• Ad
  • מובילאיי פותחת לפולקסווגן את העיניים

    פולקסווגן ומובילאיי צועדות צעד נוסף לקראת המכונית האוטונומית: מערכת REM תותקן החל בשנה הבאה במיליוני מכוניות ותייצר מפה מתעדכנת של העולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברות פולקסווגן ומובילאיי הכריזו הלילה (בין שני לשלישי) על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום 'איסוף מידע בזמן אמת' שבמסגרתו תותקן הטכנולוגיה של מובילאיי במיליוני מכוניות מתוצרת מותג פולקסווגן.

     

     

    מובילאיי שותפה במיזם HERE שבו חברות ב.מ.וו, מרצדס וגם אאודי – חברה אחות של מותג פולקסווגן, אולם חשיבות ההכרזה נובעת מכך שפולקסווגן הוא מותג מסה שמעלה לכביש מספר הרבה יותר גדול של מכוניות מידי שנה.

    על-פי הודעת שתי החברות מצטרפת פולקסווגן לפרויקט שירותי המיפוי של מובילאיי שנקרא REM – "ניהול חוויית הדרך" – (Road Experience Management), אשר מסתמן כבעל פוטנציאל להיות מרכז הרווח העיקרי של החברה בעתיד.

    פרופסור אמנון שעשוע וד"ר פרנק וולש

    שירות REM משתמש ברכיבי המצלמה שמצלמת את הדרך עבור מערכת הראיה הממוחשבת של מובילאיי – זו שמאפשרת לזהות התקרבות מסוכנת לבני אדם ולעצמים נייחים וניידים ומפני סטייה מנתיב הנסיעה – כדי לאסוף מידע ולשדר אותו בזמן אמת ובפורמט דחוס אל שרתי מחשב בעלי עוצמה. החזון הוא שאיסוף כמויות אדירות של מידע שאותו "ייצרו" מיליוני כלי רכב ברחבי העולם יאפשר לא רק לבנות "מפה דיגיטלית" של כל הדרכים בעולם אלא גם לעדכן אותה בזמן אמת ולהפוך אותה לבסיס המידע שישמש את המכוניות האוטונומיות. בחזון הזה 'מובילאיי' היא "העיניים" שאוספות את המידע הרב ומשדרות אותו לענן.

    על-פי ההסכם פולקסווגן צפויה להתחיל להתקין מערכות REM כבר בשנה הבאה, והניסיון מלמד שזה יקרה ככל הנראה בהדרגה, דגם אחר דגם, בהתאם לתוכניות הייצור של פולקסווגן במפעליה השונים וליכולת של ספקי המשנה של החברה לייצר את הרכיבים הנחוצים.

    תיאורטית, מכונית שמצוידת במערכת REM יכולה לאסוף מידע בזמן אמת אודות עומסי תנועה, תאונות, מצב התפוסה של מקומות חניה, עבודות בדרכים, סימוני נתיבים, מצב הסלילה, מצב מזג האוויר ולמעשה כל מה שמתרחש על הכביש או הדרך שלפני כל כלי רכב שבו היא מותקנת.

    מדובר בכמויות אדירות של מידע, ואלה מאפשרות לבנות מפת תלת מימד ברזולוציה גבוהה אשר נשמרת ומתעדכנת בשרתי החברה ומעדכנת באופן קבוע ומיידי את כל המשתמשים האחרים שנמצאים באותה סביבה. כדי לשים דברים בפרופורציות, בעוד שרמת הדיוק הנוכחית של מערכות ניווט מבוססות GPS היא בין 5 ל-50 מטרים, רמות הדיוק של המערכות העתידיות של HERE צפויות להיות ברמה של בין 10 ל-20 ס"מ.

    כל כלי הרכב בעתיד, ודאי כלי רכב אוטונומיים, יזדקקו להתנהל על בסיס מפת ניווט איכותית ש"תתאר" להם את העולם, וככל שהדברים נראים כעת יש להם מעט מאד אופציות לבחור ביניהן.

    העין השלישית

    מובילאיי היא ללא ספק החברה המובילה בעולם בטכנולוגיית ראיה ממוחשבת לזיהוי מצב הכביש ולסיוע לנהג, והטכנולוגיה שלה מוטמעת כיום אצל נתח הארי של מותגי הרכב בעולם.
    לא מיותר לציין שלמרבה האירוניה פולקסווגן הייתה אחת מיצרניות הרכב שסרבו לעשות עסקים עם מובילאיי בתחילת דרכה, ככל הנראה מפני שבאותה תקופה היא הימרה על טכנולוגיה של ספק משנה אחר, אשר לא שרדה את זו של מובילאיי.

    REM (סימן רשום של מובילאיי) הוא סוג של חטיבה עסקית נפרדת וחדשה יחסית בחברה, וללא ספק מה שמסתמן כמקור הכח והרווח העיקרי שלה בעידן המכונית האוטונומית – בין השאר מפני שבתחום הזה היא מתחרה עם חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם – גוגל.

     

     

    על חשיבות המיזם בכללותו, וההתקשרות עם מותג פולקסווגן, מעיד המייסד והמוח שמאחורי מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע, אשר צוטט כך בהודעה לעיתונות: "עתיד הנהיגה האוטונומית תלוי ביכולת ליצור ולתחזק מפות ברזולוציה גבוהה ומדויקת ולהרחיב אותן בעלות מינימלית. ההסכם עם פולקסווגן הוא נקודת מפנה, לא רק מפני שהוא עושה שימוש בטכנולוגיה שמיישמת נתונים שנוצרים על-ידי הקהל כדי ליצור באופן אוטומטי מפות high-definition חסכוניות.
    היבט הרבה יותר חשוב הוא שההסכם מספק מסגרת לשיתוף פעולה רחב בין יצרניות הרכב כדי לייצר ביחד את תוכן המפות הדרוש לנהיגה אוטונומית. זהו למעשה הסכם ראשון מסוגו (שיוביל) למיזוג הנתונים של יצרניות הרכב השונות ברחבי העולם כדי ליצור "מפת עולם" יחידה שתהווה תקן ענפי".

    זינוק בערך המניה

    מובילאיי נסחרת בבורסה בניו-יורק וכרגיל במצבים כאלה הזניקה ההצהרה של פולקסווגן ומובילאיי את ערך המניה שלה, בשלב ראשון ב-5%.

    לא מיותר לציין שהודעה זאת מגיעה לאחר מספר הכרזות חשובות של מובילאיי מן השבועות האחרונים, החשובה בהן – מסוף חודש דצמבר – הייתה חבירתה אל פרויקט HERE שלמענו רכשו ב.מ.וו, מרצדס ואאודי את שרידי חברת המפות של נוקיה באוגוסט 2015 תמורת שלושה מיליארד דולר.

    HERE מסתמנת כיום כאיום המשמעותי ביותר על מי שמובילה את התחום הזה ומי שהייתה הראשונה לזהות ולהשקיע בו – חברת גוגל (אלפאבית) אשר מיישמת את תוצריו בין השאר בטכנולוגיה האוטונומית שמפתחת חברת ווימו (Waymo) שבבעלותה.

    מובילאיי הכריזה גם על מיזם משותף עם ב.מ.וו. ועם יצרנית השבבים הגדולה בעולם – חברת אינטל, שבמסגרתו מפותח כעת צי של 40 כלי רכב אוטונומיים שיפעלו כבר במחצית השנייה של 2017.

     

    צילומים: HERE, פולקסווגן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.