• Ad
  • מחממים מנועים: לקראת תערוכת פרנקפורט 2019

    יום העיתונות הראשון של תערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט יתקיים ב-12 בספטמבר, וזה זמן טוב להציץ על החידושים הגדולים שיוצגו בה. כמעט כרגיל, המגמה היא עוד מאותו הדבר: עוד קראוסאוברים, עוד היברידיות ועוד חשמליות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

     

    תערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט תיפתח לקהל ביום שבת ה-14 בספטמבר, יומיים לאחר תחילת שני ימי עיתונות שיוקדשו גם לאנשי התעשייה. מדובר בתערוכת הרכב החשובה ביותר שמתקיימת השנה באירופה, ואחת החשובות לתעשיית הרכב העולמית בכלל, ולמרות ירידת קרנן של תערוכות הרכב בכלל – עדיין צפויים בה לא מעט חדשות וחידושים.

     

     

     

    פרנקפורט היא התערוכה הביתית של תעשיית הרכב הגרמנית, הגדולה והחזקה ביותר באירופה, ולא נתפלא אם גורמי ממשל או קברניטי תעשייה ינצלו את הבמה כדי להכריז שם הכרזות חשובות שנוגעות לשוק הרכב העולמי. במקרים כאלה מדובר בחדשות חשובות גם לפרובינציה שלנו.

    אנחנו, מכל מקום, נשים עין באופן מיוחד בעיקר על המוצרים החדשים, ועל מסרים שיופצו על-ידי יצרניות הרכב. כך, למשל, כדאי להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור ל'קופרה' – מותג הספורט החדש (והמפתיע) של קבוצת פולקסווגן, מסקרן יהיה לשמוע מה קורה בלנד-רובר יגואר בהקשר של היחסים המתפתחים עם ב.מ.וו, וכמובן שלא נופתע לשמוע על התקדמות במשא ומתן בין אנשי פיאט-קרייזלר לרנו.

    אחד הדברים הצפויים, ובכל זאת חשובים ביותר ואפילו מרגשים – יהיה חשיפת הפלטפורמה החשמלית החדשה של קבוצת פולקסווגן, MEB, מתחת למכוניות סדרתיות ראשונות שנושאות את סמל המותג פולקסווגן. לכתבה מתעדכנת זאת נשתדל להוסיף במהלך השבועות והימים הבאים את החדשות החמות שנוגעות לתערוכה, ברגע שאלה יוודעו לנו.

    אאודי

    תערוכת הבית היא הזדמנות מעולה עבור אאודי להציג דור חדש, רביעי במספר, ל-A3, ואיתה היא מתכוונת ליישר קו עם מרצדס A קלאס שהוצגה בשנה שעברה ועם ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, שנחשפה לפני מספר חודשים. A3 מקדימה את פולקסווגן גולף, שתיחשף באירוע נפרד  במהלך אוקטובר הקרוב.

    A3 החדשה בנויה על מהדורה משודרגת של פלטפורמת MQB, והיא צפויה להיות מעט יותר גדולה ולהציג עיצוב רענן ונועז יותר, עם חזית דומה ל-A1 החדשה. A3 תוצג ראשית לכל במרכב 5 דלתות 'ספורטבק', ובעתיד תצטרף גרסת סדאן. לצד מנועי טורבו-בנזין מודרניים, שחלקם מוצע כבר בדור הנוכחי, A3 החדשה תציע גם גרסה היברידית נטענת וכן גרסה חשמלית טהורה.

    אאודי תציג בפרנקפורט גרסת ספורט אגרסיבית ל-Q3 החדש, שתיקרא RS Q3 'ספורטבק', ותונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר עם 5 צילינדרים, אשר יספק קרוב ל-400 כ"ס וכ-50 קג"מ של מומנט. בנוסף תוצג גם RS6 סטיישן חדשה, שתתאפיין בין השאר בעיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר. תחת מכסה המנוע שלה אנחנו מצפים למצוא את אותו מנוע טורבו-בנזין במבנה V6 ובנפח 4.0 ליטר שמניע את למבורגיני אורוס ואת בנטלי בנטיאגה.

    אופל

    החדשות המעניינות של אופל בפרנקפורט הן גרסה היבירידית-נטענת של גרנדלנד, שתיקרא  Hybrid4 ותשלב בין מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.6 ליטר לבין זוג מנועים חשמליים (אחד לכל סרן), ותעביר לכביש בסיכומו של דבר כ-300 כוחות סוס וכ-46 קג"מ של מומנט. להיברידית הנטענת הזאת יש סוללה עם תכולת אנרגיה של 13.2 קילוואט שעה, מה שאמור להקנות לה טווח נסיעה של כ-50 ק"מ אחרי חישמול לילה.

