• Ad
  • מחקר: שעון החורף גורם לעלייה במספר תאונות הדרכים

    לא רק דיכאון ובזבוז חשמל: מחקר בריטי חושף עלייה משמעותית במספר תאונות הדרכים בין השעות 17:00 ל-20:00 עם המעבר לשעון חורף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בלילה שבין שבת לראשון השבוע מחוגי השעון הוזזו שעה לאחור ומדינת ישראל עברה לשעון חורף.
    לאחר שבמשך שנים מועד המעבר לשעון החורף היה נושא לויכוח בין דתיים שדרשו שהמעבר יעשה בספטמבר לפני תפילות חגי תשרי לבין החילונים שרצו ליהנות כמה שיותר ימים מעוד שעת אור, בשנת 2013 הכנסת חוקקה חוק לפיו הנושא לא יהיה נתון יותר למשא ומתן ופולטי ומועדי המעבר בין שעוני קיץ והחורף בישראל נקבעו במקביל למועדים הנהוגים במדינות אירופה, כששעון הקיץ חל במשך 212 ימים מסוף מרץ ואילו שעון החורף נמשך קצת יותר מ-5 חודש מסוף חודש אוקטובר.

    בניגוד למדינות אירופאיות רבות, משום שישראל יושבת על קו רוחב 32 מעלות וסמוך יחסית לקו המשווה שעות שקיעת השמש במחוזותינו מוקדמות יותר בכל השנה ובשיא החורף, כשהימים מתקצרים, מספר השעות בין הזריחה לשקיעה לא עולה בהרבה על 10 שעות ובשעון חורף משמעות הדבר שבסביבות השעה 17:00 החושך ממלא את השמיים.

    אמנם אין ספק שמספר לא מבוטל של בני האדם מתחילים את יומם לפני 06:30 בבוקר – שעת זריחת השמש בשיא החורף, אבל מאידך כל בני האדם פעילים בשעות אחר הצהריים המוקדמות ויש מי שטוענים ששעון הקיץ צריך פשוט לחול כל השנה.
    מסתבר שהחושך שיורד לא רק משפיע מצב הרוח של האנשים ומעלה את צריכת החשמל אלא, כך על פי מחקר בריטי שהתפרסם לאחרונה, גורם לעלייה לא מבוטלת במספר תאונות הדרכים בעיקר בשעות העומס של החזרה מהעבודה בין 17:00 ל-20:00 בערב.

    מדובר במחקר שנערך במשך תקופה של חמש שנים והשווה בין נתוני תביעות הביטוח מחודש אוקטובר, בו מונהג עדיין שעון קיץ, לחודש נובמבר שלקראת בואו השעונים מוזזים שעה אחורה לשעון חורף וגילו כי מדי שנה מספר התביעות בנובמבר היה גדול בכ-12 אחוזים בממוצע ממספר התביעות באוקטובר. יתרה מזאת, כשהנתונים פולחו לשעת התאונה התברר שבין השעות בין 17:00 ל-20:00 חלה בנובמבר עלייה דרמטית של לא פחות מ-29 אחוזים במספר תאונות הדרכים לעומת השעות המקבילות באוקטובר.

    עורכי המחקר אמנם לא לקחו בחשבון גורמים נוספים שיכולים היו להשפיע על מספר תאונות הדרכים כמו תנאי מזג אוויר מאתגרים יותר עם בואו של החורף, אבל אין ספק שמדובר במספרים שאי אפשר להתעלם מהם ומחייבים, כך על פי מסקנות המחקר, את הרשויות לתת את הדעת בנושא ולשפר את תנאי הנהיגה כשהחושך יורד.
    כמו כן, במחקר מציינים כי מאחר שבבריטניה אין חובה לעבור הכשרת נהיגה גם בשעות הערב, נהגים חדשים רבים למעשה מתנסים בימים אלה לראשונה בנהיגה בחושך ו-43 אחוזים מהתאונות שנהגים חדשים עושים מתרחשות בשעות הערב והלילה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.