירה של אקליפס ברבעון השלישי של השנה, וקשה להגזים בחשיבותו של קרוסאובר קומפקטי שנושא שם מותג מוערך מאד בישראל.

    שאלת 130 אלף השקלים היא עד כמה תהיה נועזת גישתם של יבואני מיצובישי לישראל לסוגיית המחיר של אקליפס קרוס, ולמרבה הצער נדמה שהתשובה ברורה ומעט מאכזבת.

    בשנים האחרונות יש לחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי לישראל, מדיניות מחירים די ברורה שמותירה מרווח בין מחיר המחירון הרשמי לבין מחירי העסקאות שמבוצעות בפועל עם חלק מלקוחותיה.
    במילים אחרות, ולאחר שהגדרנו את הרף העליון שמעליו 'אקליפס קרוס' לא ידגדג לאף מתחרה אחר בשוק, קשה להאמין שיבואני מיצובישי יהיו נועזים כמו יבואני קיה עם ספורטאז' בשעתו ויקבעו לו רף מחיר נמוך ואטרקטיבי.

    אחת הסיבות לכך היא ש'אקליפס קרוס' ב-130,000 ש"ח יכול אמנם "לקרוע את השוק" ולעשות כאב ראש רציני לכל הנזכרים לעיל – אלא שאחד מאלה הוא יונדאי טוסון שמיובא על-ידי אותו יבואן…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.