     

     

    אופל אמנם חשפה כבר את קורסה החדשה – גם בגרסה חשמלית וגם בגרסה מזהמת, אבל פרנקפורט תהיה ההזדמנות שלה לחשיפה רשמית בפני קהל. אותו קהל עלול שלא להתרשם במיוחד מן השינויים הקוסמטיים המזעריים שאופל ביצעה במהלך מתיחת הפנים של אסטרה, וזה יהיה חבל מפני שמתחת לברזלים שלה מציגה היצרנית המאוחדת-מחדש עדכון חשוב למנועי השלושה צילינדרים של הקבוצה, בנזין ודיזל, וגם שדרוג למערכת המתלים ולמצלמה הקדמית – אשר אמורה לשפר את יכולת זיהוי תמרורי התנועה.

    ב.מ.וו.

    דור שלישי של הקרוסאובר המשונה והמוחצן של ב.מ.וו, אשר הניב תשובות לא פחות משונות מצד מרצדס ואאודי, נחשף אמנם, אבל עדיין לא באופן רשמי ופומבי. זה בדיוק מה שיקרה בפרנקפורט. כרגיל, גם הפעם זה כלי שמבוסס על X5 החדש, וגם הפעם הוא מקבל את גרסאות המנוע הגדולות והחזקות יותר מן המחסן של ב.מ.וו, למשל טורבו-בנזין בנפח 4.4 ליטר שיספק כ-525 כ"ס וכ-76 קג"מ של מומנט.

    הונדה

    כמו בטויוטה, גם בהונדה נאלצו לעשות סיבוב פרסה מהיר לנוכח תקנות זיהום האוויר האירופאיות ולהתארגן מהר מהר על מכונית חשמלית. התוצאה, במקרה הזה, היא מכונית מיני חשמלית חמודה שנקראת הונדה E, והיא תוצג בפרנקפורט בגרסת ייצור שלה, עם עיצוב רטרו חמוד, מנוע חשמלי צנוע יחסית וסוללה עם תכולת אנרגיה של כ-35.5 קילוואט, מה שאמור להספיק לטווח נסיעה של כ-200 ק"מ ולאפשר תג מחיר שפוי.

    כמו רנו 'טווינגו', אבל שניגוד לכל שאר מכוניות המיני, מנועה (החשמלי) של הונדה E מותקן על הציר האחורי ומניע את הגלגלים האחוריים, ולזה יש פוטנציאל תיאורטי לא רע בגזרת השעשועים.

     

     

    יונדאי

    תקנות זיהום האוויר החדשות באירופה מעמידות את מכוניות המיני בסכנת הכחדה. אבל דווקא יונדאי לא מרימה ידיים כמו יצרניות אחרות שמתמודדות בקטגוריה, ולתערוכת פרנקפורט היא תשלח i10 חדשה בגרסה סדרתית. לקראת הופעת הבכורה חשפה יונדאי איור של i10 החדשה, וממנו אפשר להסיק על קו עיצוב צעיר ונועז. בעיקר נוכחת חזית עם שבכה טרפזית גדולה שתאכלס בתוכה פנסי יום עגולים.

    מידות המכונית צפויות להישאר צנועות, ואנשי יונדאי טרם פרסמו נתונים טכניים כלשהם. יהיה מעניין לגלות מה יהיה תמהיל המנועים של המיני החדשה, ונזכור שאיתם היא צריכה להתמודד מול תקני זיהום האוויר החדשים, שיכנסו לתוקף באירופה ב-2020. ביונדאי כן מספרים, בינתיים, על מערכת מולטימדיה מודרנית עם הקישוריות המקובלות לממשקי גוגל ואפל, לצד חבילת מערכות בטיחות אקטיביות חריגה לטובה ביחס לקטגוריה. זאת כוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב, התרעת עירנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפיטיבית.

    אגב, לא מן הנמנע ש-i10 הקטנה תעמוד בתערוכת פרנקפורט 2019 בצילה של מכונית תצוגה הרבה יותר חשובה: מבלי לנדב יותר מידי פרטים מבטיחים הקוריאנים להציג אב טיפוס למכונית חשמלית טהורה חדשה. זה מסקרן מכיוון שליונדאי יש כבר דגמים חשמליים טהורים באולמות התצוגה, לכן "אב טיפוס" חדש חייב להביא איתו בשורה מעניינת.

