• Ad
  • מייסד גוגל רוצה לבנות מכונית מעופפת

    לא רק מכוניות אוטונומיות על הכבישים, לארי פייג', מייסד גוגל, משקיע בשנים האחרונות מיליונים רבים מהונו הפרטי במיזם לפיתוח מכונית מעופפת. האם האיש שהקים את החברה ששינתה את החיים של כל אחד מאיתנו יהפוך כלי הרכב מסרטי המדע בדיוני שגדלנו עליהם למציאות?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    לארי פייג'. צילום: וויקימדיה

    "שילוב בין מטוס למכונית זה השלב הבא. אתם יכולים לחייך, אבל בקרוב זה יגיע", הצהיר בביטחון בשנת 1940 הנרי פורד, מי שהמציא את המכונית הראשונה בייצור סדרתי וללא ספק היה אחד מהאנשים המשפיעים ביותר על הפיכתו של הרכב הממונע מצעצוע לעשירים לכלי תחבורה ששינה את פני העולם.

    השנים עברו ועברו ולמרות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שהאנושות חוותה במאה ה-20 אף מכונית מעופפת לא נראתה באופק וגם תחילתו של המילניום השלישי לא הביאה עימה שום בשורות גדולות בתחום, לבד מכמה דגמים רעיוניים של ממציאים הזויים ואבות טיפוס שנראו יותר כמו מטוסים קלים עם כנפיים מתקפלות.

    עוד ב-TheCar:
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן
    הדור הבא של המכונית המעופפת מתקרב
    המכונית המעופפת של בואינג נמכרה

    יתכן שבקרוב זה הולך להשתנות תודות לבחור אחד בשם לארי פייג' שנחוש בדעתו לעשות סוף סוף את החיבור הכל כך מתבקש הזה בין מכונית למטוס.
    אם לרגע תהייתם בהחלט מדובר באותו בחור שהקים בשנת 1998, יחד עם סרגיי ברין, את "גוגל".

    על פי "בלומברג", פייג' השקיע מאז 2010 כבר מעל ל-100 מיליון דולרים מהונו הפרטי בחברת סטארט אפ בשם Zee.Aero הממוקמת ממש בסמוך למטה גוגל בסיליקון וואלי.
    ככל הנראה על פי הנחיית פייג', עד כה החברה הקפידה על עמימות וטרחה להסתיר כל קשר של מייסד גוגל אליה. עם זאת, הקרבה למטה גוגל והעובדה כי מרבית הקרקעות בסביבה שייכת לגוגל מרמזת על הקשר הסודי. יתרה מכך, פייג' עצמו מחזיק משרד בקומה השניה של המבנה בו היא פועלת ועל פי מקורות בחברה פניות אליו נעשו תחת שם הקוד GUS המורכב מראשי התיבות של "הבחור מהקומה למעלה".

    בחברה מועסקים כ-150 עובדים השוקדים על פיתוח כלי תחבורה חשמלי קטן שיכול להמריא ולנחות אנכית בכל מקום ובה בעת לנוע גם על כבישים ציבוריים, או במילים אחרות – מכונית מעופפת.

    החברה בנתה אבות טיפוס במתקן מחקר סמוך של נאס"א ואף שכרה האנגר בשדה התעופה Hollister בקליפורניה.
    עד כה ידוע רק על שני ניסויים מעופפים שהחברה ערכה וקיים רק תיעוד אחד של כלי תעופה משונה באוויר שצולם על ידי טייס חובב שהמריא משדה תעופה סמוך.

    על פי כתבת השער במוסף בלומברג, פייג' החל לאחרונה להשקיע במיזם תעופתי נוסף – סטארט אפ בשםKitty Hawk שבאופן "מפתיע" גם משרדיו שוכנים בסמוך למטה גוגל ופחות מקילומטר ממשרדי Zee.Aero.
    עם זאת, כאן לא בדיוק מדובר במכונית מעופפת ועל פי הנאמר בכתבה ב- Kitty Hawk מפתחים כלי תעופה אישי המזכיר בצורתו רחפני מצלמות.

    מכונית מעופפת

    האם פייג', שהקים רק לפני 18 שנים את החברה ששינתה את הדרך בה כולנו חיים, יצליח להפוך את חלום המכונית המעופפת למציאות או ששוב מדובר בחלומות באספמיה? קשה לדעת ובהחלט חשוב לזכור שכבר עשרות שנים אף אחד לא הצליח לממש את החזון של הנרי פורד וכל המיזמים שהבטיחו בקול תרועה רמה לשנות את פני התחבורה הסתיימו בקול ענות חלושה עם משקיעים מאוכזבים, חשבונות בנק מדולדלים ואף מכונית שהתרוממה מהקרקע ועל פי מה שידוע בשלב זה גם אף אחד מהמיזמים של פייג' עדיין לא באמת קרוב להצגת רכב מעופף שימושי.

    עם זאת, חשוב לזכור שבשנים האחרונות נרשמה קפיצת מדרגה נחשונית בכל הנוגע למערכות ניווט אוטונומיות. יתרה מזאת, על פי בלומברג ברחבי העולם פועלים כיום כמה וכמה מיזמים של אנשים רציניים וחכמים הנתמכים על ידי משקיעים עם כיסים עמוקים שלא מחפשים התעשרות מהירה אלא נחושים בדעתם להגשים את החלום העתידני מסרטי המדע הבדיוני עליהם גדלו.

    ניתן גם לשאוב עידוד מדבריו של מארק מור, מהנדס אווירונאוטיקה בכיר בנאס"א שהתראיין לכתבה וקבע נחרצות שהפעם זה יהיה שונה: "בחמש השנים האחרונות חלה התקדמות עצומה בכל הטכנולוגיה הקשורה ליכולת תנועה אוטונומית, ובניגוד למה שחושבים טיסה אוטונומית היא הרבה יותר פשוטה מרכב ללא נהג. באוויר אין שלטים, סימון נתיבים, צמתים מרומזרים והולכי רגל".
    "מה שיחשף ב-5-10 השנים הבאות יהיה מדהים", סיכם מור.מכונית מעופפת של בואינג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.