• Ad
  • מחצית הנהגים הבריטים רוצים טכנולוגיה ולא משתמשים בה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקר שנערך לאחרונה בבריטניה בקרב 1,000 נהגים שרכשו מכונית בשלוש השנים האחרונות מצא שכמעט למחצית מהם אין מושג איך פועלות פונקציות נוחות ובטיחות שונות במכוניות שלהם, ושהם מאד מבסוטים שהן קיימות למרות שמעולם לא השתמשו בהן.

     

     

    הסקר, שנערך קרוב לוודאי למטרות יחסי ציבור עבור חברה מתחום הסחר ברכב בבריטניה, מצא, למשל, שכ-61% מן הנהגים שבמכוניתם מותקנת פונקציית "חניה אוטונומית" מעולם לא השתמשו בה, ושכ-58% מן הנהגים שבמכוניותיהם מותקנים מסכים במושבים האחוריים, או מערכת היגוי אקטיבי – מעולם לא הפעילו אותם. אחוז דומה של נהגים – 57% – מעולם לא השתמשו בהגדרות הזיכרון של מושבים מתכווננים חשמלית, אלא כיוונו בכל פעם את המושב באופן ידני. מבין כל הנהגים שבמכוניותיהם מותקנת אפשרות להעביר את תיבת ההילוכים (או גם את ההנעה והמתלים) למצב "ספורט" – יותר ממחצית (54%) מעולם לא טרחו לבדוק אם היא באמת עושה משהו.
    כל הנתונים האלה, ונוספים שנביא בהמשך, מציירים תמונה עגומה או משעשעת – תלוי בפרספקטיבה של המתבונן – לפיה יצרניות רכב משקיעות סכומי כסף אדירים במחקר, פיתוח, רכש והרכבה של מגוון רחב של מערכות נוחות ובטיחות רבות שסתם נוסעות איתנו לאורך כל חיי המכונית מבלי שנעשה בהן שימוש.

     

     

    השאלה המתבקשת, לכן, היא אם לא עדיף היה לוותר על כל העושר הזה ולקנות מכוניות פחות מאובזרות אבל גם פחות יקרות, וכאן מגיעה תשובה ממש מפתיעה: לא!
    רוב הנשאלים שלא השתמשו במערכות השונות מדווחים על כך שלמרות שהמערכות האלה מיותרות – במבחן התוצאה – מבחינתם, הם מאד שמחים שרכשו מכוניות שמאובזרות בהן. למעשה, רוב הנהגים האלה מדווחים על כך שגם במכונית הבאה שהם ירכשו הם מצפים לקבל את אותן מערכות שבהן הם לא יעשו כל שימוש, ואולי אף יותר.

    סיבה אחת שבגללה נהגים לא משתמשים בחלק מן התכונות של המערכות היא ממשק לא נוח או לא ידידותי, או מפני שלדבריהם מספרם הגדול של כפתורים ומתגים מבלבל אותם. מצד שני, אותם אנשים גם מדווחים שהם שמחים על עושר הכפתורים ומעוניינים בו. נהגים רבים לא יודעים כיצד להגדיר את רוב הגדרות מערכת המולטימדיה ברכב – רק 15 אחוזים מן הנשאלים ידעו למצוא תחנות ברדיו הדיגיטלי ולעומתם ל-28 אחוזים אין מושג איך להצמיד טלפון לבלו טות' ו-58% מכלל הנשאלים טענו שבמקרים שונים הם לחצו על הכפתור הלא נכון או בחרו בפונקציה הלא נכונה כאשר ניסו להפעיל מערכת ברכב.

    כפי שאנחנו יודעים גם מתחומי האלקטרוניקה הבידורית, רוב מכריע מקרב הנשאלים מסרב בכל תוקף לקרוא את מדריך ההפעלה של הרכב או של המערכות השונות. 4 מכל 10 נשאלים הודו שכאשר הם "נתקעים" ולא מבינים כיצב להפעיל מערכת כלשהי הם מבקשים את עזרת בן הזוג שלהם, או את זאת של אחד מילדיהם. מבין כלל הנהגים 71% מן הנשאלים שגילם גבוה מ-55 טוענים שלקח להם עד חצי שנה להתרגל להפעיל פונקציות טכנולוגיות חדשות ברכב, וזאת לעומת 51 אחוזים של בני 18-24.

    מצד שני, וכאמור, כ-80% (!) מן הנשאלים טענו שעושר הפונקציות החדישות ברכב היווה חלק משיקולי הרכישה של המכונית, ו-76 אחוזים אמרו שגם בעתיד הם כנראה יקנו מכונית עם יותר פונקציות ממה שהם באמת צריכים.
    אחוז ניכר מבין הנסקרים טענו שמערכות שונות מסייעות להם לפשט את הנהיגה ולדבריהם הן עשו את חייהם מאחורי ההגה פחות מלחיצים ויותר מהנים. כל זאת, כאמור, למרות שכ-38% מבין הנשאלים מעולם לא הצליחו להפעיל כראוי מצלמות ו/או חיישנים ברכב, או את מערכת הניווט, ואחוז דומה לא מפעיל את פונקציות חימום המושבים, 36% לא משתמשים בפונקציית ההפעלה האוטומטית של תאורת הדרך, ו-23% לא הפעילו את הפונקציה להפעלה אוטומטית של מגבי השמשה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.