     

     

     

    לנד רובר

     

    באחור של כמה עשרות שנים, ולאחר שכבר הוציאו לנו את כל האוויר, אנשי לנד-רובר מתכוונים לנצל את הבמה הגרמנית כדי להציג מהדורה מודרנית לאחד האייקונים הבריטים הגדולים של תעשיית הרכב: דיפנדר. הבריטים, כך סיפרו לנו, בילו את מחצית השנה האחרונה במבחנים אינטנסיבים של חיית השטח האייקונית שלהם, כעת במהדורה מודרנית שלה, ובזמן זה גמאו יותר מ-1.2 מיליון קילומטרים ב-11 מדינות מסביב לגלובוס.

    מי שמצפה ליורש ספרטני המתבסס על מכאניקה קלאסית עתיד להתאכזב. הדיפנדר החדש אמור להיות מודרני בתפיסתו, עם שלדה אחודה וללא סרנים חיים,  כאשר יכולת השטח הגבוהה אותה יציג תסתמך על מערך של מערכות עזר אלקטרוניות. תא הנוסעים יהיה פונקציונלי, ועדין יאפשר איכות חיים גבוהה ביחס למה שהורגלנו לקבל מהדיפנדר, וזה אומר גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע כמקובל בימנו וגם מערכות בטיחות עכשוויות.

     

     

     

    מיני

    דור חדש של מיני עוד לא נראה באופק, אבל הרגולציה לוחצת ואין ברירה אלא להביא לשוק בדחיפות עוד מכונית חשמלית. לפני שנתיים חשפה 'מיני' את המכונית החשמלית שלה, ואל פרנקפורט תגיע סוף סוף גרסה סדרתית. העיצוב החיצוני שודרג מעט עם נגיעות קוסמטיות  קלות, למשל שבכה קדמית אטומה (מפני שהמכונית לא זקוקה יותר לרדיאטור), וחישוקים קלים ייחודים לדגם זה.

    על ההנעה אחראי מנוע חשמלי שמספק 184 כ"ס עם מומנט של 27.5 קג"מ, והוא מוזן מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 32.6 קילוואט. זה אמור להספיק לטווח מרבי של כ-270 ק"מ, שהם די והותר לשימוש פרברי יום יומי. מיני החשמלית תגיע לסוכנויות, וגם לישראל, בראשית 2020 ותג המחיר שלה בבריטניה הוא 24 אלף ליש"ט, כלומר קצת יותר מיני קופר S מאובזרת.

     

    סקודה

    סקודה תחשוף בפרנקפורט את אב הטיפוס של דור חדש לאוקטביה, וזאת תתבסס על גרסה משודרגת של פלטפורמת MQB המודולרית של הקבוצה. החידושים החשובים במכונית הסדאן הפופולרית במקומותינו צפויים להיות בגזרת ההנעה – עם מנועי בנזין ודיזל משופרים וחשוב מכך: מערכת היברידית-קלה במתח של 48 וולט.

     

    פולקסווגן

    כאמור, במרכז התצוגה של פולקסווגן, ומבחינות מסוימות במרכז תערוכת פרנקפורט כולה – תעמוד פולקסווגן ID – המכונית החשמלית הקומפקטית החשמלית החדשה לבית פולקסווגן שעתידה לכתוב פרק חדש בתולדות המכונית. לא פחות. זאת גם הסיבה שהצגת הדור החדש, השמיני, של גולף נדחה במספר חודשים וכל העיניים תתמקדנה בחשמלית החדשה של פולקסווגן.

    לצד ID תציג פולקסווגן גרסת קבריו ל-T Roc, הקרוסאובר הקומפקטי שממוקם בין T Cross העירוני לטיגואן הבורגני. T Roc קבריו מגיע מספר שנים לאחר הצגת דגם תצוגה של קרוסאובר פתוח, אשר נקרא בשעתו T Cross Breeze. עם זאת, גרסת הייצור גדולה יותר בממדיה ומיועדת לקטגורייה גדולה ויקרה יותר – בין השאר גם מכיוון שלא צפויה יורשת לגולף קבריו המיתולוגית. בעבר ראינו גרסאות קבריו לקרוסאוברים כמו ריינג' רובר איווק (בדור הקודם) וניסאן מוראנו, ואלה לא נמכרו בהמוניהן. בפולקסווגן מקווים ש-T Roc קבריו יצליח יותר מכיוון שהוא יהיה פחות יקר ולכן גם נגיש לקהל צעיר ורחב יותר. לקבריו יש גג בד מתקפל חשמלית, והיצע המנועים כולל את מנועי ה-1.0 וה-1.5 ליטר טורבו שמוכרים לנו מרוב דגמי קבוצת פולקסווגן. T Roc קבריו צפוי להופיע באולמות בתזמון מושלם, באביב 2020.

