• Ad
  • חומרי ההדבקה שבהם השתמשו אנשי מרצדס בגגות השמש לא עומדים במבחן הזמן, והם עלולים להתנתק ולגרום לתאונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גם בארזים נופלת שלהבת: מרצדס קוראת לתיקון לקרוב לשלושת רבעי מיליון מכוניות בארצות הברית מפני שגגות השמש שלהן עלולים להתנתק ולעוף, והכל כתוצאה משימוש בחומרים שלא עומדים במבחן הזמן. הדגמים שנקראים לתיקון, בארצות הברית כמובן, הם מסדרות C, E, CLS ו-CLK אשר יוצרו בין השנים 2001 ל-2011, כלומר לפני 19 עד 8 שנים. בכל ארבע הסדרות האלה הוצעו בשעתו גגות שמש כחלק מן המפרט האופציונלי.

     

     

    במהלך השנים התדרדר מצבו של חומר ההדבקה של גגות השמש בחלק מן המכוניות, ובתנאים מסוימים ניתקת הזכוכית של הגג מן המסגרת שנושאת אותה. לא קשה לדמיין את התוצאות של חלון כזה שמשתחרר מן המכונית בעת נהיגה על כביש מהיר, ועף אל עבר כלי רכב אחר.

    כרגיל, במשרד התחבורה הישראלי נמים פקידינו את שנתם וממתינים שמרצדס תואיל להחליט שמתאים לה לקרוא לתיקון גם למכוניות ישראליות, אבל לא כך בארצות הברית. בשנים האחרונות, בין השאר בעקבות פרשת טקאטה ופרשת "סוויטשגייט" של ג'נרל מוטורס, חידדו אנשי מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי (NHTSA) את מלתעותיהם, ויצרנית רכב שמגלה כשל סדרתי ולא מדווחת עליו בזמן ומטפלת בו חשופה לקנסות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. אך לפני כחודש נאלצה מרצדס לשלם בארה"ב קנסות בהיקף של 20 מיליון דולר (13 בפועל ו-7 על תנאי) בגלל התנהלותה בתיקונים סדרתיים של כ-1.4 מיליון כלי רכב אמריקנים.

     

     

    אנשי מרצדס הודיעו כבר שהם נערכים למבצע הבדיקה והתיקון של גגות השמש, שבמסגרתו יבדקו אנשי רשת השירות את מצב חומר ההדבקה ובמידת הצורך יחדשו אותו. הם מתכוונים להתחיל במבצע הזה ב-14 בפברואר השנה, ולבצע את הבדיקות והתיקונים ללא עלות לצרכנים. בעלי רכב שכבר תיקנו בעבר גג שמש פגום יכולים כעת לפנות למרצדס ולקבל החזר.

    מרצדס סיכמה שנה קשה גם בבריטניה, שם היא ניצבה בסיכום 2019 בראש רשימת הקריאות לתיקון, וה"הישג" הלא מזהיר הזה מצטרף לשלוש שנים נוספות – 2014, 2017 ו -2018 – שבהן היא נמצאה ברביעיה הפותחת של הרשימה הלא מכובדת הזאת.
    אופל (ווקסהול בבריטניה), אגב, היא היוצאת מן הכלל היחידה בסטטיסטיקה אירופאית שממנה עולה שיצרניות יוקרה חשופות להרבה יותר קריאות לתיקון מאשר יצרניות של מכוניות עממיות. אופל היא היצרנית שקרה לתיקון הכי הרבה מכוניות בבריטניה בחמש השנים האחרונות, אבל היא נמצאת "בתחרות" קשה מול ב.מ.וו, שניצבה בראש הרשימה השחורה הבריטית בשנת 2018, ובמקום השני הלא מכובד מאז 2014. באופן פחות מפתיע, הסטטיסטיקה הבריטית מגלה שהמכוניות האמינות ביותר מיוצרות, איך לא, במזרח הרחוק.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחיר למסתכן: מרצדס תתקן גגות של 744,000 מכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.