     

    פורד

    פורד תציג, לראשונה באופן פומבי, את 'פומה' – הקרוסאובר הקטן והחדש שלה אשר נחשף לפני כחודשיים ומיוצר ברומניה. פומה מתברג במגוון הדגמים העולמי של פורד מעל ל'אקוספורט' ומתחת ל'קוגה'. פומה, כמו רנו קפצ'ור ופיג'ו 2008, הוא מיני-קרוסאובר שמבוסס על פלטפורמת סופר-מיני, פיאסטה במקרה זה, ולכן לא פלא שהוא שואב את ההשראה העיצובית שלו מפיאסטה החדשה. הוא מונע באמצעות מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שיחובר ליחידה היברידית קלה בתצורת 48 וולט. שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה, אבל לגרסת הבנזין יש גם תיבה רובוטית עם שבעה יחסי העברה.

     

     

    פיג'ו

    חודשים ספורים לאחר שהציגה את 208 החדשה בתערוכת ג'נבה, פיג'ו חשפה גם את 2008 החדשה שתוצג בהצגת בכורה פומבית  בפרנקפורט. 2008 חולקת בסיס משותף עם 208 החדשה, ובשונה מן הדור הראשון כעת כבר אפשר להתייחס אליה כאל גרסת קרוסאובר אמיתית, בין השאר מפני שהיא גדולה משמעותית מ-208. העיצוב משלב בין החזית של 208 לבין אחוריים בהשראת 2008 היוצאת, וכעת  נראה הכלי הזה הרבה יותר אופנתי ומרשים. תא הנוסעים, על מסכיו המרובים, הגיע בשלמותו מ-208, וכך גם הארכיטקטורה הקבועה של לוח מחוונים מוגבה וגלגל הגה קטן ונמוך.

    הפלטפורמה החדשה מאפשרת לפיג'ו להציע 2008 בגרסה חשמלית מלאה, עם מנוע שמספק 136 כ"ס וטווח נסיעה מרבי של קצת יותר מ-300 ק"מ. בנוסף יוצע מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי של הקבוצה, בנפח 1.2 ליטר, עם ההספקים המקובלים של 110, 130 ו-155 כ"ס. שני המנועים החזקים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

     

     

     

    קופרה

    אנשי סיאט עדיין לא מגלים לנו מה מביע דגם התצוגה החדש שיחשפו בפרנקפורט תחת הסמל של 'קופרה', אבל רמזים עבים גורמים לנו להסיק שהוא יתבסס על הפלטפורמה המודולרית החשמלית החדשה של הקבוצה – MEB – ויהיה מהיר וחזק. אז נכון שלא חידשנו לכם הרבה, אבל הי – גם הספרדים עדיין לא חלקו את הסודות שלהם איתנו, וכאשר זה יקרה – אתם תהיו בין הראשונים לדעת.

     

     

    רנו

    בדומה ליריבה מבית, גם רנו תציג בפרנקפורט קרוסאובר קטן וחדש שלה על בסיס דור חדש של מכונית סופרמיני. ובכל זאת אסור לשכוח לתת לרנו קרדיט על כך שעם קפצ'ור המקורי היא הייתה היצרנית האירופאית הראשונה בפלח השוק הבוער הזה. בדור החדש שומר קאפצ'ור על עיצוב בסיסי דומה לקודמו, עם עדכונים הכרחיים שמאפשרים לו ליישר קן עם שפת העיצוב העדכנית של שאר דגמי רנו. בין השאר, הפנסים עוצבו בדוגמת האות C, וסמל המעויין של רנו על החזית מודגש יותר מבעבר.

    קאפצ'ר החדש בנוי על בסיס נגזרת מוקטנת של הפלטפורמה המודולרית של רנו-ניסאן, וזה מאפשר לו להשתמש במנועי ה-1.0 וה-1.3 ליטר טורבו החדשים של רנו. אבל החידוש החשוב ביותר – לא רק לדגם עצמו אלא למותג רנו בכללותו – הוא גרסה היברידית-נטענת חדשה עם  טווח נסיעה מרבי של כ-45 ק"מ מוצהרים "על חשמל" בלבד. אחרי השקת הגרסה הזאת בקפצ'ור סביר מאד שנקבל אותה בכל דגם עתידי חדש של רנו אשר עדיין יונע באמצעות מנוע בעירה פנימית. מנגד, ולמרבה ההפתעה, כרגע אין כל רמז לגרסה חשמלית טהורה של קפצ'ור, וזאת למרות שרנו היא החלוצה האירופאיות בתחום המכוניות החשמליות.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.